Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Litrová mánie u VW pokračuje, tento nový motor Audi A1 může dostat i Fabie
23.4.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi potichu uvedlo na trh zatím nejslabší verzi motoru 1,0 TFSI resp. TSI. Je to nejslabší a nejlevnější Audi a vidina budoucnosti pro další koncernová mini.
Tento týden hýbala českým éterem modernizace Škody Octavia, která ji pod kapotu nadělila tříválec 1,0 TSI. Nikoli jako motor navíc, ale jako nesmlouvavou náhradu o válec bohatšího 1,2 TSI v silniční konfiguraci. Jsme k tříválcům dlouhodobě skeptičtí, a tak ani od toho v Octavii od něj nečekáme zázraky, ale třeba překvapí. Tak jako tak se ale mnozí divili, proč tento motor dostává jako první Octavie coby klíčový model značky a nikoli třeba Fabie či Rapid, kde by vzhledem k jejich velikosti, hmotnosti a způsobu využití byl pravděpodobně přijat lépe? Ostatně, Fabie tříválec pod kapotou dlouhodobě má a Rapid jej v útrobách alespoň chvíli měl a velké pozdvižení to nevzbudilo.
Důvod je prostý - Volkswagen s tímto motorem nepřichází jako se z nouze ctností, ale jako s něčím novým a lepším. Také proto jej vždy nejprve dostaly modely „značky s náskokem”, tedy Audi - nejprve faceliftovaná A1 a poté modernizovaná A3. Až posléze přichází řada na „koncernový plebs”, i v jeho rámci ale budou preferovány ty zajímavější modely. Proto u Škody 1,0 TSI začíná v Octavii.
Jak dobré jméno mu udělá, uvidíme, z výše popsaného vzorce si ale můžeme udělat představu o budoucnosti dalších škodovek. Zatím alespoň v Německu totiž Audi uvedlo v modelu A1 zatím nejslabší verzi motoru 1,0 TSI, kterému samo říká TFSI. A dá se předpokládat, že právě tato jednotka skončí časem i ve Fabii coby základ „toho lepšího” (atmosférický tříválec v nabídce nejspíše zůstane v nezměněné podobě) místo současného 1,2 TSI ve slabším provedení.
Co v Audi A1 nabízí? Je to výkon nejvýše 60 kW (82 koní) a točivý moment až 160 Nm, tedy o 10 kW méně u dosud nejslabšího 1,0 TFSI v nabídce (maximální točivý moment je u obou verzí totožný). Akcelerace na stovku trvá vozu 12,4 sekundy a maximální rychlost činí 177 km/h, normovaná spotřeba je opět totožná - 4,2 až 4,4 litru benzinu na 100 km v kombinaci v závislosti na provedení. S cenou od 15 950 Eur (cca 431 tisíc Kč) je to také nejlevnější Audi dneška a zřejmě i budoucnosti.
Pro nás toto rozšíření samo o sobě zase tolik zajímavé není, ukazuje ale na další rozmach litrových turbotříválců nabídkou VW. A nečekejme, že tady skončí - některé modely jimi nejsou dotčeny vůbec nebo jen zčásti. Fabia s Rapidem patří mezi takové a je jen otázkou kdy a ne zda tento motor, možná i přesně v této konfiguraci místo 1,2 TSI dostanou. Přesný termín se pokusíme zjistit, s ohledem na dosavadní praxi bychom to ale viděli na „do roka a do dne”...
Audi A1 dostalo nový nejslabší motor 1,0 TSI. Takový můžeme čekat i ve Fabii a spol.
Kdybyste snad zapomněli, faceliftovaná A1 vypadá takto
Zdroj: Audi přes Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB