Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový design Hyundai byl oficiálně odhalen, mnoho nadšení mezi lidmi nevzbuzuje
23.8.2018 | Petr Prokopec
Korejci ťali do živého a s pouhým faceliftem Elantry představili úplně nový designový styl svých aut. Z davu vystupují více, ale za jakou cenu?
O novém designovém stylu Hyundai už u nás byla řeč, to když byl vzhled modernizované šesté generace Elantry předčasně odhalen několika úniky. Od počátku budil spíše rozpaky, je ale těžké udělat si jasný názor z pár nekvalitních fotek. Teď vám novinku můžeme představit pořádně a sami můžete znovu posoudit, zda si nové řešení designu aut největší korejské automobilky zaslouží palec nahoru nebo dolů.
Model Elantra v České republice už nějakou chvíli k mání není, zajímavý i pro nás je ale právě kvůli onomu novému designu. Jinak se prodává v Rusku, mnoha asijských zemích nebo v USA a právě od tamního zastoupení Hyundai máme první oficiální fotky faceliftovaného provedení. Novinky se dotknuly především čelních partií, v jejichž případě je nová maska chladiče, trojúhelníková světla, kapota motoru i nárazník s výraznými bočními „kapsami“, do nichž se nastěhovala mlhová světla. Na autě abyste pohledali cokoli jiného než ostře řezané linie, jakékoli náznaky oblých tvarů jsou vozu rázem zapovězeny.
Vnímání vzhledu je samozřejmě věcí individuální, pročež je možné, že řadě lidí se tento styl bude líbit více než dosavadní. Na internetových fórech jsou ale k vidění hlavně rozpačité reakce a i my patříme spíše do tohoto tábora, byť v případě modernizace zádě lze mluvit o posunu vpřed. Třeba víko zavazadelníku ozdobené názvem modelu působí v kombinaci s diodovými světly elegantněji i hodnotněji. Nicméně to lze říci jen o dílčích prvky, v případě celku se nemůžeme rozhodnout, jestli působí více přeplácaně či nedotaženě.
Jak jsme již zmínili, jde o první model, který počítá s novou verzí firemního designového jazyka. Obdobně stylizované čelní partie tedy dříve či později dostanou i další korejské novinky včetně těch, které automobilka nabízí u nás. Pokud si to v dohledné době nerozmyslí, bude z toho jistě nemalé pozdvižení. Možná však právě o to značce jde - bude se o ní mluvit a ještě více než nyní vystoupí z davu.
Venkovní vzhled proto již nechme stranou a pojďme se podívat po dalších novinkách, které v rámci modernizace dorazily. Vynechat přitom musíme motorový prostor, neboť zde vše zůstává při starém. Zákazníci tedy budou moci nadále volit mezi třemi pohonnými jednotkami, z nichž pouze dvoulitrový čtyřválec zůstává u atmosférického plnění. Počítat přitom v takové chvíli lze se 149 koňmi, jenž může přenášet šestistupňový manuál či šestistupňový automat.
Pokud zvolíte výbavou úroveň Eco, dostanete přeplňovanou jedna-čtyřku se 130 koňmi, která je ovšem spojena již jen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Tu lze za příplatek spárovat rovněž s přeplňovanou jedna-šestkou, která počítá s 204 koňmi. K dispozici je ovšem pouze ve verzi Sport, jenž je v základu svázána s manuálem. Představena ovšem bude později.
Zatímco tedy pod kapotou se nepohnul ani šroubek, v kabině lze počítat s novým přístrojovým štítem i vylepšeným ovládáním multimediálního systému. Ten je nyní spojen s větším osmipalcovým displejem, přičemž nový procesor měl urychlit odezvu na vaše pokyny. Zlepšeno bylo i samotné menu, zatímco v případě navigace lze počítat s tzv. ptačím pohledem.
Zmínit lze ještě rozšíření bezpečnostní výbavy, která již standardně zahrnuje monitoring jízdních pruhů, detekci únavy řidiče či varování přes srážkou s vozy vpředu. Ve vyšších výbavách či za příplatek je pak možné počítat také s autonomními brzdami s detekcí chodců, varováním před nárazem do překážek či aut za vámi nebo s detekcí aut ve slepém úhlu.
Tím je výčet novinek u konce, zmínit již lze jen zahájení prodeje, které je naplánováno na podzim. Právě v té době by měla dorazit i zmiňovaná varianta Sport, která kromě motoru schopného zrychlit na stovku za 7,7 sekundy dorazí také s agresivněji stylizovaným bodykitem. Zda na něm ale spočine naše oko se stejným zalíbením jako dosud, není jisté.
Facelift přivál Hyundai Elantra hlavně nové čelní partie. Ty budou budit nemalé kontroverze
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 3 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 5 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva