Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích

(+ živé foto) Agera RS je další evolucí Agery. Pohání ji motor o výkonu 1 177 koní a primárně je určena pro ježdění na okruzích, silniční homologaci ale nepostrádá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích

3.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

(+ živé foto) Agera RS je další evolucí Agery. Pohání ji motor o výkonu 1 177 koní a primárně je určena pro ježdění na okruzích, silniční homologaci ale nepostrádá.

Koenigsegg má v Ženevě stánek s nejvyšší koncentrací motorového výkonu na metr čtverečný. Vévodí mu dvojice modelů One:1 a Regera a společnost jim dělá „civilnější” Agera RS. Ta navazuje na Ageru R a přináší více výkonu a také, pokud se to tak dá u Koenigseggu nazvat, nový vzhled.

Výrobce ji prezentuje jako ultimativní okruhový nástroj, současně ale zdůrazňuje, že ji lze provozovat na běžných silnicích. Základem pro vylepšení původní Agery R byly poznatky získané při vývoji modelu One:1. Od něj přebírá aktivní aerodynamické prvky v podobě klapek za lízátkem předního nárazníku, systém dynamického nastavování jízdní výšky a tuhosti tlumičů a aktivní zadní spoiler. Součástí aerodynamického paketu je již zmíněné lízátko jež bylo optimalizováno pro použití na okruzích, nástavce prahu a křidélka před zadními koly. Cílem bylo zvýšit přítlak, který ve 250 km/h dosahuje hodnoty 450 kg.

O pohon se stará firemní pětilitrový osmiválec o výkonu 866 kW (1 177 koní) při provozu na standardní benzín, na vybraných trzích bude možnost tankovat E85 a tím i dosáhnout vyššího výkonu - v takovém případě může motor generovat až 1 MW výkonu (1 360 koní). Na motor navazuje sedmistupňový automat a elektronicky ovládaný diferenciál a ač jde o dílo automobilky, která ráda šokuje dynamikou svých modelů, v tomto případě neoznámila ani akceleraci na jakoukoli rychlost, ani maximálku.

Dodejme po tuto chvíli tedy už jen tolik, že v plánu je výroba 25 ks, deset z nich už je předobjednáno. Je-li vám tedy Porsche 911 GT3 RS málo, můžete nad Agerou RS pořád přemýšlet, tušíme ale, že rozpočet připravený na koupi Porsche vám na tento stroj stačit zdaleka nebude...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 1 - Koenigsegg Agera RS zive 01Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 2 - Koenigsegg Agera RS zive 02Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 3 - Koenigsegg Agera RS zive 03Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 4 - Koenigsegg Agera RS zive 04Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 5 - Koenigsegg Agera RS zive 05Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 6 - Koenigsegg Agera RS zive 06Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 7 - Koenigsegg Agera RS zive 07Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 8 - Koenigsegg Agera RS zive 08Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 9 - Koenigsegg Agera RS zive 09Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 10 - Koenigsegg Agera RS zive 10Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 11 - Koenigsegg Agera RS zive 11Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 12 - Koenigsegg Agera RS zive 12Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 13 - Koenigsegg Agera RS zive 13Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 14 - Koenigsegg Agera RS zive 14Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 15 - Koenigsegg Agera RS zive 15Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 16 - Koenigsegg Agera RS zive 16Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 17 - Koenigsegg Agera RS zive 17Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 18 - Koenigsegg Agera RS zive 18Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 19 - Koenigsegg Agera RS zive 19Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 20 - Koenigsegg Agera RS zive 20
Koenigsegg Agera RS ukázal v Ženevě aerodynamičtější karoserii ze všech stran

Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 21 - Koenigsegg Agera RS 2015 2Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 22 - Koenigsegg Agera RS 2015 3Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 23 - Koenigsegg Agera RS 2015 4Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 24 - Koenigsegg Agera RS 2015 5Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích - 25 - Koenigsegg Agera RS 2015 6
Koenigsegg Agera RS je nekompromisní stroj úchvatných parametrů, vedle Regery ale jeho sláva letos v Ženevě poněkud bledne

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama