Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejpomalejší auta, která si dnes můžete koupit v ČR: Část nestačí ani Škodě Favorit
29.12.2019 | Mirek Mazal
Škoda Favorit je dnes už automobilovou historií, přesto se nyní najdou na trhu auta, která rychlostně nestačí ani té. Že řadu z nich pohání elektřina, zřejmě nepřekvapí.
Pozemské rakety jako Koenigsegg Agera RS, Bugatti Chiron nebo Pagani Huayra způsobují povyk kvůli až nepochopitelně vysokému číslu na řádku udávané maximální rychlosti. Všechna výše jmenovaná torpéda umí v plném nasazení na silnici prorážet vzduch rychlostí nejméně 350 km/h a některá zvládnou i o 100 km/h více. Ve vedlejším pruhu ale může jet stejně snaživý kolega s plynem na podlaze sotva třetinovou rychlostí.
Dva opačné světy vyráběných aut se bez problému potkají na výjezdu z města, ale dál vedle sebe vydrží sotva pár okamžiků. Nejrychlejší Koenigsegg Agera RS jede rychlostí přes 400 km/h, nejpomalejší vůz na českém trhu zvládne 123 km/h. Jak jsou na tom další hlemýždí modely, si můžete prostudovat s pomocí desítky nejlínějších aut z nabídky českých autosalonů. A k nim jsme přidali jeden ještě pomalejší bonus. Vzpomenout při tom můžete na Škodu Favorit 136, která měla 62 koní a rozjela se až na 148 km/h. Třebaže to brzy bude 20 let staré auto, pro některé současné modely je i takové tempo nedosažitelným snem.
10. Fiat 500 1,2i
Maximální rychlost: 163 km/h
Soupisku nejpomalejších aut otevíráme představením toho nejlepšího z nejhorších. Fiat 500 není v žádném případě špatné auto pro slečnu na přesuny městem, ale nelze jinak než doporučit ignoraci líného 1,2litrového tříválce o výkonu 69 koní (51 kW) a 102 Nm.



9. Fiat Panda 0,9 CNG TwinAir
Maximální rychlost: 163 km/h
Panda je jako celek znovu schopné auto, dokud ale nedostane ránu pod pás osazením dvouválcového motoru na stlačený zemní plyn. Možná úsporná jednotka je vykoupena bídnou dynamikou. Výkon 52 kW (71 koní) a 140 Nm dává zrychlení na stovku za 14,1 sekundy, maximálka činí jen 163 km/h.
8. Dacia Sandero 1,0 SCe
Maximální rychlost: 158 (156) km/h
Festival dynamické marnosti úspěšně rozšiřuje Dacia s levným modelem Sandero. Litrový hatchback vybavený zážehovým agregátem SCe o výkonu 54 kW (74 koní) brzdí provoz zrychlením na 100 km/h za 15,8 sekundy, maximálka 158 km/h také nedojme. A to je k dispozici ještě verze Stepway, která rychlost posune ještě o 2 km/h níže. Možná proto vůz veřejně obhajuje James May přezdívaný jako Captain Slow (Kapitán Šnek).
7. Hyundai Kona Electric
Maximální rychlost: 155 km/h
Dovětek Electric je spolehlivým vodítkem k zasazení Kony do žebříčku pomalých aut. Alternativní pohon papírově láká na ekologický přínos planetě a jistě i několik létajících živočichů ocení dost času na vyhýbací manévr před srážkou s Hyundai jedoucím maximálně 155 km/h. Limity akumulátorů resp. celé elektrické soustavy se o nízkou nejvyšší rychlost nestarají naposledy, v tomto přehledu zmíníme elektromobil ještě několikrát.
6. Volkswagen Caddy 2,0 TDI BMT
Maximální rychlost: 152 km/h
Volkswagen obsadil tuto příčku, protože je ochotný zákazníkům nabízet verzi Caddy s dvoulitrovým turbodieselem o na dnešní dobu malém výkonu 55 KW (75 koní) a točivém momentu 225 Nm. Pohon vhodný spíše do centra měst podle toho dosahuje svých hraničních hodnot. Zrychlení zvládá nejdříve za 17,6 sekundy a už na čísle 152 km/h končí jakékoliv další radovánky.
5. Volkswagen e-Golf
Maximální rychlost: 150 km/h
Ačkoli Volkswagen odhalil nový Golf a už měsíce přijímá rezervace na elektrický model ID.3, e-Golf sedmé generace stále nabízí od 882 900 Kč. Cena nikterak zázračná a maximální rychlost též ne - naděje na rozjezd za hranici 150 km/h se limitně blíží nule. Na Favorit 136 to ještě stačí, ale už jen o fous.
4. Nissan Leaf
Maximální rychlost: 144 km/h
Alternativní e-Golf pořád ještě není tak problematický příklad použití bateriového pohonu, jaké předvádí japonský Nissan Leaf. V katalogu září číslovka 0 u produkce emisí CO2 samotným automobilem, ale přímo nad tímto chvályhodným údajem stojí cifra 144 v roli velmi nízké maximálně dosažitelné rychlosti.
3. Renault Zoe
Maximální rychlost: 135 km/h
První Renault a hned téměř na špici peletonu. Elektromobil Zoe se cenově blíží milionu korun, přitom zákazníkům nabízí dynamiku veteránu s maximální rychlostí 135 km/h s dobrým větrem v zádech. Možná i proto jich jezdí po ulicích tak málo.
2. Škoda Citigo-e iV
Maximální rychlost: 130 km/h
Malá česká Škoda jde s dobou a nabízí napájení z elektrické sítě. Bohužel pokrok zapomněl na rychlost, neboť Citigo-e iV tak tak nanejvýš k českému dálničnímu limitu 130 km/h. Držet plný plyn nebude nic pohodlného a v takovém režimu bude před očima kapitulovat sebevědomý dojezd 265 kilometrů dle WLTP.
1. Nissan e-NV200
Maximální rychlost: 123 km/h
Pohon budoucnosti kraloval posledních několik pozic, proto nesmí chybět ani na špici. Elektromobil Nissan e-NV200 je nejpomalejší auto na našem současném trhu. Nedosáhne ani povoleného dálničního tempa, výkon 80 kW (109 koní) a 254 Nm se zmůže jen na nejhorších 123 km/h.
Bonus: Zhi Dou
Maximální rychlost: 85 km/h
Pod konglomerát Geely vlastnící Volvo či Lotus spadá i značka Zhi Dou. Čínský výrobce slibuje levnější konkurenci pro elektrickou Škodu Citigo, ale není to úplně plnohodnotný soupeř. Prostorově nenároční klienti by museli ještě více ubrat ze svých nároků a dát šanci dvoumístnému elektromobilu s rozvorem 1,7 metru. Ultra malé rozměry napovídají omezenou maximální rychlost na 85 km/h. Je to vůz na pomezí skutečného auta a čehosi, jak je Aixam, tak jej uvádíme jen jako bonus, jeho nadvláda nad ostatními je tak jako tak naprosto přesvědčivá.
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nejnovější články
Je smutné, když to musí být Lada, kdo lidem rozumně vysvětluje, proč elektromobily nemají v Evropě perspektivu
před 3 hodinami„Americkej kýbl” otočil hru. Zatímco kupci Ferrari přichází o miliony, tento stroj je nepřipravil ani o korunu
před 4 hodinamiNový Nissan Leaf je v běžných verzích ošizený tak moc, že oficiální fotky ukazují v podstatě úplně jiné auto
včeraSpása pro staromilce. Další automobilka vrací do výroby 20 let nevyráběné auto, tedy alespoň tak, jak se pořád dá
včeraMercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva