Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“
5.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská značka nehodlá investovat do vývoje sedanů, místo toho prim hrají crossovery a hybridy. Koncept XR-PHEV II tak dorazí i ve výkonné verzi.
Japonská automobilka představila na ženevském autosalonu nový koncept XR-PHEV II, který je předobrazem příští generace modelu ASX. Ta by měla dorazit někdy v příštím roce, přičemž kromě standardních verzí je ve hře také provedení Evolution. Daná varianta sice ještě nedostala oficiální požehnání, pozitivně však o jejím příchodu mluvil prezident Mitsubishi Motors Tetsuro Aikawa. Ten zároveň zmínil i důvody, proč je po smrti Lancer Evo a především to, proč se již nevrátí mezi živé.
„Po tu dobu, co budu vést značku, se nejspíše nedočkáme představení nové generace Mitsubishi Lancer,“ prohlásil na výstavišti Palexpo Aikawa. A zároveň dodal, že „prvním důvodem, proč se tak nestane, jsou nemalé investice, které jsou potřeba na vývoj. Tyto finance ovšem budou směřovat k budoucím crossoverům, SUV, hybridům a elektromobilům. Druhým důvodem je pak velká konkurence v daném segmentu, a tak je velmi náročné dosáhnout zisku.“
Mitsubishi přitom již před rokem zvažovalo spolupráci s Renaultem, která by pomohla dané náklady rozmělnit. Podle Aikawy však tato kooperace nebyla pro obě strany výhodná, a tak došlo k jejímu ukončení. Právě tento fakt přitom jen potvrzuje, že dosáhnout úspěchu v segmentu sedanů je nadmíru těžké. A právě proto se stávající Lancer bude muset ještě chvíli na trhu udržet, přestože na svět přišel již v roce 2007.
Jelikož jde ale o postarší mechaniku, těžko by na takovém základě mohlo být stvořeno nové Evo, zvláště taková verze, která by vyhověla všem emisním předpisům. A pokud k tomu připočteme vše výše zmíněné, pak se dostáváme k jedinému závěru, tedy že ostrý sedan je definitivně minulostí. Místo toho má být budoucnost spojena s ostrým SUV, které emisní regule ošálí hybridní technikou.
Aikawa přitom dodává, že takový model bude muset být „králem hybridních SUV, přičemž král hybridních SUV by měl dostat nálepku Evo“. Počítat přitom v takovou chvíli máme s nemalým potenciálem, kdy elektromotor poskytne vozu dostatek okamžitě dostupného výkonu pro bleskurychlé starty. Navíc s ohledem na dva agregáty dojde k ideálnímu zapojení všech čtyř kol.
Jako vzor přitom japonská automobilka má moderní hybridní supersporty, které dostaly do vínku stejnou techniku. Enormní ceny se však obávat nemáme, neboť klíč k jejímu ponížení leží ve stávající politice Mitsubishi. „Chceme totiž prodávat více a více hybridů, díky čemuž budeme vytvářet zisk a ten využijeme na vývoj výkonných verzí, takový je náš cíl,“ říká Aikawa.
Abychom si tedy vše sesumírovali, můžeme říci, že značka se třemi diamanty ve znaku bude v blízké budoucnosti vyrábět více SUV a hybridů, aby vygenerovala zisk, díky kterému světlo světa spatří nové Evo. To bude vycházet z produkční verze konceptu XR-PHEV II, přičemž má dosáhnout reputace „krále hybridů“. Zda se ale tyto plány skutečně naplní, to je ve hvězdách.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Koncepční Mitsubishi XR-PHEV II není jen předobrazem příští generace modelu ASX, ale také výkonné verze Evolution
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva