Náskok díky plecháčům: Nové nejlevnější Audi velkou čest značce neudělá

Ingolstadt se rozhodl rozšířit svou nabídku směrem dolů a na jejím novém základu je docela těžké najít něco prémiového. Motor s 95 koňmi a pětistupňovým manuálem maskuje za nicneříkající označení 25 TFSI.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Náskok díky plecháčům: Nové nejlevnější Audi velkou čest značce neudělá

28.3.2019 | Petr Prokopec

Náskok díky plecháčům: Nové nejlevnější Audi velkou čest značce neudělá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ingolstadt se rozhodl rozšířit svou nabídku směrem dolů a na jejím novém základu je docela těžké najít něco prémiového. Motor s 95 koňmi a pětistupňovým manuálem maskuje za nicneříkající označení 25 TFSI.

Před pár lety jste na litrový tříválec mohli narazit leda u Smartu. Dnes je maloobjemová pohonná jednotka jedním z pilířů portfolia prakticky každé automobilky. Výjimkou není ani koncern VW , který kontroverzní agregát 1,0 TSI montuje do řady aut, Škodu Octavia či Volkswagen Golf nevyjímaje. Audi A1 stojí velikostně pod těmito modely, nemělo by nás tedy překvapit, že motor 1,0 TFSI u ní najdeme rovněž. Nicméně v nově nabízené verzi a v kombinaci s další výbavou či novou nomenklaturou značky budí velké rozpaky.

I když řada lidí bere německou značku se čtyřmi kruhy jen jako dražší Volkswagen, sama automobilka se profiluje jako prémiová. Nicméně ani ona nemůže zcela ignorovat moderní trendy, jež velí ke zmenšování objemů pohonných jednotek. Pokud by však dala jednoznačně najevo, že pod kapotou se skrývá motor menší než lahev od Coca-Coly, její zákazníky by to mohlo odradit. Proto se rozhodla, že nepopulární typ motoru nově nabízený v jeho základním provedení raději ukryje pod označení 25 TFSI.

Výkon litrového tříválce je 95 koní, tedy nejméně, kolik je ve verzi uzpůsobené spalování benzinu možné. Dynamika této verze tedy nemůže ohromit - stovku má na tachometru až po 10,8 sekundách, nejvyšší rychlost pak činí 191 km/h. To nejsou parametry, se kterými bychom si dnes přirozeně spojili některý z modelů Audi, zvláště při jeho ceně.

Verze 25 TFSI totiž startuje na 524 900 Kč, což je na malý vůz docela hodně. Za to dostanete pouze čtyřmetrový čtyřdveřový hatchback osazený pětistupňovým manuálem a pohonem předních 15palcových ocelových kol. Zákazníci se pak sice mohou těšit na 10,25palcový digitální kokpit, ovšem střed palubní desky nezdobí další displej, nýbrž pouze plastová schránka. A sám digitální kokpit je tu ve svém levném provedení, v podstatě jen kvůli základnímu rádiu. Za komplikovanější multimediální systém a plně digitální přístrojovku je třeba připlácet.

Právě prvky jako ocelová kola nebo schránka namísto obrazovky rozhodně nestaví Audi do prémiového světla. A pokud by automobilka v daný moment přímo přiznala i litrový tříválec pod kapotou, asi jen stěží by vysokou pořizovací cenu obhájila.

Sluší se připomenou, že za citelně nižší částku (konkrétně za 462 900 Kč) si můžete koupit Volkswagen Golf Variant. I v tomto případě bude pod kapotou litrový tříválec, ovšem již naladěný na 116 koní. Ve výbavě má automatickou klimatizaci či 6,5palcový displej. Kožený volant je standardem i v tomto případě, pro koupi Audi tak vlastně existují pouze čtyři důvody odkazující na logo na přídi.


Náskok díky plecháčům: Nové nejlevnější Audi velkou čest značce neudělá - 1 - Audi A1 25 TFSI 2019 konfigurator 01Náskok díky plecháčům: Nové nejlevnější Audi velkou čest značce neudělá - 2 - Audi A1 25 TFSI 2019 konfigurator 02Náskok díky plecháčům: Nové nejlevnější Audi velkou čest značce neudělá - 3 - Audi A1 25 TFSI 2019 konfigurator 03Náskok díky plecháčům: Nové nejlevnější Audi velkou čest značce neudělá - 4 - Audi A1 25 TFSI 2019 konfigurator 04Náskok díky plecháčům: Nové nejlevnější Audi velkou čest značce neudělá - 5 - Audi A1 25 TFSI 2019 konfigurator 05
Náskok díky plecháčům: Nové nejlevnější Audi velkou čest značce neudělá - 6 - Audi A1 25 TFSI 2019 konfigurator 06Náskok díky plecháčům: Nové nejlevnější Audi velkou čest značce neudělá - 7 - Audi A1 25 TFSI 2019 konfigurator 07
Audi A1 v základní konfiguraci nevypadá vůbec přitažlivě, levné přesto není

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.