Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Porsche Cayenne nafoceno s minimem maskování, bude o něco víc šik
5.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další generace německého SUV se nechala inspirovat novou Panamerou, a tak jako ona přijde s atraktivnějšími liniemi. Pod kapotou schová až 680 koní.
O třetí generaci Porsche Cayenne se mluví již delší dobu, do konce letošního roku bychom se ovšem jejího příchodu skutečně měli dočkat. Pro značku jde o klíčový model, jen loni bylo prodáno více než 70 tisíc kusů, což představuje zhruba třetinu celkové produkce automobilky.
Nová sada snímků testovacího prototypu na jednu stranu naznačuje, že co se vzhledu týče, postupovalo Porsche evoluční metodou. Na tu druhou je ale patrné, že základní linie dostaly poněkud atletičtější pojetí. A i pár designových novinek se samozřejmě najde. V prvé řadě tu máme novou čelní masku, která je tvořena trojicí ventilačních otvorů. Kapota motoru s přidruženými světlomety tak působí „plovoucím“ dojmem. SUV tak navíc lépe zapadá do portfolia značky, s trochou odstupu lze totiž říci, že vypadá jako Panamera či 911 na chůdách.
Sedanem, či chcete-li, pak spíše liftbackem, se Porsche inspirovalo i v zadní části, kde maskování zakrývá úzký proužek z diod propojující koncové lampy a vizuálně umocňující šířku vozu. Kromě toho se zdá, že značka výrazněji zkosila zadní okno, což vedlo ke zvětšení střešního spoileru a lepší dynamické vyváženosti celého vozu. Svou zásluhu na tom samozřejmě ponesou i nová litá kola.
Pod karoserií najdeme modulární platformu MLB Evo, která dostala více hliníku než stávající provedení. Novinka by díky tomu měla shodit zhruba 100 kilogramů, což má navýšit ovladatelnost a snížit spotřebu. Nicméně je třeba mít stále na paměti, že i nadále bude základní verze vážit zhruba dvě tuny.
Rozpohybování nemalé hmotnosti dostanou znovu na starosti šestiválcové a osmiválcové motory, tentokráte ovšem půjde o moderní jednotky, které již používá zmiňovaná Panamera. Nejnižší patro nabídky zaujme verze V6 TDI, zatímco na vrchol se postaví varianty Turbo a Turbo S osazené novým čtyřlitrovým twin-turbem V8, jehož výkon překročí 500 koní.
Je samozřejmě otázkou, zda i Cayenne bude k dispozici jako Turbo S E-Hybrid, tedy model kombinující zmiňovaný přeplňovaný osmiválec s elektromotorem a produkující 680 koní. Nedá se ovšem předpokládat, že by si Porsche toto ústrojí vyhradilo pouze pro Panameru. SUV jej tedy nejspíše dostane rovněž, přičemž právě tato verze by se mohla pokusit o zisk rekordu Ringu.
V závěru jen v rychlosti zaskočíme do interiéru, kde na rozdíl od evolučního zevnějšku lze čekat revoluci. Nový Cayenne by měl dostat plně digitální přístrojový štít, jemuž bude dělat společnost rozměrný středový displej. V obou případech lze očekávat vysoké rozlišení, u centrální obrazovky pak haptickou odezvu na dotykové ovládání i vylepšenou konektivitu.
Více si řekneme v příštích měsících, kdy Porsche nejspíše vyrukuje s oficiální sadou špionážních snímků i některými informacemi odhalujícími budoucí novinky. Samotný prodej pak odstartuje na počátku příštího roku, přičemž s ohledem nemalé množství vylepšených či moderních prvků můžeme očekávat vyšší ceny než u dosluhující generace.
Nové Porsche Cayenne bylo nafoceno s minimem maskování...
...v akci můžeme vidět exemplář s výraznější kamufláží
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 2 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 3 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 5 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 6 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz