Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes-Benz třídy E oficiálně odhalen
13.1.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Po nedávném úniku nepříliš kvalitních snímků nové třídy E se Mercedes-Benz rozhodl pustit do světa oficiální informace a obrázky. My se díky této události máme možnost podrobněji podívat nejen na nabídku motorů, ale i vůz jako celek.
Novinka ze Stuttgartu opět jednou svým vzhledem potvrzuje neotřesitelnou pozici Mercedesu ve třídě luxusních sedanů. Po dvou generacích vozů s dvojicí kulatých světel přichází nová tvář ve stylu současných Mercedesů. Nový interiér limuzíny působí prostorně a podle automobilky okamžitě po nasednutí navodí pocit bezpečí. Ten bude podpořen celou armádou bezpečnostních systémů převážně převzatých ze současné třídy S. Novinkou je systém inteligentního svícení, který reaguje na protijedoucí auta. V závislosti na provozu systém upravuje délku a směr světelného kuželu (v rozsahu 65 - 300 m) tak, aby neoslňoval ostatní řidiče.
Nabídka zážehových agregátů začíná čtyřválcem E 200 CGI o výkonu 170 koní a točivém momentu 270 N.m, který je následován verzí E 220 CGI o výkonu 204 koní a točivém momentu 310 N.m. Nabídka vznětových přeplňovaných čtyřválců startuje provedením E 200 CDI s výkonem 136 koní a točivým momentem 360 N.m, nad ním stojí varianta E 220 CDI o výkonu 170 koní a točivém momentu 400 N.m a nejsilnější čtyřválcovou verzí je dvakrát přeplňovaný vznětový agregát o výkonu 204 koní a točivém momentu rovných 500 N.m.
Šestiválce jsou pro stuttgartskou třídu E rozhodně zajímavější a také obvyklejší volbou. Naftový motor verze E 350 CDI má výkon 231 koní a točivý moment 540 N.m, stejná jednotka je k dispozici i pro ekologickou verzi BlueTEC, kde má stejný točivý moment, ale výkon je snížen na 211 koní. Benzínový agregát E 350 CGI má velmi slušných 292 koní a nejvyšší výkon 365 N.m točivého momentu. Druhou nejsilnější variantou je zážehový osmiválec E 500 s výkonem 387 koní a točivým momentem 530 N.m a vrcholem nabídky je verze E 63 od AMG, která disponuje úctyhodným výkonem 386 kW (525 koní).
Čtyřválce jsou standardně k dispozici s ručně řazenou šestistupňovou a za příplatek samočinnou sedmistupňovou převodovkou. U šestiválců a osmiválce je samočinná převodovka standardem, ale volba pohonu všech kol 4MATIC bude za příplatek.
Čtyřválce
Zážehové jednotky
E 200 CGI 170 k/270 N.m
E 220 CGI 204 k/310 N.m
Vznětové jednotky
E 200 CDI 136 k/360 N.m
E 220 CDI 170 k/400 N.m
Šestiválce
Zážehové jednotky
E 350 CGI 292 k/365 N.m
E 500 CGI 387 k/530 N.m
Vznětové jednotky
E 350 CDI 231 k/540 N.m
BlueTEC E 350 CDI 211 k/540 N.m
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch