Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle

Už dopředu se počítalo, že bestsellerem italské značky nebude sportovní model, sama automobilka je však překvapena tím, jak rychle se to stalo. Po navýšení prodejů o 96 procent je Urus už teď na čele.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle

4.7.2019 | Petr Prokopec

Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už dopředu se počítalo, že bestsellerem italské značky nebude sportovní model, sama automobilka je však překvapena tím, jak rychle se to stalo. Po navýšení prodejů o 96 procent je Urus už teď na čele.

Zmiňovat, že SUV dnes vládnou světu, je jako nosit dříví do lesa. Vozy se zvýšenou stavbou karoserie již zadupaly do prachu především MPV a v jejich prospěch se nově vyslovují i ti lidé, kteří si dříve nedokázali představit život bez hatchbacku, sedanu či kombíku. Není tedy překvapivé, že do dané části trhu míří i značky, které bychom v tomto segmentu nečekali, a to i přesto, že s off-roady mají jistou zkušenost.

Jak jste nejspíše jich pochopili, řeč dnes bude o automobilce Lamborghini, která kdysi dávno vyrukovala s těžkotonážním modelem LM002. Ten v době svého příchodu na trh nebyl zrovna adorován, postupem času se však stal kultem. Jeho nepřímý nástupce v podobě SUV Urus se však naopak již od počátku těší enormnímu úspěchu, třebaže kultovním se nejspíše stát ani nemůže. Italové již od počátku čekali, že tato novinka výrazně navýší prodeje, proto ostatně přistavěli i novou výrobní halu. Nicméně zájem zaskočil i je.

Lamborghini za první letošní pololetí prodalo celosvětově 4 533 vozů. To možná na první pohled není světoborný počin, nicméně je třeba si uvědomit, že automobilka již nyní překonala celkové prodeje za rok 2017. Ve srovnání s loňským prvním půlrokem tu pak máme zlepšení o neskutečných 96 procent. Je tedy více než jasné, že letošek bude pro Lambo rekordní a italská značka v rámci prodejů dost možná překoná i Ferrari, k němuž mohla dekády jen vzhlížet.

Jak se přitom dalo čekat, za tímto zlepšením stojí právě Urus, na který připadá 2 693 registrací, což z něj hned dělá nejprodávanější model značky - jde o více než 59 procent všech prodejů. Kvůli SUV navíc upadá popularita sportovních modelů značky, neboť Huracán a Aventador mají souhrnně na kontě 1 860 kusů (1 211 připadá na ten s V10, 649 na V12). To představuje meziroční propad, ještě loni bylo s touto dvojkou spojeno 2 327 registrací. V té době přitom Urus teprve přicházel na trh.

Je tedy evidentní, že Lamborghini na jednu stranu trefilo desítku, na tu druhou se ale z výrobce exkluzivních sporťáků stává značkou ne zase tak výjimečných (třebaže jistě ne tuctových) SUV. Nepřekvapivě se přitom opírá hlavně o americké registrace, Spojené státy jsou totiž pro značku dlouhodobě největším trhem. Poté následuje Čína, Velká Británie, Japonsko a Německo. Lze přitom jen dodat, že ve všech těchto lokalitách značka roste, prim ale opětovně hrají USA, kde se situace zlepšila o 128 procent. Že zásluhu si opět může připsat SUV, ani nemusíme zmiňovat.


Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 1 - Lamborghini Urus oficialni prvni 01Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 2 - Lamborghini Urus oficialni prvni 02Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 3 - Lamborghini Urus oficialni prvni 03Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 4 - Lamborghini Urus oficialni prvni 04Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 5 - Lamborghini Urus oficialni prvni 05Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 6 - Lamborghini Urus oficialni prvni 06Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 7 - Lamborghini Urus oficialni prvni 07Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 8 - Lamborghini Urus oficialni prvni 08Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 9 - Lamborghini Urus oficialni prvni 09Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 10 - Lamborghini Urus oficialni prvni 10Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 11 - Lamborghini Urus oficialni prvni 11Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 12 - Lamborghini Urus oficialni prvni 12Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 13 - Lamborghini Urus oficialni prvni 13Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 14 - Lamborghini Urus oficialni prvni 14Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 15 - Lamborghini Urus oficialni prvni 15Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 16 - Lamborghini Urus oficialni prvni 16Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 17 - Lamborghini Urus oficialni prvni 17Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 18 - Lamborghini Urus oficialni prvni 18Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 19 - Lamborghini Urus oficialni prvni 19Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 20 - Lamborghini Urus oficialni prvni 20Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 21 - Lamborghini Urus oficialni prvni 21Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 22 - Lamborghini Urus oficialni prvni 22Nejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 23 - Lamborghini Urus oficialni prvni 22aNejprodávanějším Lamborghini už není sporťák, to šlo skutečně rychle - 24 - Lamborghini Urus oficialni prvni 23
Lamborghini Urus je prodejním hitem, díky němu automobilka již nyní překonala celkové registrace z roku 2017. Ty přitom byly svého času rekordní

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.