Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan 370Z Nismo Roadster je ostrá rozlučka současného Zetka
13.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka představila v Chicagu koncept, který je předobrazem sériového vozu. Jeho 355 koní bude nejspíše přenášet jen automat.
Druhá generace novodobého Zetka, tedy Nissanu 370Z, přišla na světlo světa již v roce 2009. Kupé i kabriolet tedy mají nejvyšší čas na výraznou modernizaci, která by podle dosavadních zpráv měla být spojena s downsizingem v motorovém prostoru. Namísto 3,7litrového atmosférického šestiválce by totiž měl dorazit přeplňovaný čtyřválec, u kterého sice lze očekávat vyšší výkon a nižší spotřebu, ale zároveň také o poznání méně charakteru.
Než se tak ovšem stane (a kdoví jestli, neboť poslední informace hovoří o zachování šestiválcové jednotky), hodlá se Nissan se stávajícím modelem jaksepatří rozloučit. Na autosalonu v Chicagu proto byl představen koncept 370Z Nismo Roadster, v jehož případě dostali zejména designéři volnou ruku. Máme tu tedy jaksepatří agresivní vzhled, který je však pouze koncepční a má přitáhnout pozornost k chystané produkční verzi.
Ta po stránce stylistické poněkud umírněnější, přičemž je otázkou, co přesně tím Nissan myslí. Ani na konceptu totiž nevidíme zrovna prvky, které by byly nadmíru extravagantní. Ve srovnání se sérií lze hovořit pouze o nových náraznících a bočních prazích, jimž společnost dělá karbonové zadní křídlo, LEDky určené k dennímu svícení, červené dekory a 19palcová kovaná kola obutá do pneumatik Bridgestone Potenza S001.
Kabinu pro změnu krášlí dvoubarevné čalounění či sportovní sedadla Recaro s kontrastními švy. Zmínit můžeme také volant obšitý Alcantarou či zrevidovaný přístrojový štít, do výbavy se pak nastěhoval audio systém Bose a palubní počítač se sedmipalcovým displejem. Specifické jsou také koberečky, tím ale proměna končí.
Ještě menší měrou se Nissan vyřádil v rámci mechaniky. Nově tu totiž máme jen tvrdší podvozek, na jehož naladění se podepsala jiná charakteristika pružin a větší stabilizátory. Mimo to dorazily rovněž účinnější brzdy a samosvorný zadní diferenciál, výkon šestiválce je ovšem shodný jako u kupé. Stále tedy máme tu čest s 355 koňmi.
Veškerou sílu v případě koncepčního vozu přenáší sedmistupňový automat, který dost možná bude jedinou volbou v rámci produkčního modelu. Podle Nissanu jej totiž preferuje většina kupců otevřené verze. Velmi žádané je pak mezi zákazníky kupé právě ono provedení Nismo, které tvoří pětinu prodejů. Není tedy divu, že značka přilévá oleje do ohně.

































Produkční verze Nissanu 370Z Nismo Roadster bude designově umírněnější, 355 koní však pod kapotou nabídne
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha