Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci dieselům nepřestávají věřit, v Ženevě ukázali další nafťák se čtyřmi turby
7.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Někteří diesely odepisuji, Němců ale mezi takové vážně nepatří. V Ženevě tak trochu mimo hlavní pozornost ukázali i nová Alpina XD4 s čtyřmi turby.
Před několika málo dny jsme si mohli představit novou Alpinu XD3, přepracované BMW X3, jenž pohání čtyřikrát přeplňovaný třílitrový turbodiesel. Tuto pohonnou jednotku mnichovská automobilka dosud nabízela pouze u modelů M550d a 750d, dvorní tuner (vedený však oficiálně jako samostatný výrobce) agregát napěchoval i pod kapotu SUV. Nezůstal přitom u jediného, stejně jako samotná jednotka bezesporu není sériová.
Alpina na ženevském autosalonu představila také model XD4, který se pyšní stejným motorem. Bohužel však ani s touto druhou vlaštovkou nedorazilo o agregátu mnoho informací. Víme tedy jen tolik, že vycházet má ze sériové jednotky BMW osazené čtyřmi turbodmychadly. Jejich počet zůstal zachován, technická data jsou ale jiná.
V případě již zmíněných řad 5 a 7 nabízí BMW ve spojitosti s motorem B57B30TOP výkon 400 koní v 4 400 otáčkách a točivý moment 760 Nm dostupný v pásmu 2 000 až 3 000 ot./min. V případě Alpiny však došlo k možná i poněkud překvapivému naladění na 388 koní. Je ovšem nutné dodat, že nově je výkon k mání v širším rozmezí 4 000 až 5 000 otáček, navíc jej doprovází 770 Nm.
Dá se předpokládat, že Alpina nesnížila výkon kvůli obstrukcím BMW, ale spíše jej uzpůsobila charakteru obou SUV. Stejně tak byla nejspíše brána v potaz větší každodenní použitelnost. Oficiální informace bohužel chybí, proto nebudeme spekulovat a místo toho dodáme, že XD4, stejně jako již dříve odhalené XD3 zvládne stovku za 4,6 sekundy. Tedy stejně rychle jako BMW 750d.
Rozdíl lze vysledovat v nejvyšší rychlosti, XD4 umí dosáhnout 268 km/h (XD3 je o dva kilometry v hodině pomalejší). Dle Alpiny jde o nejlepší hodnoty v daném segmentu, spojeny jsou ovšem pouze s vozy s levostranným řízením. Ty s volantem napravo si budou muset vystačit pouze se dvěma turbodmychadly a tedy „pouze“ s 338 koňmi, stovkou za 4,9 sekundy a maximálkou lehce přes 250 km/h.
Kromě pohonné jednotky Alpina dodala vlastní software také osmistupňovému automatu ZF, zároveň byl specificky naladěn systém pohonu všech kol. Sportovní podvozek pak počítá s adaptivními tlumiči, jimž bude vzadu asistovat aktivní samosvorný diferenciál. Opomenout nesmíme ani na volič jízdních režimů, který nabídne diametrálně odlišné módy Sport+ či Comfort+.
Zapracováno bylo rovněž na vzhledu, byť již jen měrou minimální. Máme tu tedy jen čelní spoiler, kterému standardně dělají společnost 20palcová litá kola ve vícepaprskovém klasickém designu. Za příplatek je ale mohou nahradit i kované dvaadvacítky. V případě XD4 lze pak ještě zmínit záď, která byla ozdobena novým spoilerem, difuzorem i dvojicí oválných koncovek na každé straně.
Nová Alpina XD4 se již ukázala přímo v Ženevě...
...stejně jako na oficiálních fotkách
Posloužit pak můžeme i snímky dříve odhaleného XD3, které disponuje stejnou pohonnou jednotkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 10 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 11 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva