Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Juke Nismo: nejostřejší sériový Juke v produkční verzi
14.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po příslibu peprnějšího sériového modelu a tokijském konceptu od divize Nismo byl před víkendovým Le Mans konečně představen ostrý produkční Juke.
Věční pesimisté možná odtuší, že to stejně není Juke-R a mají pravdu. Verze od továrního oddělení Nismo nebude mít 550 koní, ale ani nebude stát v přepočtu jedenáct milionů korun. Přesný obnos za poněkud méně extrémní malý crossover japonská automobilka neprozradila, můžeme však s jistotou říci, že částka nebude osmimístná ani sedmimístná.
Srovnáním s loňskou studií připravenou po autosalon v Tokiu ukazuje, že vůz se navenek v drobných detailech změnil. Trochu jinak je tvarované lízátko pod předním nárazníkem, denní LED světla jsou výraznější a pod nimi se objevily (nevíme, zda funkční) chladicí kanály k předním brzdám a v zadním difuzoru se místo zdvojené koncovky výfuku objevila jednoduchá „trubka“ s větším průměrem.
Nissan odhalil sériový Juke Nismo na akci spojené s blížící se čtyřiadvacetihodinovkou v Le Mans, podrobnostmi nicméně šetřil. V motorovém prostoru by měla být zahnízděná vyladěná jednotka s turbodmychadlem o objemu 1,6 litru dávající v sérii výkon 190 koní a 240 newtonmetrů, přesná čísla ale zůstala utajená.
Automobilka však uvedla, že vůz je vybavený tvrdším sníženým podvozkem, místo původních devatenáctek dostal osmnáctipalcová kola a pozměněno bylo rovněž řízení, o němž lidé od Nissanu prohlásili, že je sportovnější a přímější. O zlepšení dynamiky a posílení schopnosti vypořádat se i s náročnými zatáčkami se má dále postarat systém vektorování točivého momentu, který je rovněž příslibem lehčího využití výkonu a zlepšení trakce.
Ani v interiéru si tým od Nisma neodpustil některé změny, ale fotky jako důkaz k tomu nemáme, takže se musíme spokojit pouze s ujištěním, že v kabina dostala nový volant, pedály, řadicí páku, upravené přístroje a sportovní sedačky oděné v šedivém semiši s červeným stehováním.
Auto se dostane do prodeje počátkem příštího roku, dovnitř a do ceníku se ale snad podíváme o něco dříve.
Výroba se rozjede koncem roku, první modely Nismo se k zákazníkům dostanou v prvních měsících 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 5 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 9 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz