Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford GT dostane karbonová kola, ušetří 1 kg každé
18.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Karbonová kola pro Ford GT využívají novějších technologií než ta pro Mustang Shelby GT350R. Budou stát více, přesná cena ale zatím není známa.
Víme, že vrcholný Ford Mustang Shelby GT350R má karbonová kola a že jsou docela drahá. Dozvídáme se, že to nebude jediný Ford, který dostane kola z tohoto materiálu. Také je má dostat Ford GT, ovšem na rozdíl od Shelby GT350R u něj nebudou v základu, nýbrž za příplatek.
Ford GT samotný má stát okolo 450 tisíc dolarů, tedy asi 10,7 milionu korun - a to je pořádná suma na to, aby měl karbonová kola za další příplatky. Jenže to budou kola jiná než u vrcholného Mustangu. Tam jsou lakovaná černě, Ford GT na nich bude mít jen bezbarvý lak. To znamená, že musí být i vyrobena tak, aby se na ně dalo dívat; lak u Shelby GT350R totiž jakékoliv nedokonalosti ve vzhledu karbonových vláken skryje.
Karbonová kola pro Ford GT údajně využívají novějších technologií ve zpracování karbonu než ta u GT350R, takže mohou mimo jiné mít deset tenčích paprsků namísto sedmi hrubších. Jestli to je po stránce vzhledu ku prospěchu, posuďte sami. Trochu nám tahle kola připomínají proslulé Superleggery italské firmy OZ.
Superlehká ostatně ona určitě budou, podle Fordu ušetří na každém kole asi kilogram oproti normálním kolům z hliníkové slitiny. Nevypadá to jako mnoho, ale bavíme se o neodpružené hmotnosti a tady je poznat každých pár gramů. Lehčí kola znamenají méně práce pro podvozek, lepší akceleraci i brzdění.
Jak velký bude příplatek a kolik kola váží, netušíme, ale čekejme hodně - a málo. Je pravděpodobné, že málokdo z pěti stovek Fordem vyvolených bude mít problém připlatit. Očekávat, že všech 500 Fordů GT bude na příplatkových kolech, je ale asi nereálné.














Karbonová kola budou u Fordu GT za příplatek












Vzhled vozu známe už delší dobu
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
dnes
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nejnovější články
Poslední pořádný VW Golf s motorem V6 je k mání jako dodnes nejeté auto po 1. majiteli, je to poklad na kolech
před 8 hodinami
Nakonec existuje elektrické auto, které se stalo dobrou investicí. Stačilo, aby šlo o totální propadák, který si koupilo 9 lidí
před 10 hodinami
Renault chtěl rozptýlit obavy z elektromobilů rekordním dojezdem své novinky, ukázal tím ale jen jejich marnost
před 11 hodinami
Honda jako by chtěla podělat úplně všechno, proti vlastním zákazníkům jde i svými omezovači rychlosti
dnes
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
