Novinky u Porsche: Cayman Clubsport, 911 GT3 RSR ad.

Ačkoliv koncern Porsche pilně přebírá giganta Volkswagen, zbývá mu i tak čas na produkci vlastních novinek v hojném počtu. Přinášíme stručný přehled těch, které spatřily světlo světa v posledních dnech.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Novinky u Porsche: Cayman Clubsport, 911 GT3 RSR ad.

27.1.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Novinky u Porsche: Cayman Clubsport, 911 GT3 RSR ad.

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ačkoliv koncern Porsche pilně přebírá giganta Volkswagen, zbývá mu i tak čas na produkci vlastních novinek v hojném počtu. Přinášíme stručný přehled těch, které spatřily světlo světa v posledních dnech.

V první řadě se jedná o ultralehkou verzi modelu Cayman s přívlastkem Clubsport. Prodej na britských ostrovech začne v říjnu a bude to poprvé kdy Porsche bude podobný vůz nabízet.

Porsche Cayman Clubsport doznal řadu odlehčení. Od interiéru, přes karoserii a litá kola bylo ušetřeno 100 kg hmotnosti. Tradiční modely s označením Clubsport jako například typ 968 CS měly nezměněnou převodovku i motor. Odlehčený Cayman dostal zážehový agregát o objemu 3,4 l s výkonem 320 koní, který pochází z inovovaného Caymanu S

Ručně řazená šestistupňová převodovka a samosvorný diferenciál budou standardem. Celek bude dotvářet optický balíček obsahující přední, zadní nárazník a prahy.

Cena této verze zatím není oficiálně známa, zdroje v automobilce ale hovoří o ceně na úrovni 109 % ceny základní verze Caymanu S. Příplatek tedy není nikterak dramatický a v našich podmínkách by se měl pohybovat okolo 150 tisíc Kč.

Inovací doznalo i Porsche 911 GT3 RSR. Vůz dostal nový motor, který má sice o 15 koní méně než předchozí ročník, ale křivka výkonu má nyní plošší průběh.

Předcházející generace měla k dispozici vzadu umístěný šestiválec o objemu 3,8 l s výkonem 465 koní při 8000 ot./1min. Nový motor má větší objem 4,0 l, ale chlubí se menším počtem 450. Maximální výkon je dostupný v 7800 ot./1min a točivý moment 430 N.m v 7250 ot./1min.

Vizuálně se inovovaná 911 GT3 RSR liší předním a zadním nárazníkem. Změny se dotkly i přítlačného křídla. V kabině se objevil také informační displej. Porsche tvrdí, že nové GT3 RSR je připraveno na závody v maximální míře lépe než přecházející verze. No, uvidíme, jak si nový vůz povede můžete sledovat při letošním Le Mans.


Novinky u Porsche: Cayman Clubsport, 911 GT3 RSR ad. - 1 - porsche-911-gt3-rsr-race-car_2009_04Novinky u Porsche: Cayman Clubsport, 911 GT3 RSR ad. - 2 - porsche-911-gt3-rsr-race-car_2009_02Novinky u Porsche: Cayman Clubsport, 911 GT3 RSR ad. - 3 - porsche-911-gt3-rsr-race-car_2009_01

Poslední novinkou je výfukové potrubí pro modely 911 Carrera a Targa 4. Řidič si totiž bude podle libosti upravovat zvuk svého miláčka, A to vše z pohodlí interiéru pomocí páčky na středové konzoli. K dostání bude od února za cenu 44 226 kč (přepočet z eura při kurzu 27,6 Kč/Eur).

Novinky u Porsche: Cayman Clubsport, 911 GT3 RSR ad. - 4 - porsche_variabilni_vyfuk

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše