Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“

Japonská značka nehodlá investovat do vývoje sedanů, místo toho prim hrají crossovery a hybridy. Koncept XR-PHEV II tak dorazí i ve výkonné verzi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“

5.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská značka nehodlá investovat do vývoje sedanů, místo toho prim hrají crossovery a hybridy. Koncept XR-PHEV II tak dorazí i ve výkonné verzi.

Japonská automobilka představila na ženevském autosalonu nový koncept XR-PHEV II, který je předobrazem příští generace modelu ASX. Ta by měla dorazit někdy v příštím roce, přičemž kromě standardních verzí je ve hře také provedení Evolution. Daná varianta sice ještě nedostala oficiální požehnání, pozitivně však o jejím příchodu mluvil prezident Mitsubishi Motors Tetsuro Aikawa. Ten zároveň zmínil i důvody, proč je po smrti Lancer Evo a především to, proč se již nevrátí mezi živé.

„Po tu dobu, co budu vést značku, se nejspíše nedočkáme představení nové generace Mitsubishi Lancer,“ prohlásil na výstavišti Palexpo Aikawa. A zároveň dodal, že „prvním důvodem, proč se tak nestane, jsou nemalé investice, které jsou potřeba na vývoj. Tyto finance ovšem budou směřovat k budoucím crossoverům, SUV, hybridům a elektromobilům. Druhým důvodem je pak velká konkurence v daném segmentu, a tak je velmi náročné dosáhnout zisku.“

Mitsubishi přitom již před rokem zvažovalo spolupráci s Renaultem, která by pomohla dané náklady rozmělnit. Podle Aikawy však tato kooperace nebyla pro obě strany výhodná, a tak došlo k jejímu ukončení. Právě tento fakt přitom jen potvrzuje, že dosáhnout úspěchu v segmentu sedanů je nadmíru těžké. A právě proto se stávající Lancer bude muset ještě chvíli na trhu udržet, přestože na svět přišel již v roce 2007.

Jelikož jde ale o postarší mechaniku, těžko by na takovém základě mohlo být stvořeno nové Evo, zvláště taková verze, která by vyhověla všem emisním předpisům. A pokud k tomu připočteme vše výše zmíněné, pak se dostáváme k jedinému závěru, tedy že ostrý sedan je definitivně minulostí. Místo toho má být budoucnost spojena s ostrým SUV, které emisní regule ošálí hybridní technikou.

Aikawa přitom dodává, že takový model bude muset být „králem hybridních SUV, přičemž král hybridních SUV by měl dostat nálepku Evo“. Počítat přitom v takovou chvíli máme s nemalým potenciálem, kdy elektromotor poskytne vozu dostatek okamžitě dostupného výkonu pro bleskurychlé starty. Navíc s ohledem na dva agregáty dojde k ideálnímu zapojení všech čtyř kol.

Jako vzor přitom japonská automobilka má moderní hybridní supersporty, které dostaly do vínku stejnou techniku. Enormní ceny se však obávat nemáme, neboť klíč k jejímu ponížení leží ve stávající politice Mitsubishi. „Chceme totiž prodávat více a více hybridů, díky čemuž budeme vytvářet zisk a ten využijeme na vývoj výkonných verzí, takový je náš cíl,“ říká Aikawa.

Abychom si tedy vše sesumírovali, můžeme říci, že značka se třemi diamanty ve znaku bude v blízké budoucnosti vyrábět více SUV a hybridů, aby vygenerovala zisk, díky kterému světlo světa spatří nové Evo. To bude vycházet z produkční verze konceptu XR-PHEV II, přičemž má dosáhnout reputace „krále hybridů“. Zda se ale tyto plány skutečně naplní, to je ve hvězdách.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 1 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 01Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 2 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 02Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 3 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 03Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 4 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 04Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 5 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 05Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 6 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 06Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 7 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 07Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 8 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 08Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 9 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 09Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 10 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 10Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 11 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 11Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 12 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 12Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 13 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 13Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 14 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 14Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 15 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 15Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 16 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 16Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 17 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 17Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 18 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 18Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 19 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 19Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 20 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 20Mitsubishi Evo prý není mrtvé, vrátí se. Ale jako „král hybridních SUV“ - 21 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 21
Koncepční Mitsubishi XR-PHEV II není jen předobrazem příští generace modelu ASX, ale také výkonné verze Evolution

Zdroj: Car Advice

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.