Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nástupce Nissanu 370Z dostane tři motory, kromě V6 i dva menší čtyřválce
3.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Podle průzkumů Nissanu je na trhu potenciál pro čtyřválcové motory, které by s nižší cenou namířilo nové Zetko i proti Toyotě GT 86 a Subaru BRZ.
Nejčastěji se v posledních měsících probírají postupy japonské automobilky ohledně nové generace modelu GT-R, které však bude předcházet facelift pro příští rok. Zdá se, že společnost ale hodlá pracovat i na sportovních modelech pro širší publikum, čehož budiž nejlepším důkazem salva nových modelů Nismo zahrnující například Note i hatchback Pulsar. Pokud bychom se ale měli podívat po skutečném nástroji za ještě akceptovatelnou cenu, musí přijít řeč na 370Z a vše, co bude souviset s jeho nástupcem dorazivším do dvou let.
Začít lze u informací ohledně rozšíření jeho palety pohonných jednotek, kterou bude doprovázet samozřejmě trend nám všem dobře známý pod názvem downsizing. Stále se zpřísňující regulace normované spotřeby tlačící výrobce k jejímu snižování pod hrozbou pokut za nadlimitní hodnoty a v případě příštího Zetka se minimálně v Evropě dotknou zavedení méně objemného motoru V6. Spekuluje se však nad tím, že k tomuto kroku spíše dojde za velkou louží, kde je šestiválec žádaným artiklem a u nás jeho místo zaujme čtyřválec obohacený o turbodmychadlo. Je ovšem rovněž možné, že v nabídce budou oba zároveň.
Při rozhovoru novinářů od protinožců s Roelem de Vriesem, který sedí v čele globálního marketingu značky a vytváří ze své pozice viceprezidenta také prodejní strategie, zaznělo, že v Evropě 370Z nevídáme tolik hlavně kvůli použitému šestiválcovému motoru. Proto je velmi pravděpodobné, že po důkladných studiích, které stále ještě nejsou vyhodnoceny, u nás bude nabízen jen se čtyřválcem a v USA jen se šestiválcem. Třebaže jsou to ve finále jen dohady, nástupce 370Z by se měl ve finále objevit s dvojicí motorů. K tomu všemu je navíc nutné připočíst nový základní model, do něhož by se nastěhovala čtyřválcová „atmosféra“.
Právě s takovým motorem, doprovázeným samozřejmě i nižší cenou, by pak Nissan mířil přímo proti stávajícím sourozencům z japonských ostrovů reprezentovaných Toyotou GT 86 a Subaru BRZ. Naproti Toyobaru by tak stál vůz stejné koncepce s podobně silným agregátem i konkurenčně nastavenou cenovkou, konkrétně tedy sportovní kupé primárně pro dva lidi, se zadním pohonem, výkonem kolem dvouset koní za nějakých 700 tisíc korun.
My se musíme ptát, zda by to pro ságu modelů Z náhodou neznamenalo lehkou ztrátu image, ale Vries na to říká, že upuštění od šestiválce by vozu uškodit nemělo, protože zákazníkům tohoto modelu jde primárně o skutečnou výkonnost a skutečné řízení, což prý bude nadále obtisknuto v jeho jádru i bez V6. Otázkou tedy zůstává, jaké označení si novinka přiveze, když 370 už nebude s ohledem na motor dávat jediný smysl. K tomu se Vries vyjádřil v podobném duchu, jaký bychom očekávali spíše od německých značek, totiž že značení se sice může měnit, ale v dnešním světě, kdy už objem málokdy souvisí se skutečným objemem, by se také měnit zákonitě nemuselo... Je však také možné, že to bude jednoduše Nissan Z.
Jen pro doplnění dodáme, že předchůdce současného 370Z - tedy 350Z - se vyráběl celých šest let a právě 370 na něj navázala v roce 2009. Když vezmeme navíc v potaz, že poslední Zetko ještě prošlo faceliftem, pak lze kalkulovat, že nástupce s celkovým počtem tří pohonných jednotek by mohl být představen do 24 měsíců.
Nový Nissan 370Z, respektive možná už jen Nissan Z, dostane u nás zřejmě jen dva čtyřválcové motory. S tím základním atmosférickým bude chtít potrápit Toyobaru. Na snímcích je samozřejmě stávající 370Z Nismo
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 3 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 4 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 6 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 7 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss