Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Morgan Plus 4 2014 je nejsilnějším Morganem dneška, má 154 koní
4.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovovaná čtyřka má se 154 koňmi zvládat akceleraci z klidu na stovku za 7,3 s a rozjet se až na 193 km/h. Zároveň ale také bude více „papat“.
O britské automobilce Morgan jsme se v loňském roce zmiňovali především v souvislosti s ne zrovna dobrovolným odchodem Charlese Morgana, přímého potomka zakladatele značky a bývalého generálního ředitele. Jakékoliv zákulisní tahanice jsou ale očividně zapomenuty, neboť v Ženevě zástupci značky rozdávali úsměvy na všechny strany a hýřili komentáři o budoucnosti. Dočkat bychom se tak měli expanze na východ i nových modelů. Opomenuty však nebudou ani ty stávající.
Na výstaviště Palexpo tak dorazila modernizovaná verze Morganu Plus 4, která počítá s nárůstem výkonu ze současných 145 koní na 154. Použit byl přitom stejný dvoulitrový motor Ford Duratec jako dříve, Britové ovšem vůbec poprvé ve své historii dodali vlastní řídicí jednotku. Akcelerace z klidu na stovku by tak měla klesnout na přibližně 7,3 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost pro změnu narostla na 193 km/h.
Vůči stávajícímu provedení se kupodivu lehce navýšila také spotřeba (ze 7 litrů na 7,1 l/100 km), i přesto však má Morgan Plus 4 nadále vyhovovat evropským normám. Kromě vyššího výkonu navíc dostal také nové rozvržení palubní desky a nové přístroje VDO, po stránce cenové jej ovšem i nadále pořídíte za 36 285 GBP (cca 1,2 milionu korun).
Řeč přitom ve všech ohledech byla o dvoumístné verzi, kromě ní ovšem v ceníku zůstává také čtyřmístné provedení. To se samozřejmě na změnu v motorovém prostoru a interiéru může těšit rovněž, jízdní dynamika ovšem bude s ohledem na vyšší hmotnost (877 kg versus 927 kg) o půl sekundy a 12 km/h horší.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Zvenčí bude nový Morgan Plus 4 vypadat stejně jako stávající provedení. V kabině ale nabídne nové přístroje, pod kapotou pak 154 koní namísto stopětačtyřiceti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 3 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 4 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 6 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 7 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva