Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Putinova limuzína je méně ruská, než jsou Rusové ochotni přiznat
17.1.2019 | Petr Prokopec
Ve světě sdílených komponentů by nás nemělo překvapit, že nová limuzína značky Aurus užívá tytéž díly jako vůz jiného výrobce. Rusové to však tají.
Nová automobilová značka Aurus je pýchou putinovského Ruska. Není to překvapivé, nejspíše asi nikde jinde na světě by nemohl vyrůst vůz, který zamířil rovnou na vrchol a pokouší se konkurovat i takovým značkám, jako je Bentley či Rolls-Royce. Na rozdíl od těchto ikon však ruský sedan bude o poznání levnější, byť slovo láce s ním asi nikdo nespojí. Jakmile bude nabídnut privátním zákazníkům, odstartuje na 10 milionech rublů (cca 3,36 milionu korun).
Za vývojem Aurusu Senat, stejně jako spřízněného SUV a minivanu, stojí technologický institut NAMI, který dosud připouštěl pouze spolupráci s Porsche. Tato značka má ostatně již z historického hlediska v Rusku jistou protekci, jejího zakladatele se snažil přilákat do země i sám Stalin. Ferdinand Porsche pak dal sice nakonec přednost jinému ne zrovna pozitivně vnímanému politikovi, Rusy si tím proti sobě ale zjevně neobrátil. A tak mu ještě v časech SSSR svěřili vývoj dvou aut a když byl třeba motor pro Aurus, Rusové opět spěchali do Zuffenhausenu.
I když se do pohonné jednotky otisklo know-how německé automobilky, autoři hrdě tvrdí, že jde pořád o motor vyráběný v Rusku. Měl navíc být tím jediným, co částečně vzniklo mimo Putinovo teritorium, veškeré další komponenty byly oslavovány jako ryze ruské, přičemž sebevědomí značky narostlo dokonce na takovou úroveň, že kupříkladu devítistupňová automatická převodovka byla nabídnuta již zmiňovanému Bentley. Zda ji ovšem Britové, kteří odebírají osmistupňový automat od ZF, vezmou do úvahy, dosud nebylo oznámeno.
Převodovku a motor ale ponechme stranou, místo toho zamíříme k podvozku. Aurus Senat v této oblasti používá elektricky ovládané vzduchové pérování, přičemž na základě výše zmíněného bychom se mohli domnívat, že i to má na kontě nějaká ruská firma či rovnou samotný institut NAMI. Ten je ovšem v celé záležitosti pouze odběratelem již hotových komponentů. Samotnou výrobu má na svědomí čínská firma Case, jež tímtéž podvozkem zásobuje i značku Hongqi.
Obecně vzato nejde o nic problematického, různé subdodavatele z celého světa mají prakticky všechny automobilky. Jenže v případě Aurusu tomu se vždy mluvilo o tom, že komponenty pochází bezvýhradně z jejich domoviny. A tak je nyní v Rusku docela pozdvižení z toho, že se zjistilo je něco jiného.
Aurus se k tomuto objevu odmítá vyjádřit, Rusové by ale udělali lépe, kdyby spolupráci přiznali. Nakonec, nemají se zač stydět, neboť značka Hongqi je brána za čínský Rolls-Royce a její vozy jsou vůbec těmi nejdražšími, jaké lze na největším trhu světa koupit. Možná i proto firma Case neschovává tak jako druhá strana hlavu do písku, ale naopak se chlubí tím, že institut NAMI je prvním zahraničním odběratelem z řad automobilek.

Čínská společnost Case potvrdila, že vzduchovým podvozkem nezásobuje pouze…
Zdroj: rusautomobile@Livejournal
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
před 3 hodinamiMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici včera 15:50
- Pre GP Mugello včera 10:00
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu 18.6.2025
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
Nejnovější články
Lewis Hamilton se rozplývá nad novým vrcholným Ferrari, zákazníci to ale obvykle vidí docela jinak
před 2 hodinamiPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
před 3 hodinamiAuto, které EU už roky zkouší zabít svými absurdními pravidly, se do Evropy znovu dokázalo vrátit oknem
před 4 hodinamiŠéf Mercedesu pod tlakem definitivně odpískal nahrazení spalovacích aut elektrickými. Asi bude lepší nabízet obojí, říká po sérii fiasek
před 5 hodinamiSupersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
včera
Živá témata na fóru
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 11:11 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 06.19. 21:38 - petr_riha
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988