Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Hyundai Accent odhaleno, je to americký Solaris s výkonnějším motorem
17.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský sedan se představuje také ve své zámořské verzi. Ta se zvenčí oproti té ruské nikterak neliší, rozdíly ovšem najdeme pod kapotou.
Před několika málo dny jsme si mohli představit novou generaci Hyundai Solaris. Tedy jedničky na ruském trhu, která v novém hávu nejspíše osloví mnohem více zákazníků než dosavadní provedení. Nyní tu máme verzi určenou pro Ameriku, která se pod i u nás dobře známý jménem Accent aktuálně ukázala na autosalonu v kanadském Torontu. Jakkoliv se ovšem tento model dříve prodával i u nás, pátá generace bohužel již nedorazí.
Oproti modelu Solaris nedošlo po stránce exteriérové prakticky k jediné změně, všimnout si můžeme pouze menšího množství chromových detailů. Rozměry se ale stejné, i nadále lze tedy počítat s délkou 4 405 milimetrů, šířkou 1 729 mm výškou 1 460 mm a rozvorem 2 600 mm. Ve srovnání s odcházejícím provedením tedy nový Accent narostl o 5 milimetrů na délku a 28 mm na šířku, mezi nápravami mu pak naměříme dokonce o 30 mm více.
Rozdíl oproti ruskému provedení ovšem najdeme pod kapotou, kde již neodvádí svou práci jedna-čtyřka. Místo toho Korejci v Americe nasadili 1,6litrový atmosférický motor, který dává k dobru 134 koní a 162 Nm. Vůči odcházejícímu modelu bylo navíc maximum točivého momentu v 1 500 otáčkách navýšeno o 4,5 procenta, což vyústilo ve zlepšení zrychlení z 40 na 80 km/h o 0,2 sekundy, respektive z 80 na 120 km/h o 1,3 sekundy.
Zákazníci si budou moci vybírat mezi šestistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem, přičemž v obou případech lze počítat se 7procentní úsporou paliva oproti předchůdci. Technici Hyundai totiž u pohonné jednotky sáhli po pístních kroužcích s nízkým třením, modulu upravujícím variabilní tlak vstřikování paliva a modifikované řídicí jednotce. Výsledkem modifikací v motorovém prostoru je tedy úspornější i rychlejší model.
Kabina nám ovšem již opětovně připomene ruský model, také zde se totiž na vrchol středové konzole nastěhoval sedmipalcový dotykový displej, jenž podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Dále tu máme hlasové ovládání, dva porty na USB či po stránce bezpečností vylepšené čelní airbagy. Sáhnout je navíc možné po autonomních brzdách či zpětné kameře, zesíleny byly i příčné nosníky skeletu.
Tím jsme se dostali na konec tiskové zprávy, která ovšem již nezmiňuje ceny. Ty nás ale de facto nemusí příliš zajímat, neboť jak jsme již zmínili, na český trh se nový Accent nepodívá. Navíc se nedá předpokládat, že by někdo zatoužil po individuálním dovozu - na rozdíl třeba od takového modelu Elantra Sport, které nás včera okouzlilo zvukem svého přeplňovaného 1,6litrového motoru.



















Hyundai Accent se zvenčí od ruské verze Solaris liší pouze menším množstvím chromu, pod kapotou však má výkonnější jedna-šestku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Chystaná Škoda Octavia Combi od Dacie byla nachytána při testech, na současném trhu to může být převratné auto
před 2 hodinami
Revoluční světla Oraclu mohou radikálně změnit povahu aut, jako první je dostaly Toyoty
před 3 hodinami
Lamborghini udělalo další krok zpět, svůj nový čtyřlitrový osmiválec bude prodávat i po roce 2035
před 5 hodinami
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před 6 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
