Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Evo se vrátí jako hybridní či elektrické SUV ještě v této dekádě
30.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci nenechají ducha verze Evolution zemřít, ačkoliv návratem samotného označení si jisti nejsou. Elektrický pohon u toho bude stoprocentně.
V loňském roce jsme se definitivně rozloučili s Mitsubishi Lancer Evolution, byť u nás už to stejně byla jen vzpomínka. Poslední série Final Edition byla určena jen Američanům, v Evropě to Evo zabalilo již dávno. Japonská automobilka sice dala několikráte najev, že její kultovní model se vrátí, nicméně fanoušky tím stejně příliš nepotěšila. Dosud na sebe Evo bralo podobu sedanu, napříště by se mělo vrátit ve formě crossoveru či SUV.
Pokud jste zaznamenali nedávný výhled na budoucnost značky, pak vás spojení sportovních ambicí a vysoké stavby karoserie asi nepřekvapí. Stranou malého městského Mirage totiž Mitsubishi s ničím jiným než s crossovery a SUV nepočítá. Je tedy logické, že základem pro nové Evolution tedy bude jedna z těchto novinek. Don Swearingen, výkonný viceprezident amerického zastoupení značky, pak dodává, že tento chystaný model by měl být rychlejší než jakékoliv Evo, které se v minulosti objevilo.
To jsou na jednu stranu hodně odvážná slova, zvláště když si uvědomíme, že ona finální edice zvládla díky výkonu přeplňovaného dvoulitru navýšeného na 307 koní a 413 Nm zrychlit z klidu na stovku za 4,6 sekundy. Na stranu druhou ovšem ani v tomto ohledu nejsme příliš překvapení, neboť značka chce působivé jízdní dynamiky docílit díky zkušenostem se svými elektrickými závoďáky z Pikes Peak. Zatím sice nebylo rozhodnuto, zda příští Evo bude ryzí elektromobil či plug-in hybrid, pohon všech kol je ale jistý.
Swearingen dodal, že vysokých dynamických schopností bude dosaženo hlavně díky evolučnímu vývoji baterií, který je pro příští Evo i samotnou značku zjevně klíčový. Zaručit by totiž nejen skvělou jízdní dynamiku, ale také působivý „bezemisní“ dojezd. Viceprezident americké divize navíc uvádí, že v plánu je překonání konkurence osazené přeplňovanými osmiválci či dokonce dvanáctiválci. Řeč je ale nejspíše hlavně o akceleraci, nikoliv o nejvyšší rychlosti, v tomto směru bude taková Bentayga nedostižná.
Zajímavé je, že ačkoliv Japonci ještě nerozhodli, na bázi jakého modelu novou sportovní verzi postaví, s jejím příchodem počítají na konci dekády, tedy v relativně krátkém termínu. Vybírat se bude mezi příštím ASX, jež předznamenával koncept XR-PHEV, a zatím nepojmenovaným novým modelem, v jehož případě předobraz tvoří studie eX. Tato varianta se přitom aktuálně jeví jako pravděpodobnější, neboť nové ASX bude poněkud zmenšeno, aby novince udělalo prostor v nabídce.
Na nové Evo jsme tedy skutečně zvědavi, zvláště když má dostat i režim „ludicrous“ jako konkurenční Tesla. Samotné technologie by se ovšem měly výrazně lišit, pročež je vlastně otázkou, co přesně Mitsubishi chystá. Navíc ani nevíme, pod jakým názvem své sportovní SUV s alternativním pohonem představí, neboť podle Swearingena taktéž nebylo rozhodnuto, zda se označení Evolution vrátí či nikoliv.
Koncepční Mitsubishi eX poslouží jako základ pro budoucí nové SUV značky, přičemž dorazí nejen ve standardním provedení, ale nejspíše také jako vrcholné Evo
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 9 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva