Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia poprvé nafocena při testech. Přesně potvrzuje, co se čekalo
28.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtvrtá generace mladoboleslavského bestselleru si s příchodem dá na čas, „trojku” vystřídá až po osmi letech. Nabídne toho ale citelně více, hlavně v případě prostoru.
Ještě než propukla kauza Dieselgate, koncern VW Group sliboval, že u svých aut podstatně zkrátí životní cykly. Vozy měly na trhu vydržet jen pět let a pokud by to tak skutečně bylo, pak bychom již od loňska znali podobu nové čtvrté generace Škody Octavia. Nicméně Němci byli přistiženi při podvodech s dieselovými motory, za což dostali nemalou pokutu a levně je nevyšla ani obří svolávací akce. Pětileté životní cykly tak rázem mířily do koše a automobilka se naopak rozhodla „ždímat” současné modely co možná nejdéle.
V případě Octavie to znamená, že s dnes už předloňským faceliftem vydrží na trhu ještě čtyři roky. Rázem tu tak máme skoro osmiletý cyklus, neboť nástupce má dorazit až v roce 2020. To není zrovna zítra, přesto si už nyní můžeme chystanou novinku prohlédnout na prvních špionážních fotkách pořízených poblíž rakouského Grossglockneru.
Nenechte se mýlit vzhledem, jde o tzv. mulu, takže karoserie prototypu patří ještě stávající generaci. Stačí ale pohled na podvozek, a rázem je vám jasné, že tohle není standardní Octavie. Zejména zadní kola jsou totiž utopena v podbězích a prahy či nárazník se pomalu dotýkají země. Mladoboleslavská automobilka totiž hodlá u čtvrté generace snížit výšku vozu, a proto tímto krokem simuluje snížení těžiště. Uvnitř se ovšem cestující dočkají většího prostoru, a to díky nárůstu všech ostatních rozměrů.
Už dříve jsme psali, že Octavia IV bude ještě výrazně větší a první špionážní záběry to přesně potvrzují. Podvozku současná karoserie očividně nestačí a některé části musely být upraveny. Až vůz dostane tu svou, praktičnost poletí dále vzhůru k nebesům. Nová Octavia Combi by totiž standardně při zadních sedadlech na svém místě měla pobrat do zavazadlového prostoru až 630 litrů, tedy o nějakých dvacet více než nyní. Za tím má stát prodloužení vozu na více než 4,7 metru, což je vlastně krok nezbytně nutný - Škoda totiž hodlá zároveň zvětšit i nové generace modelů Rapid a Fabia.
Na opačné části vozu, tedy v motorovém prostoru, se ale již mnoha výrazných změn u novinky dočkat nemáme. Základ nabídky bude znovu představovat litrový tříválec, nad něj se poté usadí 1,5litrový čtyřválec. Ten by měl zároveň dorazit nejspíše jak v mild hybridní, tak plug-in hybridní variantě. Octavia RS pak opětovně dostane přeplňovaný dvoulitr, v rámci dieselů má v nabídce přetrvat již čtyřválec 2,0 TDI. Ovšem ten nový, s až 204 koňmi.
Více informací dorazí nejpozději v příštím roce, kdy bude odhalena osmá generace Volkswagenu Golf. Ten bude stejně jako chystaný Seat Leon sdílet s českým vozem modulární platformu MQB, vůči současnému provedení ale samozřejmě již půjde o evoluční provedení. To se přitom pochlubí větším množství odlehčených materiálů, jenž budou suplovat kila přidaná oním hybridním systémem.
Čtvrtá generace Škody Octavia byla sice nachytána v hávu předchůdce, ten však už skrývá novou techniku. Mimo jiné podvozek, který je očividně větší
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 6 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 8 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 9 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 11 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry