Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Putinova limuzína je méně ruská, než jsou Rusové ochotni přiznat
17.1.2019 | Petr Prokopec
Ve světě sdílených komponentů by nás nemělo překvapit, že nová limuzína značky Aurus užívá tytéž díly jako vůz jiného výrobce. Rusové to však tají.
Nová automobilová značka Aurus je pýchou putinovského Ruska. Není to překvapivé, nejspíše asi nikde jinde na světě by nemohl vyrůst vůz, který zamířil rovnou na vrchol a pokouší se konkurovat i takovým značkám, jako je Bentley či Rolls-Royce. Na rozdíl od těchto ikon však ruský sedan bude o poznání levnější, byť slovo láce s ním asi nikdo nespojí. Jakmile bude nabídnut privátním zákazníkům, odstartuje na 10 milionech rublů (cca 3,36 milionu korun).
Za vývojem Aurusu Senat, stejně jako spřízněného SUV a minivanu, stojí technologický institut NAMI, který dosud připouštěl pouze spolupráci s Porsche. Tato značka má ostatně již z historického hlediska v Rusku jistou protekci, jejího zakladatele se snažil přilákat do země i sám Stalin. Ferdinand Porsche pak dal sice nakonec přednost jinému ne zrovna pozitivně vnímanému politikovi, Rusy si tím proti sobě ale zjevně neobrátil. A tak mu ještě v časech SSSR svěřili vývoj dvou aut a když byl třeba motor pro Aurus, Rusové opět spěchali do Zuffenhausenu.
I když se do pohonné jednotky otisklo know-how německé automobilky, autoři hrdě tvrdí, že jde pořád o motor vyráběný v Rusku. Měl navíc být tím jediným, co částečně vzniklo mimo Putinovo teritorium, veškeré další komponenty byly oslavovány jako ryze ruské, přičemž sebevědomí značky narostlo dokonce na takovou úroveň, že kupříkladu devítistupňová automatická převodovka byla nabídnuta již zmiňovanému Bentley. Zda ji ovšem Britové, kteří odebírají osmistupňový automat od ZF, vezmou do úvahy, dosud nebylo oznámeno.
Převodovku a motor ale ponechme stranou, místo toho zamíříme k podvozku. Aurus Senat v této oblasti používá elektricky ovládané vzduchové pérování, přičemž na základě výše zmíněného bychom se mohli domnívat, že i to má na kontě nějaká ruská firma či rovnou samotný institut NAMI. Ten je ovšem v celé záležitosti pouze odběratelem již hotových komponentů. Samotnou výrobu má na svědomí čínská firma Case, jež tímtéž podvozkem zásobuje i značku Hongqi.
Obecně vzato nejde o nic problematického, různé subdodavatele z celého světa mají prakticky všechny automobilky. Jenže v případě Aurusu tomu se vždy mluvilo o tom, že komponenty pochází bezvýhradně z jejich domoviny. A tak je nyní v Rusku docela pozdvižení z toho, že se zjistilo je něco jiného.
Aurus se k tomuto objevu odmítá vyjádřit, Rusové by ale udělali lépe, kdyby spolupráci přiznali. Nakonec, nemají se zač stydět, neboť značka Hongqi je brána za čínský Rolls-Royce a její vozy jsou vůbec těmi nejdražšími, jaké lze na největším trhu světa koupit. Možná i proto firma Case neschovává tak jako druhá strana hlavu do písku, ale naopak se chlubí tím, že institut NAMI je prvním zahraničním odběratelem z řad automobilek.

Čínská společnost Case potvrdila, že vzduchovým podvozkem nezásobuje pouze…
Zdroj: rusautomobile@Livejournal
Bleskovky
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
včeraIronie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Moto2 Mandalika: Gonzalez diskvalifikován včera 13:32
- Vítězem Rookie Aldeguer včera 10:06
- Moreira vyhrál na Lomboku, Salač out včera 10:02
- Moto3 Lombok: Červené vlajky – Rueda na KTM mistrem světa včera 10:00
- Sprint vyhrál Bezzecchi, 7. M. Marquez 4.10.2025
Nejnovější články
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
před 11 hodinamiZa nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
včeraSympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
včeraVW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
včeraPeugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva