Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku

(+ živé foto, video) Máme pro vás vše podstatné o šesté generaci nejdůležitějšího modelu BMW - nové řadě 3 s kódovým označením F30.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku

14.10.2011 | Miro Mihálik, Pavel Janda | Přidat příspěvek

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto, video) Máme pro vás vše podstatné o šesté generaci nejdůležitějšího modelu BMW - nové řadě 3 s kódovým označením F30.

Novou generaci řady 3 jsme vám stručně představili hned krátce po její dnešní premiéře v mnichovském sídle BMW. Nebyli bychom to ale my, kdybychom vám tak významný nový model nepřiblížili detailně. A tak jsme hned s prvním článkem začali pracovat i na tomto, který má za cíl vám o bavorské novince říci vše podstatné. Oficiální tisková informace má 65 stran, a tak by zřejmě nebylo až tak složité napsat o nové trojce i knihu, my bychom vám ale to nejdůležitější rádi sdělili v mnohem stručnějším balení. Jak se nám to podařilo, to prosím posuďte sami, začínáme tradičně vzhledem.

Tak trochu svá, tak trochu „pětková”

Design nové trojky byl po prvním i druhém přistižení zcela nemaskovaného vozu tajemným špiónem znám zvenčí i zevnitř, detaily ale z těchto fotek patrné nebyly. Z přece jen lepšího pohledu na záď, která značně připomínala tu ze současné řady 5, se mělo za to, že též příď po starší sestřičce leccos podědí a tomu odpovídaly i dříve uvolněné spekulativní ilustrace. Nakonec toho ale není tolik.


Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 1 - BMW 3 F30 tapety ad 05Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 2 - BMW 3 F30 tapety ad 06Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 3 - BMW 3 F30 tapety ad 09

Přední partie si totiž jdou tak trochu vlastní cestou, když jsou charakterizovány především relativně nízkými, protáhlými světlomety, které jsou ve své vnitřní části protaženy až k masce chladiče. Pro tu nejsou typické ani tak tradiční „ledvinky”, jako spíše její značně zkosení a relativně ostrý přechod v přední kapotu. Toto řešení můžeme vidět prakticky na všech nových BMW a hádejte, komu za něj můžeme poděkovat. Když tento prvek nazveme eurohrb a za jeho přátele označíme chodce, asi pochopíte, odkud vítr vane.

Předek se na jednotlivých přiložených snímcích u jinak stejného vozu mírně liší, což mají na svědomí odlišně pojaté výbavové stupně, které rozebíráme níže. Je to stejné řešení jako u nové jedničky, snad jen s tím rozdílem, že u ní jsou varianty přídě dvě a zde tři. I když vlastně jsou čtyři - poslední možnost tvoří tradiční M paket, který bude zjevně dostupný hned od prvních měsíců výroby. Nejvýrazněji odlišuje vůz právě zcela specifickým předním nárazníkem, všechny „empaketové” prvky ale rozebíráme na jiném místě tohoto článku.

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 4 - BMW 3 F30 tapety ad 10Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 5 - BMW 3 F30 tapety ad 11Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 6 - BMW 3 F30 tapety ad 14

Pohled na boční partie odhalí téměř totožný profil jako u dosavadní generace 3er. Pokud byste si oba vozy postavili vedle sebe, zjistíte, že se liší prakticky jen délkou a několika detaily jako jsou vnější zpětná zrcátka. Jinak se o „profilové odlišnosti” starají hlavně přední a zadní světlomety zasahující až do bočních partií.

Záď pak nepřináší žádné větší překvapení, když je vskutku věrnou napodobeninou řady 5 F10. Rozeznat zezadu oba vozy na silnici bude pro necvičené oko dozajista obtížné.

Vzhled interiéru je po posledním úniku fotek prostý překvapení a bylo by tomu tak zřejmě i bez něj. Pokud je vám známa podoba interiéru nové jedničky, pětky nebo šestky, budete i při pohledu do vnitřku nové trojky jako doma. Charakteristický je pro něj volant s poněkud mohutným, šestiúhelníkovým středem, masivní středová konzole a podobně pojatý středový tunel. Za zmínku jistě stojí i vrchní část palubní desky s širokým displejem palubního systému a vysokým okrasným obložením po pravé straně volně přecházejícím v plastovou část palubky. Přístrojová deska opět jako by vypadla z oka posledním novinkám BMW a typická je pro ni především kombinace klasických přístrojů s částmi tvořenými výlučně LCD displejem.

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 7 - BMW 3 F30 tapety ad 26Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 8 - BMW 3 F30 tapety ad 28Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 9 - BMW 3 F30 tapety ad 29

K interiéru snad už jen jedna poznámka - s M paketem vypadá samozřejmě trochu jinak, zaskočil nás ale velmi specifický tříramenný volant. Na jednu stranu připomene slavný „bondovský” model Z8, na druhou se nám zdá, že se svým pojetím do interiéru docela jinak pojatého vozu prostě nehodí. Ale dost bylo chození kolem horké bavorské kaše, jdeme na čísla a fakta.

Delší, prostornější, ale lehčí

Ty, kterým se nelíbí neustálé zvětšování nových modelů, asi nepotěší, že nová trojka opět narostla. Délka poskočila na 4624 mm (+ 93) a rozvor byl prodloužen o pět centimetrů na 2810 mm. Rozchod přední nápravy byl rozšířen o 37 mm, zadní o 47 mm. Pro úplnost - šířka auta činí 1 811 mm (o 6 mm méně) a výška 1429 mm (+ 8 mm). Výměnou za mohutnější karoserii BMW slibuje více prostoru pro posádku, zejména pak pro cestující vzadu, kteří si až dosud mohli vcelku oprávněně stěžovat. Otázkou ovšem je, jestli jim automobilkou uváděných 15 mm navíc na kolena a 8 mm nad hlavou budou stačit.

Také zavazadelník se podařilo o kousek zvětšit. Nyní má 480 litrů, o dvacet více než předchůdce, a pokud si připlatíte, můžete jej otevírat pouhým „mávnutím“ nohou pod nárazníkem, což se docela hodí, když máte zrovna plné ruce. Nejedná se ovšem o originální systém, prakticky stejný používá Volkswagen Passat. V rozporu s rozměry se nicméně povedlo srazit hmotnost. Sice ne o moc, ale přeci. Mnichov uvádí, že v závislosti od modelu se hmotnost aut snížila o 40 až 45 kg.

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 10 - BMW 3 F30 tapety ad 01Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 11 - BMW 3 F30 tapety ad 02Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 12 - BMW 3 F30 tapety ad 03

Podle tiskové zprávy se kostra i zbytek karoserie nové trojky spoléhá na vysokopevnostní ocele a oproti předchůdci se povedlo zvýšit torzní tuhost o deset procent. To není závratná hodnota, na druhou stranu to dokládá velmi vysokou pevnost typu E90.

Spokojenost rovněž může panovat také u těch, kteří od novinky očekávali perfektní rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50, které je vždycky dobrým signálem snahy návrhářů a příslibem nadprůměrných jízdních vlastností. BMW pochopitelně tvrdí, že budou špičkové. Konstrukční základ zavěšení není výrazně jiný než u trojky typové řady E90. Vpředu pracuje MacPherson s pružinami doplněnými v centrální části o další pružící element, vzadu je pětiprvkový multilink. BMW upozorňuje na extrémně nízkou hmotnost ramen díky použití hliníku, a součástí podvozku jsou i speciální nová ložiska a kulové čepy s velmi malým vnitřním třením.

Šest nebo osm převodových stupňů, zatím čtyři motory

V duchu úspory pár gramů CO2 na každém kilometrů byl původní hydraulický (tedy původní u výchozího provedení 3er E90, v závěru výroby už měla i ta stejný) posilovač vyměněn za elektro-hydraulický systém. Za příplatek pak bude mít zákazník možnost objednat si řízení s variabilním převodem. Ze stejných důvodů dostala šestá generace trojky stop-start ve standardu bez ohledu na to, jestli dáte přednost standardní 6stupňové manuální převodovce, anebo osmistupňovému automatu ZF (podle BMW poprvé v tomto segmentu) kombinovatelnému se všemi pohonnými jednotkami. Ty budou na začátku pouze čtyři.

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 13 - BMW 3 F30 tapety ad 15Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 14 - BMW 3 F30 tapety ad 16Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 15 - BMW 3 F30 tapety ad 17

Základní benzínový model dostal označení 328i a přesně podle očekávání to není atmosférický řadový šestiválec. Jde o známý přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec N20 s přímým vstřikováním, systémem Valvetronic a Double Vanos. Výkon činí 245 koní při 5 000 až 6 500 ot./min. a maximální točivý moment 350 newtonmetrů od 1 250 do 4 800 ot./min. Hmotnost vozu je 1 430 kg (vždy DIN) a ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou dokáže na stovku akcelerovat za 5,9 sekundy. V případě použití osmistupňového automatu to potrvá o dvě desetiny déle. S průměrnou spotřebou je to naopak. Manuál by měl v kombinovaném cyklu jezdit za 6,4 litrů, varianta bez spojky o 0,1 l méně. Již s nejslabším zážehovým agregátem činí nejvyšší rychlost 250 km/h.

Druhá benzínová jednotka rovněž nepotřebuje hlubší představení. Ve verzi 335i o hmotnosti 1 510 kg pracuje řadový šestiválec o objemu 3,0 litru přeplňovaný jedním turbodmychadlem typu twin-scroll. Nabízí 306 koní od 5 800 do 6 000 ot./min. a 400 newtonmetrů od 1 200 do 5 000 otáček. Maximálka je pro verzi s automatem i manuálem identických 250 km/h, stejně tak i čas zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,5 vteřiny (o desetinu lepší než přímý předchůdce). Spotřeba se ale značně odlišuje. Manuálnímu šestikvaltu bylo v normovaném cyklu naměřeno 7,9 l, automatu jen 7,2 l/100 km. Možná se mýlíme, ale toto by měl být dosud největší zaznamenaný rozdíl ve spotřebě u jednoho modelu, ve prospěch automatické převodovky. Inu, osm stupňů má eurotest tuze rád...

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 16 - BMW 3 F30 tapety ad 19Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 17 - BMW 3 F30 tapety ad 20Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 18 - BMW 3 F30 tapety ad 21

Dieselové jednotky budou na začátku rovněž dvě, ačkoli spíše jedna, jen pokaždé naladěná jinak. Ta slabší 320d s přídomkem EfficientDynamic Edition dostala dvoulitrový čtyřválec s výkonem 163 koní při 4 000 ot./min. a 380 Nm od 1 750 do 2 750 ot./min. Auto váží v základu 1 415 kg a opět máte možnost vybrat si ze dvou typů převodovek. Bez ohledu na ni BMW deklaruje špičkovou spotřebu pouze 4,1 l/100 km, ačkoli nemusíme příliš zdůrazňovat, že realita bude bez ohledu na pohonnou jednotu i převodovku někde jinde. Co se týče dynamiky, mírně vede 6stupňový manuál - 230 km/h a 8,0 s z 0 na 100 km/h vs. 225 a 8,1. Standardní BMW 320d váží o 5 kg více, nabízí stejných 380 Nm, ale výkon vzroste na 184 koní. Zrychlení na 100 km/h potrvá 7,5, respektive 7,6 s a kombinovaná spotřeba se zvýší na 4,5 a 4,4 litru nafty. Maximálka je rovněž velmi podobná 235 km/h s manuálem, 230 km/h s automatem.

Nějaké další motory? To rozhodně. Příštím benzínovým základem se stane přeplňovaná šestnáctistovka známá také z nové jedničky. Pod označením 316i bude mít 136 koní a 220 Nm a nad ní bude stát dvoulitr typu 320i s výkonem 184 koní a 270 Nm. Mezi těmito modely je ještě prostor pro verzi 318i s agregátem 1,6 naladěným na 170 koní a 250 Nm a bylo by proto logické, kdyby se objevila také. BMW o některých jednotkách píše již v oficiální tiskové zprávě a potvrzuje 320i, 316d, 318d. Již v létě budou k mání také první čtyřkolky xDrive v modelech 335i, 328i, 320i a 320d.

Mimo M3 bude nejsilnější benzínovou trojkou Active Hybrid, jež dostane techniku nové hybridní pětky. Objeví se až na podzim, ale přesnější parametry již máme k dispozici. Pod kapotou bude přeplňovaný třílitr (306 k) s elektromotorem (55 k) o celkovém výkonu 340 koní a kombinovaném točivém momentu 450 newtonmetrů. Automobilka uvádí průměrnou spotřebu 6,4 l/100 km, schopnost jezdit výlučně na akumulátory na vzdálenost tři až čtyři kilometry do rychlosti 60 km/h při akceleraci a až 160 km/h při minimální zátěži. BMW se rovněž chlubí také tím, že na první pohled hybridní techniku nepoznáte, ačkoli pravdou je, že se kvůli baterkám zmenšil objem zavazadlového prostoru na 390 litrů.

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 19 - BMW 3 F30 tapety ad 22Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 20 - BMW 3 F30 tapety ad 23Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 21 - BMW 3 F30 tapety ad 24

Ani diesely nezůstanou pouze v této sestavě. Dvoulitr bude později k mání také ve slabších verzích s výkony 116 koní (jako 316d) a 143 koní se štítkem 318d. Vyloučena nemůže být ani nejsilnější vznětová čtyřválcová varianta, která by mohla mít až 218 koní. Naftový šestiválec v nabídce velmi pravděpodobně zůstane. Jakmile se objeví, měl by mít 258 nebo 313 koní, podle toho, jestli dáte přednost modelu 330d nebo 335d. Vyloučit nelze ani typ 340d nebo 350d, který by byl vybaven třikrát přeplňovaným třílitrovým dieselem potvrzeným pro pětku a který by mohl být dokonce označen písmenem M.

Tři základní provedení, M paket již za pár měsíců

Stejně jako u nové řady 1, také trojka bude od základu dělena v rámci personalizace na tzv. linie, jen místo dvou budou tři - Sport Line, Luxury Line a Modern Line a později v roce 2012 dorazí také klasický exteriérový a interiérový paket M Sport, který již najdete v kompletní sadě fotografií. První tři balíčky se od sebe navzájem odlišují spíše drobnými stylistickými detaily než nějak zásadně. Pokud se v nich chcete orientovat, stačí, když si zapamatujete, že Sport má většinu interiérových doplňků laděných do černé v kombinaci červenou, Luxury upřednostňuje chromované lišty a Modern dává přednost broušenému hliníku. M Sport se tradičně zaměřuje také na design a nabídne pozměněné nárazníky, větší kola až do rozměru 19 palců, snížený podvozek o 10 milimetrů, sportovní sedačky a v tomto případě také zkrácené dráhy řazení u manuálu, tzv. short shift a jiné brzdy.

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 22 - BMW-M-Sport-3er-13Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 23 - BMW 3 F30 interier 01

Když už jsme u nich - BMW tvrdí, že kromě zvětšených průměrů vnitřně chlazených kotoučů napříč modely se jim povedlo snížit jejich váhu a tím také neodpruženou hmotnost. Firma dále velebí jejich odolnost vůči vysokým teplotám i díky použití hliníkových třmenů, pravdou ale je, že více asi ukážou až testy, protože u všech motorizací jsou pouze jednopístkové. To lze změnit objednávkou paketu M Sport, pak dostanete čtyřpístkové vpředu a dvoupístkové vzadu. BMW F30 dostane po vzoru větší pětky příplatkové adaptivní tlumiče. Ty bude možné objednat pro standardní podvozek a také M Sport, ale v takovém případě dostanete poněkud jinak odladěný systém s názvem Adaptive M Sport. Ovládání bude opět zajišťovat systém Driving Experience Control, přepínající pomocí tlačítek režimy Eco Pro, Comfort, Sport a Sport +, nastavující také reakce stabilizace, řízení, odezvy plynu a řazení automatu, pokud je přítomen.

Výbava novinky je jedním slovem obrovská, ačkoli potenciální zákazníci už asi tuší, že jen tak zadarmo se nebude nic rozdávat. BMW vám za patřičnou sumu dodá třeba navigaci s mapami Google a systémem RTTI (dopravní informace v reálném čase), automatické parkování, radarový tempomat, internet i s připojením na sociální sítě, novou generaci head-up displeje s barevnou grafikou, systém varování při nechtěném opuštění jízdního pruhu a před kolizí (i se schopností automaticky zastavit při zaregistrování kritické situace), bezpečnostní systém eCall automaticky upozorňující záchranné složky na nehodu, inteligentní světla, čtyři kamery zprostředkující řidiči situaci kolem vozu při parkování.

Nové BMW 3 se začne vyrábět příští měsíc v německých závodech automobilky a k mání pro běžné zákazníky bude až začátkem roku 2012. Na ceny si tedy budeme muset ještě chvíli počkat, nedá se však očekávat, ze by se dramaticky lišily od těch, za které je k mání současná trojka.

Kompletní galerie oficiálních snímků nového BMW 3

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 24 - BMW 3 F30 cervena 01Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 25 - BMW 3 F30 cervena 02Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 26 - BMW 3 F30 cervena 03Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 27 - BMW 3 F30 cervena 04Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 28 - BMW 3 F30 cervena 05Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 29 - BMW 3 F30 cervena 06Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 30 - BMW 3 F30 cervena 07Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 31 - BMW 3 F30 cervena 08Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 32 - BMW 3 F30 cervena 09Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 33 - BMW 3 F30 cervena 10Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 34 - BMW 3 F30 cervena 11Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 35 - BMW 3 F30 cervena 12Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 36 - BMW 3 F30 cervena 13Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 37 - BMW 3 F30 cervena 14Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 38 - BMW 3 F30 cervena 15Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 39 - BMW 3 F30 cervena 16Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 40 - BMW 3 F30 cervena 17Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 41 - BMW 3 F30 cervena 18Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 42 - BMW 3 F30 cervena 19Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 43 - BMW 3 F30 cervena 20Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 44 - BMW 3 F30 cervena 21Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 45 - BMW 3 F30 cervena 22Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 46 - BMW 3 F30 cervena 23Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 47 - BMW 3 F30 cervena 24Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 48 - BMW 3 F30 cervena 25Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 49 - BMW 3 F30 cervena 26Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 50 - BMW 3 F30 cervena 27
Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 51 - BMW 3 F30 modra 01Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 52 - BMW 3 F30 modra 02Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 53 - BMW 3 F30 modra 03Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 54 - BMW 3 F30 modra 04Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 55 - BMW 3 F30 modra 05Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 56 - BMW 3 F30 modra 06Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 57 - BMW 3 F30 modra 07Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 58 - BMW 3 F30 modra 08Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 59 - BMW 3 F30 modra 09Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 60 - BMW 3 F30 modra 10Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 61 - BMW 3 F30 modra 11Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 62 - BMW 3 F30 modra 12Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 63 - BMW 3 F30 modra 13Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 64 - BMW 3 F30 modra 14Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 65 - BMW 3 F30 modra 15Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 66 - BMW 3 F30 modra 16Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 67 - BMW 3 F30 modra 17Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 68 - BMW 3 F30 hneda 1Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 69 - BMW 3 F30 hneda 02Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 70 - BMW 3 F30 hneda 03Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 71 - BMW 3 F30 hneda 04Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 72 - BMW 3 F30 hneda 05Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 73 - BMW 3 F30 hneda 06Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 74 - BMW 3 F30 hneda 07Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 75 - BMW 3 F30 hneda 08Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 76 - BMW 3 F30 hneda 09Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 77 - BMW 3 F30 hneda 10Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 78 - BMW 3 F30 hneda 11Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 79 - BMW 3 F30 hneda 12Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 80 - BMW 3 F30 hneda 13Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 81 - BMW 3 F30 hneda 14Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 82 - BMW 3 F30 hneda 15
Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 83 - BMW 3 F30 activehybrid 01Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 84 - BMW 3 F30 activehybrid 02Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 85 - BMW 3 F30 activehybrid 03Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 86 - BMW 3 F30 activehybrid 05Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 87 - BMW 3 F30 activehybrid 06Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 88 - BMW 3 F30 activehybrid 07
Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 89 - BMW 3 F30 activehybrid 01Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 90 - BMW 3 F30 activehybrid 02Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 91 - BMW 3 F30 activehybrid 03
Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 92 - BMW-M-Sport-3er-13Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 93 - BMW-M-Sport-3er-33
Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 94 - BMW 3 F30 interier 01Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 95 - BMW 3 F30 interier 02Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 96 - BMW 3 F30 interier 03Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 97 - BMW 3 F30 interier 04Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 98 - BMW 3 F30 interier 05Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 99 - BMW 3 F30 interier 06Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 100 - BMW 3 F30 interier 07Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 101 - BMW 3 F30 interier 08Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 102 - BMW 3 F30 interier 09Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 103 - BMW 3 F30 interier 10Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 104 - BMW 3 F30 interier 11Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 105 - BMW 3 F30 interier 12Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 106 - BMW 3 F30 interier 13Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 107 - BMW 3 F30 interier 14Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 108 - BMW 3 F30 interier 15Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 109 - BMW 3 F30 interier 16Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 110 - BMW 3 F30 interier 17Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 111 - BMW 3 F30 interier 18Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 112 - BMW 3 F30 interier 19Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 113 - BMW 3 F30 interier 20Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 114 - BMW 3 F30 interier 21Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 115 - BMW 3 F30 interier 22Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 116 - BMW 3 F30 interier 23Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 117 - BMW 3 F30 interier 24Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 118 - BMW 3 F30 interier 25Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 119 - BMW 3 F30 interier 26Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 120 - BMW 3 F30 interier 27Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 121 - BMW 3 F30 interier 28Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 122 - BMW 3 F30 interier 29Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 123 - BMW 3 F30 interier 30Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 124 - BMW 3 F30 interier 31Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 125 - BMW 3 F30 interier 32Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 126 - BMW 3 F30 interier 33Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 127 - BMW 3 F30 interier 34
Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 128 - BMW 3 F30 MOTORY 01Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 129 - BMW 3 F30 MOTORY 02
Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 130 - BMW 3 F30 Design 01Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 131 - BMW 3 F30 Design 02Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 132 - BMW 3 F30 Design 03Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 133 - BMW 3 F30 Design 04Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 134 - BMW 3 F30 Design 05Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 135 - BMW 3 F30 Design 06Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 136 - BMW 3 F30 Design 07Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 137 - BMW 3 F30 Design 08Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 138 - BMW 3 F30 Design 09

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 139 - BMW 3 F30 tapety ad 01Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 140 - BMW 3 F30 tapety ad 02Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 141 - BMW 3 F30 tapety ad 03Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 142 - BMW 3 F30 tapety ad 04Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 143 - BMW 3 F30 tapety ad 05Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 144 - BMW 3 F30 tapety ad 06Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 145 - BMW 3 F30 tapety ad 07Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 146 - BMW 3 F30 tapety ad 08Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 147 - BMW 3 F30 tapety ad 09Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 148 - BMW 3 F30 tapety ad 10Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 149 - BMW 3 F30 tapety ad 11Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 150 - BMW 3 F30 tapety ad 12Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 151 - BMW 3 F30 tapety ad 13Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 152 - BMW 3 F30 tapety ad 14Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 153 - BMW 3 F30 tapety ad 15Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 154 - BMW 3 F30 tapety ad 16Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 155 - BMW 3 F30 tapety ad 17Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 156 - BMW 3 F30 tapety ad 18Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 157 - BMW 3 F30 tapety ad 19Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 158 - BMW 3 F30 tapety ad 20Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 159 - BMW 3 F30 tapety ad 21Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 160 - BMW 3 F30 tapety ad 22Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 161 - BMW 3 F30 tapety ad 23Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 162 - BMW 3 F30 tapety ad 24Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 163 - BMW 3 F30 tapety ad 25Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 164 - BMW 3 F30 tapety ad 26Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 165 - BMW 3 F30 tapety ad 27Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 166 - BMW 3 F30 tapety ad 28Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 167 - BMW 3 F30 tapety ad 29Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 168 - BMW 3 F30 tapety ad 30Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 169 - BMW 3 F30 tapety ad 31Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 170 - BMW 3 F30 tapety ad 32

