Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster dostala logo Renaultu, nabízí lepší motory i upravený interiér
15.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rumunské SUV si získalo popularitu prakticky po celém světě, ne všude ale znají značku Dacia. Těm mateřský Renault vůz nabídne se svým logem.
O druhé generaci Dacie Duster jsme se naposledy zmiňovali včera v souvislosti s prvními cenami. Ty se opětovně drží velmi nízko při zemi, možná i více, než se dalo očekávat. Tak či onak bude rumunské nadále prodáváno se čtyřmi maloobjemovými pohonnými jednotkami, ze kterých si někteří nebudou vybírat snadno. Zcela jiná situace bude ovšem panovat v Jižní Americe, kde se bude nový Duster - stejně jako na dalších místech světa, nevyjímaje třeba ani Rusko - prodávat s logem Renaultu.
Toto provedení si můžeme představit teprve nyní, tedy dva měsíce po debutu originálu. Vůči němu se Renault Duster liší odlišnou přední maskou, v jejímž středu trůní emblém francouzské značky. Jelikož zasahuje i do kapoty motoru, muselo dojít k jejímu přeprofilování, stejně tak se měnil i čelní nárazník. Ve zbytku už jsou obě verze stejné, vzadu se objevilo jen jiné logo, tvary zůstaly nedotčeny.
Uvnitř je změn rovněž jen pár, přičemž ta zásadní se týká nových výdechů klimatizace. Namísto tří otvorů se ve středu palubní desky objevují pouze dva podlouhlé. Povšimnout si můžeme rovněž volantu, který byl nejspíše převzat od Nissanu, v případě Renaultu Duster je přitom možné počítat s výškovým (o 40 mm) i podélným (o 60 mm) nastavením.
Stran toho automobilka zmiňuje, že oproti první generaci došlo k přepracování sedadel, jež mají nový rám a hustější pěnovou výplň pro zlepšení opory boků. Také mají o 20 mm prodloužený sedák, vše završuje selekce nového čalounění, v jehož případě je vrcholem titanově nebo béžově zbarvená kůže. Speciální pozornost pak byla věnována zlepšení odhlučnění.
Přesunout se můžeme k mechanice, kde se objevují ty největší rozdíly oproti evropské verzi. Renault Duster je v základu osazen 1,6litrovým benzinovým motorem SCe se 115 koňmi, lze k němu mít pohon předních či všech čtyř kol, stejně jako manuální převodovku či automatem CVT. Ten je ovšem určen jen pro variantu 4x2.
Vrchol benzinové řady je ovšem spojen s atmosférickým dvoulitrem o výkonu 145 koní, který v evropské nabídce Dacie budete hledat marně. Jeho výkon pak na všechna čtyři kola přenáší výlučně automatická převodovka. Nechybí ani diesel, který může být naladěn na 85, 90 či 110 koní. Pro slabší verze je určen jen pohon předních kol a manuál, vrchol ale může dostat i 4x4 či automat EDC - ovšem jen jako předokolka.
Součástí výbavy je v Jižní Americe i kompas a asistenty pro kontrolované sjezdy svahů a rozjezdů do kopce. Takto vybavený Renault Duster nezůstane jen v Jižní Americe, ale posléze zamíří také do Asie, zmiňovaného Ruska či na Ukrajinu.
S logem Renaultu páruje Duster mnohem širší nabídku motorizací, jenž vrcholí atmosférickým benzinovým dvoulitrem o výkonu 145 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 11 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry