Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Jeep Wrangler zůstane u rámu a tuhých náprav, přesto bude lehčí
19.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Fanoušci Wrangleru si mohou oddechnout, i v příští generaci si tento stroj zachová rám. Přibude hliník, aerodynamika i papírová spotřeba se zlepší.
Obavy fanoušků Jeepu Wrangler a výrobců příslušenství se nejspíš nenaplní - tento ikonický off-road si i v nové generaci zachová tuhé nápravy, jak říkají nové zprávy. I když Wrangler zoufale potřebuje snížení hmotnosti, rámu a tuhých náprav se nezbaví, protože terénní schopnosti, které zajišťují, jsou pro automobilku podstatnější.
Podvozek Wrangleru nicméně upraven bude, cílem totiž je zejména snížení spotřeby paliva tohoto stroje. Základní koncepce, tedy karoserie na rámu a tuhá náprava vpředu i vzadu, ale zůstane. Snižování hmotnosti tak bude probíhat jinými způsoby, s největší pravděpodobností za použití vysokopevnostní oceli a hliníku. Sergio Marchionne o snižování hmotnosti Wrangleru hovořil už vloni v Detroitu a na svá slova navázal v Paříži, kde dokonce nepřímo naznačil něco o samonosné karoserii.
Pozdější informace říkaly, že s Wrangler zachová rám jako konstrukční základ a zejména na karoserii přidá hliník, který by pomohl snížit hmotnost. Jaké by měl nápravy, však bylo stále nejisté. Tuhé nápravy znamenají mnohem snazší úpravu podvozku pro použití terénních pneumatik o větším průměru a také pro zvětšení světlé výšky vozidla, klíčové to hodnoty pro průchodnost terénem.
Pod kapotou se však změn dočkáme, a to docela výrazných. Současné motory, tedy 3,6litrový benzínový Pentastar a 2,8litrový turbodiesel, by měly uvolnit místo menším a přeplňovaným jednotkám dost možná z dílen Fiatu. Zda alespoň jeden ze šestiválců zůstane, zatím není známo, ale nejeví se to příliš pravděpodobně. Také bude k mání modernější osmistupňový automat místo šestistupňového, který ve Wrangleru může být nyní.
Výrazně by se měla zlepšit také aerodynamika. To se neobejde bez velkých změn v designu, Wrangler nejspíš už nebude tak krabicoidní jako doposud. Se sedmi otvory v masce chladiče počítejte, ty jistě zůstanou, ale jak příď, tak i oblast čelního okna bude muset být aerodynamičtější. Čelní okno bude více skloněné; zda si Wrangler zachová možnost odmontovat dveře, je otázkou.
Kdy by se nový Wrangler měl ukázat světu, zatím není známo, ale hovoří se o roce 2017. To by znamenalo vstup do prodeje nejspíš jako modelový rok 2018 někdy v druhé půli roku 2017, tedy za zhruba dva a půl roku.
Jeep Wrangler Mojo se ukázal na loňském Easter Jeep Safari
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 11 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 5 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
před 7 hodinami - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
před 8 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
před 10 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 20:28 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- Onboard videa 04.28. 14:31 - brnenska.odchytova
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz