Test Nissan 370Z 3,7 V6: adrenalinové svezení

Nissan si se svou řadou sportovních kupé s označením „Z” vydobyl u zákazníků velký úspěch. Proto jsme se loni dočkali dalšího pokračování této dlouholeté automobilové legendy. Pokračovatel tradice nese název 370Z a oproti 350Z nepřináší jen dvě deci objemu motoru navíc. Co všechno nabízí?.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Nissan 370Z 3,7 V6: adrenalinové svezení

16.4.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Test Nissan 370Z 3,7 V6: adrenalinové svezení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nissan si se svou řadou sportovních kupé s označením „Z” vydobyl u zákazníků velký úspěch. Proto jsme se loni dočkali dalšího pokračování této dlouholeté automobilové legendy. Pokračovatel tradice nese název 370Z a oproti 350Z nepřináší jen dvě deci objemu motoru navíc. Co všechno nabízí?.

Perleťově bílý Nissan 370Z jsme k našemu týdennímu testu bohužel přebírali už na zimních pneumatikách. Přes tento handicap se nové generaci japonského kupé podařilo ukázat, že jablko nepadlo daleko od stromu. Nijak neskrývá, že navazuje na svého předchůdce, Nissan 350Z, naopak si z něj vzala vše dobré a snažila se k tomu přidat něco navíc.

Nové tvarovaná, o 22 % tužší karoserie s koeficientem odporu vzduchu cx= 0,30 je v detailech inspirována větším bratrem, modelem GT-R. Ukrývá nejen prostornější dvoumístný interiér a stejně skromný zavazadelník, ale především pod hliníkovou kapotou ukrytý, vpředu podélně uložený zážehový vidlicový šestiválec, který při objemu 3,7 l poskytuje špičkový výkon 332 koní při 7 000 otáčkách za minutu. Tento agregát už jsme měli možnost testovat v Infiniti G37, kde nás zaujal. Zde má šanci projevit se víc a jeho kvality dokáže podtrhnout přesná manuální převodovka i pohotovostní hmotnost vozu pod 1,5 tuny.

Pojďme se usadit dovnitř. Nový model je postaven na platformě, jež je ve srovnání s předchůdcem skoro o 10 cm kratší. Rozchod narostl o 2,8 cm na přední a o 4,8 cm na zadní nápravě. Celkově vůz působí mnohem agresivnějším postojem, k čemuž dopomáhá snížená výška o 0,6 cm. I přes tuto změnu se místo nad hlavou navýšilo o 5,5 cm, čímž by měl být odstraněn známý neduh 350Z, malý prostor, kam se už sotva skládal ani ne dvoumetrový řidič. Obě sedadla jsou potažena protiskluzovým materiálem a nabízejí nastavení v osmi směrech, spolujezdec se musí spokojit se čtyřmi. Vyhřívání obou sedadel je už v základní výbavě, stejně tak aktivní hlavové opěrky. Přístrojová deska se u 370Z honosí na první pohled hodnotnějšími plasty a vylepšenou ergonomií. Výbava je jako tradičně bohatá a zahrnuje například i xenonové světlomety, výkonný audiosystém Bose či zadní diferenciál se zvýšenou svorností.

Ten spolu s protiprokluzovým systémem výrazně pomáhá přenést točivý moment motoru (363 N.m) na vozovku. Zkušení řidiči se určitě nebudou zdráhat vypnout elektronické asistenty a na výjezdu ze zatáčky si alespoň na chvíli poslat vůz „dveřmi napřed”. A když už jsme u sportovní jízdy na hraně fyzikálních zákonů, jaké je tento vůz zásluhou výtečného podvozku schopen i na méně kvalitním povrchu, musíme se zmínit o novince podobě el. asistentu nazvaném „sync rev control”. Ten při podřazení přidá plyn a dovolí i pomalejším či méně zkušeným jezdcům plynulejší změnu převodového stupně s jistým meziplynem. Toto řešení ale pochopitelné nedokáže číst vaše budoucí úmysly, navíc pochopitelně jde o meziplyn dávaný přes spojku, takže ve výsledku není ani dostatečně efektní, ani plně efektivní. Rozhodně doporučujeme naučit se raději správné řadit a tohoto pomocníka uložit je spánku.

K zážitku ze sportovní jízdy přispívá správně naladěné výfukové potrubí. Nissan 370Z je zkrátka autem pro požitkáře, škoda že projev jeho motoru nemá ten správný charakter. Vidlicový agregát sice a v nízkých a středních otáčkách „táhne” jako lokomotiva, nahoře mu však chybí gradace k pomyslnému vrcholu a pocitově vadne. Novince tak trochu chybí syrovost a mechaničnost jejího předchůdce, který i s menším výkonem nabídl pocitově daleko adrenalinovější jízdu.

Nissan 370Z sice opět ztratil něco ze surovosti svých předchůdců, zato je nyní výkonnějším, kvalitnějším a uživatelsky přívětivějším sportovním automobilem, než tomu kdy předtím bylo. Navíc má na trhu pouze jediného konkurenta v podobě dvakrát tak drahého Porsche Cayman. Za každého z 331 koní zaplatíte něco málo přes 3 000 Kč, což ve výsledku přesvědčí asi nejvíce zájemců.


Test Nissan 370Z 3,7 V6: adrenalinové svezení - 1 - 370Z01Test Nissan 370Z 3,7 V6: adrenalinové svezení - 2 - 370Z02Test Nissan 370Z 3,7 V6: adrenalinové svezení - 3 - 370Z03Test Nissan 370Z 3,7 V6: adrenalinové svezení - 4 - 370Z04Test Nissan 370Z 3,7 V6: adrenalinové svezení - 5 - 370Z05Test Nissan 370Z 3,7 V6: adrenalinové svezení - 6 - 370Z06Test Nissan 370Z 3,7 V6: adrenalinové svezení - 7 - 370Z09Test Nissan 370Z 3,7 V6: adrenalinové svezení - 8 - 370Z10Test Nissan 370Z 3,7 V6: adrenalinové svezení - 9 - 370Z11Test Nissan 370Z 3,7 V6: adrenalinové svezení - 10 - 370Z12Test Nissan 370Z 3,7 V6: adrenalinové svezení - 11 - 370Z13Test Nissan 370Z 3,7 V6: adrenalinové svezení - 12 - 370Z07

Technické údaje

Motor

Zážehový vidlicový šestiválec uložený vpředu podél za přední
Objem: 3 696 cm3
Největší výkon: 241 kW (328 k) při 7000 1/min
Největší točivý moment: 363 N.m při 5200 1/min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová ručně řazená převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena). Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,3 s.
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 15,4 l
Mimo město: 7,8 l
Kombinovaná: 10,6 l
Objem palivové nádrže: 72 l

Rozměry a hmotnosti

Karoserie: Dvoudveřové dvoumístné kupé.
Délka: 4250 mm
Šířka: 1845 mm
Výška: 1315 mm
Rozvor náprav: 2550 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 496 kg
Užitečná hmotnost: 304 kg
Objem zavazadlového prostoru: 235 l

Výbava a cena

Cena základního provedení vč. DPH: 999 900 Kč

Cena testovaného provedení vč. DPH: 1 194 900 Kč

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.