Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi touží po image výrobce elektrických SUV, každoročně odhalí jedno
9.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka přivede během příštích dvou let na svět produkční verze konceptů XR-PHEV II a eX. Dorazí i nové ASX, Pajero a Outlander.
O japonské automobilce se třemi diamanty ve znaku píšeme v poslední době hlavně ze dvou navzájem propojených důvodů. Tím prvním je postupná smrt modelu Lancer, který je vůbec posledním sedanem značky. Druhým pak stále větší orientace na crossovery a SUV, jež podle šéfa britského zastoupení Mitsubishi Lance Bradleyho bude do budoucna pokračovat. Během příštích pěti let automobilka hodlá každoročně uvést jeden nový model, který zamíří právě do tohoto segmentu. Kromě toho se Mitsubishi hodlá zaměřit na upevnění své reputace výrobce elektrických a hybridních modelů.
Jako vůbec první novinka by ještě letos na podzim mělo dorazit modernizované Pajero Sport. To se již od loňského srpna prodává v Thajsku, přičemž mechanicky vychází z pick-upu L200. V tomto směru se samozřejmě s příchodem do Evropy nic nezmění, Mitsubishi však prozatím ještě nerozhodlo, do jakých zemí se vůz podívá. Bradley naznačil dostupnost pouze na britském trhu, sama značka by však chtěla obsadit celý kontinent. Rozhodnutí prý máme očekávat do šesti měsíců.
Ať ale již toto dilema bude vyřešeno jakkoliv, minimálně Británie by se měla dočkat sedmimístného modelu, jehož off-roadové schopnosti budou patřit mezi nejlepší ve třídě. Ve srovnání s pick-upem L200 dostane odlišné pojetí interiéru a jiný bude i podvozek či panely karoserie. V kontextu ve světle výše zmíněného je pak možná překvapivé, že o pohon se postarají konvenční motory. Značka však dodává, že tato novinka je zaměřena na tradiční klientelu.
Ryzí novinky se tak dočkáme až příští rok, kdy se objeví produkční verze loňského konceptu XR-PHEV II. V hierarchii Mitsubishi zamíří nad stávající model ASX, přičemž pohon dostane na starosti maloobjemový benzinový agregát spřažený s elektromotorem o výkonu 163 koní. Vůz by tak měl emitovat maximálně 40 gramů emisí CO2 na kilometr, což lze převést na spotřebu 1,7 l/100 km. Tedy klasickou „ampérovskou“ a nereálnou žíznivost.
Přesunout se můžeme do roku 2018, kdy lze pro změnu očekávat produkční verzi konceptu eX. Ten bude figurovat pod již zmiňovaným Mitsubishi ASX, přičemž konkurovat má hlavně Nissanu Juke. K dispozici přitom bude hned několik pohonných ústrojí od konvenčních benzinových a dieselových motorů až po ryzí elektrickou variantu, která by měla umožnit „bezemisní“ dojezd okolo 400 kilometrů.
Právě elektrická verze by podle Bradleyho měla Mitsubishi pomoci v budování image výrobce vozů s alternativním pohonem. „Lidé vědí, že prodáváme SUV s pohonem všech kol. Myslím si ovšem, že nyní začínáme získávat reputaci prodejce elektrických aut. Ta sice stále ještě není definitivní, ale díky Outlanderu PHEV a těmto novým modelům se dostaneme na úroveň, které konkurence dosáhne jen stěží.“
„Nechceme ale dosáhnout úrovně Land Roveru, nýbrž okrajové pozice, díky které budeme známi jako výrobci SUV se systémem 4x4 a elektrickým pohonem. To nikdo jiný nebude moci říci,“ dodává Bradley, podle nějž další novinkou v řadě bude nový Outlander. Ten dorazí opět v pětimístné verzi PHEV, v případě sedmimístného modelu s dieselovým motorem ale zatím panují nejasnosti.
Je přitom velmi pravděpodobné, že Mitsubishi se nakonec rozhodne pro variantu s pouhými dvěma řadami sedadel, aby tak neubíralo klientelu modelu Pajero Sport. Z toho ovšem vyplývá, že toto SUV by muselo dorazit do celé Evropy. Jak jsme ale uvedli, na finální rozhodnutí se čeká. Mimo to Japonci nepospíchají ani s modernizací klasického Pajera, které bude až poslední novinkou v řadě.
V mezičase bychom se měli dočkat nové generace ASX, která se ukáže okolo roku 2020. Pajero by mělo dorazit přibližně o 12 měsíců později, přičemž v ten moment již bude na trhu enormně dlouhých dvaadvacet let. Stávající provedení totiž není ani tak ryze čtvrtou generací, jakožto spíše výraznějším faceliftem generace třetí.
Bradley přitom dodává, že Pajero sice má loajální zákaznickou základnu, nicméně ta není příliš početná. Více se proto značka chce nejprve soustředit na ty oblasti trhu, kde lze dosáhnout vyšších registrací. A kromě toho Pajero prý dokáže odolávat zubu času jako nikdo jiný, pročež jeho omlazení není pro Mitsubishi prioritou.
Dodat lze pak již jen tolik, že kromě výše zmíněné šestice japonská automobilka i nadále počítá s malým modelem Space Star. I to má věrnou a vracející se klientelu, hlavním důvodem v setrvání v nabídce je však zcela nová generace. Ta dorazí s elektrickým ústrojím, přičemž Mitsubishi jí chce ponechat základy, na nichž lze stavět.
Produkční verze konceptu XR-PHEV II dorazí již příští rok
Sériové Mitsubishi eX bude pro změnu k mání za roky dva
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 2 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 3 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 5 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 6 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva