Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá

Někteří zástupci automobilek mají tendenci zastírat fakt, že s tím či oním modelem končí pouze proto, že si nerozumí se stále přísnějšími pravidly EU. Ali Kasai z Renaultu není z těch, Clio RS opustilo trh jen kvůli tomu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá

13.10.2019 | Petr Miler

Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Někteří zástupci automobilek mají tendenci zastírat fakt, že s tím či oním modelem končí pouze proto, že si nerozumí se stále přísnějšími pravidly EU. Ali Kasai z Renaultu není z těch, Clio RS opustilo trh jen kvůli tomu.

Když jsme v roce 2012 publikovali test Renaultu Clio RS ještě s dvoulitrovým motorem, popisovali jsme jej slovy jako drsný a drsnější. Když o pouhé dva roky později došlo na jeho nástupce s motorem 1,6 turbo, hovořili jsme už o „pokusu o zázrak”. Změna charakteru tohoto modelu, který pod tlakem EU na snížení normované spotřeby a tedy i emisí CO2 podlehl downsizingu, byla nepřehlédnutelná a nevítaná.

Jak už to ale v posledních letech v evropském světě aut bývá, i na takové Clio RS budeme ještě rádi vzpomínat. Důvodem ale v tomto případě není, že příští Clio RS bude takové nebo makové. Nebude žádné, dokonce už teď není žádné.

S touto nepříjemnou, ale ve stínu obdobných kroků konkurentů ne zase tak překvapivou zprávou se v rozhovoru pro Auto Express vytasil Ali Kasai, viceprezident Renaultu pro produktové plánování. Podle vedení firmy Clio RS „nepředstavuje schůdný obchodní záměr”, což u jednoho z nejžádanějších malých hot hatchů zní poněkud zvláštně. Sám Kasai to ale s diplomatickými frázemi nepřeháněl.

„Dnes by Clio RS potřebovalo velmi propracovanou techniku, aby dosáhlo nižší úrovně emisí CO2. A při udržení dostatečné výkonnosti, která je u takového vozu nezbytná, byste museli cenu zvýšit o tolik, že by si vůz většina zákazníků nemohla dovolit. V tuto chvíli, i když milujeme sportovní auta, stejně jako naši historii, nemůžeme najít řešení této rovnice - je to nemožné,” řekl otevřeně Kasai a zcela jasně potvrdil, že nic jiného než nová pravidla EU limitující spotřebu resp. emise CO2 od 1. ledna 2020 dosud nepoznaným způsobem, za exodem zajímavějších verzí běžných aut nestojí.

Co na to říci? Snad jen: „Sbohem, čus a amen,” jak se praví v jedné písni. Verze RS v nabídce faceliftovaného provedení Renaultu Clio nefiguruje a zjevně už nikdy figurovat nebude. V nabídce ovšem najdete třeba tříválcovou litrovou variantu R.S. Line se 100 koňmi, jistě důstojná alternativa...


Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá - 1 - Test Renault Clio RS Cup 2014 03Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá - 2 - Test Renault Clio RS Cup 2014 02Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá - 3 - Test Renault Clio RS Cup 2014 06Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá - 4 - Test Renault Clio RS Cup 2014 09Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá - 5 - Test Renault Clio RS Cup 2014 13Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá - 6 - Test Renault Clio RS Cup 2014 25Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá - 7 - Test Renault Clio RS Cup 2014 27Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá - 8 - Test Renault Clio RS Cup 2014 31Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá - 9 - Test Renault Clio RS Cup 2014 38Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá - 10 - Test Renault Clio RS Cup 2014 46Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá - 11 - Test Renault Clio RS Cup 2014 48Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá - 12 - Test Renault Clio RS Cup 2014 60Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá - 13 - Test Renault Clio RS Cup 2014 62Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá - 14 - Test Renault Clio RS Cup 2014 59Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá - 15 - Test Renault Clio RS Cup 2014 92
Poslední Renault Clio RS už byl jen odvarem vozů tohoto jména, které jsme v minulosti milovali, turbo a zejména povinný automat mu nesedly. Ovšem, pořád bylo o mnoho lepší než žádné Clio RS, to je nová realita

Zdroj: Auto Express

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.