Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost
27.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné kupé japonské značky dostalo vylepšený podvozek, zesílenou strukturu a agresivnější bodykit. I přes stejný výkon je tak rychlejší než dříve.
Tento víkend patří hned dvěma motoristickým událostem. Koná se nejen Velká cena Monaka, ale taktéž 24 hodin Nürburgringu. S prvním zmíněným závodem je spojena premiéra Renaultu Clio RS 16, druhou si pro debut své novinky zabrala druhá část francouzsko-japonské aliance, tedy Nissan. Ten v pohoří Eifel odhalil faceliftované provedení kupé GT-R Nismo.
Stejně jako základní verze se i ta ostřejší dočkala agresivnějšího a modernějšího vzhledu, jenž počítá s příchodem odlišného nárazníku, čelní masky zvané V-Motion nebo kapoty motoru. Ta byla dále zesílena, aby zabránila jakýmkoliv deformacím při extrémně vysokých rychlostech. Z obdobného důvodu Nissan u předního nárazníku použil karbonová vlákna, jež navyšují tuhost.
Nové Nismo se ovšem nechlubí jen pevnějším kabátem, neboť zlepšena byla rovněž aerodynamika. Kupé tak aktuálně generuje nejvyšší přítlak, jaký kdy kterýkoliv produkční Nissan nabízel. Zároveň je také dynamičtější, což koresponduje se změnami učiněnými v oblasti tlumičů, pružin a stabilizátorů. Zesílena pak byla i samotná konstrukce vozu.
Výsledkem všech těchto modifikací je zlepšení časů na okruzích o 2 procenta, jakkoliv motorový prostor zůstal nedotčen. Ačkoliv tedy standardní provedení doznalo zlepšení o dvacet koní, výkon GT-R Nismo zůstává na 600 koních. Ty produkuje 3,8litrový šestiválec VR38DETT, se kterým je spojena dvouspojková automatická převodovka a pohon všech kol.
I přes zlepšení na okruzích se dá předpokládat, že dosavadní čas potřebný ke zrychlení z klidu na stovku (hypersportovních 2,8 sekundy) zůstal nezměněn. Akceleraci si ovšem můžete vychutnat v modernizované kabině, která počítá s přepracovanou palubní deskou, vylepšeným volantem a exkluzivními sedadly Recaro čalouněními kůží.
Kromě toho byl zredukován počet tlačítek na středové konzoli ze 27 na 11, snadnější každodenní ovládání má pak zajistit zvětšený osmipalcový dotykový displej. Ten lze zároveň i ovládat hlasem. Dodat lze pak již jen tolik, že karoserie je dostupná v pěti barvách, výroba pak stejně jako dosud bude probíhat v japonském Tochigi.
Nissan GT-R Nismo se proměnil především po vizuální stránce. V motorovém prostoru však nadále odvádí svou práci 600 koní jako dříve
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz