Nové BMW Z4 se zpozdí, zájem o roadstery klesá

Loni sáhlo po německém roadsteru jen pár tisíc zákazníků, v Číně poptávka dokonce ani neexistuje. Není proto divu, že BMW s novinkou nespěchá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové BMW Z4 se zpozdí, zájem o roadstery klesá

11.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové BMW Z4 se zpozdí, zájem o roadstery klesá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Loni sáhlo po německém roadsteru jen pár tisíc zákazníků, v Číně poptávka dokonce ani neexistuje. Není proto divu, že BMW s novinkou nespěchá.

O příchodu nové generace BMW Z4, která by měla dorazit pod označením Z5, se mluví již nějaký ten pátek, což ale zdaleka není překvapivé, neboť stávající provedení je na trhu od roku 2009. Teoreticky bychom jej tak měli čekat na některém z letošních autosalonů, v reálu ovšem na tak brzkou premiéru můžeme zapomenout. Šéf vývoje mnichovské značky Klaus Fröhlich totiž v Ženevě uvedl, že novinku by rád viděl v showroomech do konce dekády.

Před sebou tedy máme pětiletou čekací dobu, která je neúměrně dlouhá faktu, že na nové generaci nepracuje BMW samo, ale společně s Toyotou. Důvod celého zpoždění ovšem netkví v jazykové bariéře, ale ve faktu, že trh s roadstery a kupátky se začíná propadat. A co je daleko horší, zákazníci z Číny jeví o roadstery pramalý zájem. Není tedy divu, že vůz pro značku není prioritou.

„Pokud se podíváte na registrace... pak si musíme uvědomit, že daný segment je na sestupu,“ dodává Fröhlich a vysvětluje problémy, jež panují v Číně. Tamní klientela prémiových značek totiž touží hlavně po soukromí, které jí kabriolety a roadstery jen sotva mohou nabídnout. Navíc v tamních městech panuje dosti špatná kvalita ovzduší, kvůli které by střecha zůstávala prakticky neustále natažena.

Na Starém kontinentu jsou pro změnu roadstery druhým či třetím vozem v rodině, přičemž výhled ekonomických stagnací či dokonce poklesů zákazníky do showroomů nežene. I proto se v Evropě loni prodalo pouze 5 300 kusů BMW Z4 (meziroční propad o 11 procent), ještě hůře však na tom je Amerika. Za oceánem totiž skončilo jen 2 150 exemplářů, tedy o 13 % méně než v roce 2013.

V naprostém kontrastu s tím jsou předpovědi, jež se týkají prodejů Audi TT. To by podle analytiků mělo oslovit zhruba 40 000 až 42 000 kupujících ročně, což není zrovna malé číslo. Je ale třeba dodat, že započítány jsou v to roadstery i kupátka. A co víc, ve srovnání s druhou generací, jejímž vrcholem bylo 56 000 registrací ročně, se stále jedná o nemalý sešup.

Audi TT se navíc zdá být výjimkou z pravidla, neboť kupříkladu takový Volkswagen Eos již neláká prakticky nikoho a proto letos ve výrobě skončí. Nakonec tedy nebude zázrak, když BMW Z4 dorazí do konce dekády, ale když dorazí vůbec...


Nové BMW Z4 se zpozdí, zájem o roadstery klesá - 1 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 01Nové BMW Z4 se zpozdí, zájem o roadstery klesá - 2 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 02Nové BMW Z4 se zpozdí, zájem o roadstery klesá - 3 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 03Nové BMW Z4 se zpozdí, zájem o roadstery klesá - 4 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 04Nové BMW Z4 se zpozdí, zájem o roadstery klesá - 5 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 05Nové BMW Z4 se zpozdí, zájem o roadstery klesá - 6 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 06Nové BMW Z4 se zpozdí, zájem o roadstery klesá - 7 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 07Nové BMW Z4 se zpozdí, zájem o roadstery klesá - 8 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 08Nové BMW Z4 se zpozdí, zájem o roadstery klesá - 9 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 09Nové BMW Z4 se zpozdí, zájem o roadstery klesá - 10 - BMW Z5 render by Alexander Imnadze 10
Neoficiální ilustrace přisoudily novému BMW Z4/Z5 pevnou střechu, v reálu se ovšem mnichovský roadster má objevit se skládacím plátnem

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.