Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové nejmenší Audi odhaleno únikem. Podívejte se na ten zvláštní interiér
18.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě před oficiálním odhalením se provalilo vše o nové generaci Audi, které známe pod označením A1. Jeho interiér je střižený jako u žádného jiného mini současnosti.
Vůbec první generace Audi A1 je na trhu již osmým rokem. Před třemi lety sice došlo na modernizaci, která zájem zpočátku opětovně nakopla, loni ale prodeje znovu klesaly a nejinak je tomu letos. V Ingolstadtu to vidí a samozřejmě už dlouho pracují na nástupci. Ten byl nyní předčasně odhalen skrze belgický web Autotijd.
Ze snímků je jasně patrné, že Audi A1 posunulo o trochu výše a dále nebude vyloženým supermini. Působí také citelně agresivnějším dojmem, za čímž stojí inspirace crossoverem Q2. Máme tu tedy výraznější čelní masku, již rámují ostře řezané světlomety užívající diodovou techniku. Navíc jde o provedení S Line, nechybí tak ani sportovně stylizované nárazníky, zadní difuzor či větší litá kola.
Interiér zaujme dosti specifickou architekturou. Některé prvky jsou tedy logicky blízké těm, které známe z nového Seatu Ibiza a Volkswagenu Polo, podívejte se ale na neobvyklé řešení výdechů ventilace. Ve středu palubní desky není kvůli přítomnosti velkého displeje infotainmentu jediný, ten pravý se pak posouvá před spolujezdce. A protože se designérům zřejmě zdál být příliš blízký tomu pravému, opticky oba propojily. Vnitřek tedy působí dojmem, jako by před spolujezdcem byl jeden velký výdech, což je v této třídy zcela nevídané..
Uvnitř dále vidíme palubní desku nakloněnou směrem k řidiči. Cestu do nejmenšího modelu značky si našel rovněž digitální přístrojový štít, stejně jako už zmíněný displej multimédií MMI Touch s vylepšenou haptickou odezvou. Zmiňované provedení S Line pak přihazuje sportovní volant a sedadla, stejně jako specifické čalounění či ozdobné dekory.
Jak je patrné z fotografií, zákazníci budou mít k dispozici velký prostor pro vizuální individualizaci. Mohou mít různě lakované rámečky přístrojového štítu či panelů na středovém tunelu. Kromě toho lze počítat s větším prostorem na předních i zadních sedadlech, za čímž stojí příchod modulární platformy MQB A0. Ta by měla i srazit hmotnost.
Na bližší detaily si budeme muset počkat, což se ostatně týká také hnacího ústrojí. Dá se však předpokládat, že základem nabídky bude litrový tříválec, zatímco nad něj se postaví 1,5litrový čtyřválec. Výkonová škála bude vrcholit 150 koňmi, až později dorazí verze S1 s dvoulitrovým turbem a minimálně 250 koňmi, které zamíří na všechna kola.
Otázkou je, jak tomu bude s diesely. V tomto segmentu ale jejich registrace klesají rychlostí sekery padající ke dnu, přičemž stále přísnější emisní limity dále zdražují agregáty. Je proto možné, že Audi skutečně motory TDI v tomto případě vynechá.














Po osmi letech se dočkáme nové generace Audi A1. Ta byla nyní odhalena únikem, přičemž již na první pohled jsou patrné daleko agresivnější partie než u předchůdce
Zdroj: Autotijd
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 2 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