Živé fotografie z dnešní premiéry nové řady 3 v Mnichově

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 171 - BMW 3 F30 zive 00Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 172 - BMW 3 F30 zive 01Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 173 - BMW 3 F30 zive 02Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 174 - BMW 3 F30 zive 03Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 175 - BMW 3 F30 zive 04Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 176 - BMW 3 F30 zive 05Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 177 - BMW 3 F30 zive 06Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 178 - BMW 3 F30 zive 07Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 179 - BMW 3 F30 zive 08Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 180 - BMW 3 F30 zive 09Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 181 - BMW 3 F30 zive 10Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 182 - BMW 3 F30 zive 11Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 183 - BMW 3 F30 zive 12Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 184 - BMW 3 F30 zive 13Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 185 - BMW 3 F30 zive 14Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 186 - BMW 3 F30 zive 15Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 187 - BMW 3 F30 zive 16Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 188 - BMW 3 F30 zive 17Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 189 - BMW 3 F30 zive 18Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 190 - BMW 3 F30 zive 19Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 191 - BMW 3 F30 zive 20Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 192 - BMW 3 F30 zive 21Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 193 - BMW 3 F30 zive 22Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 194 - BMW 3 F30 zive 23Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 195 - BMW 3 F30 zive 24Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 196 - BMW 3 F30 zive 25Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 197 - BMW 3 F30 zive 26Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 198 - BMW 3 F30 zive 27Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 199 - BMW 3 F30 zive 28Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 200 - BMW 3 F30 zive 29Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 201 - BMW 3 F30 zive 30Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 202 - BMW 3 F30 zive 31Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 203 - BMW 3 F30 zive 32Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 204 - BMW 3 F30 zive 33Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 205 - BMW 3 F30 zive 34Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 206 - BMW 3 F30 zive 35Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 207 - BMW 3 F30 zive 36Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 208 - BMW 3 F30 zive 37Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 209 - BMW 3 F30 zive 38
Nová trojka při první prezentaci pro média

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 210 - BMW 3 E21Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 211 - BMW 3 E30Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 212 - BMW 3 E36Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 213 - BMW 3 E46Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 214 - BMW 3 E90Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 215 - BMW 3 F30 01Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 216 - BMW 3 F30 02Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 217 - BMW 3 F30 03Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 218 - BMW 3 F30 04Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 219 - BMW 3 F30 05Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 220 - BMW 3 F30 06Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 221 - BMW 3 F30 07Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 222 - BMW 3 F30 08Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 223 - BMW 3 F30 09Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 224 - BMW 3 F30 10Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 225 - BMW 3 F30 11Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 226 - BMW 3 F30 12Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 227 - BMW 3 F30 13Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 228 - BMW 3 F30 14
Jak šel čas řadě 3, anebo šest generací trojky v ulicích Mnichova

Základní technické parametry F30 obrazem

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 229 - BMW 3 F30 spec 01Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 230 - BMW 3 F30 spec 02Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 231 - BMW 3 F30 spec 03
Vnější a vnitřní rozměry

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 232 - BMW 3 F30 spec 04 320d
Parametry motoru verze 320d

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 233 - BMW 3 F30 spec 05 320d EDE
Parametry motoru verze 320d EfficientDynamics Edition

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 234 - BMW 3 F30 spec 07 328i
Parametry motoru verze 328i

Nové BMW 3 F30 do posledního šroubku - 235 - BMW 3 F30 spec 06 335i
Parametry motoru verze 335i

Nová trojka na prvních videích

Miro Mihálik, Pavel Janda

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše