Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Sandero se rýsuje. Na rozdíl od Dusteru bude opravdu nová, levná zůstane
16.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco Duster se drží spíše hesla „neměň, co není rozbité”, poněkud méně úspěšné Sandero přijde ve své nové generaci s více novinkami.
Debut druhé generace Dacie Duster již máme za sebou, a ačkoliv rumunské SUV ještě není v showroomech, dá se předpokládat, že půjde o bestseller. Do značné míry za tím samozřejmě stojí nízká cena, která je dána i letitou technikou. Vůz totiž stejně jako zbytek portfolia značky stojí na platformě B0, která byla světu představena v roce 2002. Přechod na novou modulární architekturu CMF se i přes očekávání opaku neodehrál.
Neznamená to ovšem, že by vozy Dacie zůstaly věrné aktuálně 15 let staré architektuře na doživotí. Modernizace se chystá i v tomto směru a spojena bude až s novými generacemi modelů Sandero a Logan. A také v jejich případě to dává smysl - Duster nemusí o zákazníky bojovat, a tak Rumuni zůstávají věrní tomu, co funguje. Sandero ani Logan dnes zase takové hity nejsou, a tak nabídku vylepší více, i když s cenou nahoru nepůjdou.
Obou nových modelů bychom se měli dočkat do konce roku 2019, přičemž hatchback i sedan mají přepřáhnout na platformu CMF-B. Rumunská továrna v Mioveni by pak měla být na změnu připravena do roku 2020. Vše tedy zapadá do sebe, ostatně premiéra v jednom roce nemusí nutně předznamenávat promptní spuštění výroby. Ač se tedy kupříkladu Sandero má ukázat v září 2019 ve Frankfurtu, do výroby klidně může zamířit až o pár měsíců později. Navíc, továrna v daný moment klidně již může být na novou architekturu připravena. Ať tedy nastane jakákoliv situace, platformu B0 nejspíše čeká pozvolný odchod ze scény.
Součástí přerodu bude také příchod nových motorů, ačkoliv v jejich případě lze mluvit pouze o evoluci. Litrová atmosférická jednotka by totiž měla produkovat 75 koní, 0,9litrový tříválec s turbem pak 95 koní. Ve srovnání se stávající generací jde tedy jen o velmi lehký nárůst, přičemž stejného se má dočkat i 1,5litrový turbodiesel. Také v jeho případě zamíří na přední kola přibližně 95 koní.
Spolu se základní variantou dorazí rovněž provedení Stepway, ani v jeho případě ovšem nečekejme systém 4x4. Důvodem je samozřejmě hlavně cena než technická náročnost daného řešení. Lepší průchodnost terénem tedy bude mít na starosti pouze vyšší světlá výška, mimo to Stepway dostane i ochranné pláty podvozku vpředu a vzadu a také černé plastové lemy ve spodku karoserie.
Design jako celek se od současného provedení má též lišit více než naznačuje mezigenerační proměna Dusteru. Revoluci nečekejme, důslednější evoluci ale ano, což nastiňují i neoficiální ilustrace níže.
Tím jsou dostupné informace u konce, což by některé mohlo zklamat. Lehčí posun vpřed v motorovém prostoru sice je v pořádku, nicméně mimo očekávání nebyla ani latinskoamerická varianta RS. Tau pohání atmosférický benzinový dvoulitr naladěný na 150 koní. Jak tato jednotka pracuje, vám ukážou přiložená videa.
Je přitom otázkou, zda se toto provedení s novou generací vrátí či nikoliv. Platformu CMF totiž sice s atmosférickým dvoulitrem spárovat lze, ovšem na evropské půdě k takovému svazku dojde jen stěží. V případě brazilského trhu jsou možnosti již otevřenější, za pár let to tak ale nemusí být ani tam...
Nová Dacia Sandero se ukázala na neoficiálních ilustracích ve standardním provedení i jako varianta Stepway, která sáhne po vyšší světlé výšce a ochranných plastech karoserie. Další pohledy můžete vidět na videu Auto Bildu níže
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
- Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku 17.3.2024
Nejnovější články
- Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva