Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes G odhalil únik. Podívejte se na něj ze všech stran i zevnitř
4.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco třícípá hvězda ukazuje pouze kamuflované prototypy, ven se dostala celá sada oficiálních snímků ukazující úplně vše bez špetky kamufláže.
Nový Mercedes-Benz třídy G je jednou z nejočekávanějších novinek letošního detroitského autosalonu. Německá automobilka přitom už před časem neuhlídala podobu interiéru, který prošel zásadní změnou a mnohem více se přiblížil 21. století. V rámci exteriéru jsme ovšem měli dostat tvary, které jsou důvěrně známy již od roku 1979. A to přesto, že třícípá hvězda zcela změnila architekturu pod povrchem, díky čemuž by se o inovovaném Géčku dalo mluvit spíše o nové generaci než o faceliftu.
Vzhled novinky byl přitom dosud malým stuttgarstkým tajemstvím, to však nakonec bylo pár dnů před oficiální premiérou vyzrazeno. Vůz si tak můžeme prohlédnout ze všech stran, přičemž již na první pohled je patrné, že Mercedes hodlal co nejvíce zachovat původní charakter. Ač si tedy můžeme povšimnout třeba nových nárazníků, čelní masky či světlometů, na ulici vám nejspíše zprvu nedojde, že kolem vás projel modernizovaný a nikoliv pár let starý exemplář.
Stran vzhledu chtěla automobilka logicky zachovat také terénní schopnosti, díky nimž se G-Wagen stal legendárním, případně je pak ještě umocnit. To se povedlo, za čímž stojí i rozsáhlé testování na 1 445 metrů vysoké rakouské hoře Schöckl, která se nachází pár kilometrů od Štýrského Hradce (Grazu), kde se vůz vyrábí. Jakkoliv tedy dorazila nová odlehčená hliníková platforma, i nadále je její součástí žebřinový rám. Nové jsou obě nápravy, jenž mají Géčku dodat na robustnosti.
Zachovány jsou taktéž tři diferenciály umožňující až stoprocentní uzamčení, zatímco nová redukce umožňuje poslat 40 % výkonu na přední a 60 % na zadní kola. Nižší převod lze přitom aktivovat v rychlostech do 40 km/h, přičemž dochází ke změně poměru z 1,00 na 2,93. Dále se nové Géčko pochlubí světlou výškou 241 milimetrů, nájezdovým úhlem 31 stupňů vpředu a 30 stupňů vzadu, překlenovacím úhlem 26 stupňů či schopností brodit se vodními toky o hloubce až 70 cm.
Po stránce motorické zatím nemáme k dispozici oficiálně potvrzené informace, všechny jednotky by však měly být spojeny s devítistupňovou automatickou převodovkou uzpůsobenou tomuto modelu na míru. Očekávat lze tedy vyšší efektivitu i působivější dynamiku, stran toho cestující uvnitř naleznou více ticha a pohodlí. A také místa, neboť prostor pro ramena narostl o 38 mm, pro lokty o 68 mm a pro kolena zadních pasažérů dokonce o úctyhodných 150 mm.
Mercedes dále uvedl, že do kapes zadních dveří se bez problémů vejdou litrové lahve, přičemž zadní lavice bude posuvná, sklopná i dělená v poměru 60:40. Vpředu bude pro změnu možné sáhnout po paketu Active Multicontour Seat, jehož součástí jsou vyhřívaná a chlazená křesla osazená taktéž masážním strojkem. Kromě toho se na seznamu příplatků objeví i 16reproduktorový systém Burmester nebo souprava kamer monitorujících veškeré prostranství.
Jak je tedy patrné, nové Géčko bude úspornější, zároveň však i rychlejší. Očekávat lze rovněž nárůst komfortu a luxusu, to vše přitom bude halit karoserie, jenž se originálu příliš nevzdálila. Našel tedy Mercedes recept na úspěch, o jakém může takový Land Rover zatím pouze snít? Zdá se, že ano. Jistotu ale budeme mít až po létě, kdy jde novinka do prodeje a kdy nám automobilka dozajista oznámí, zda prvotní zájem překonal její očekávání či nikoliv.
Nový Mercedes-Benz třídy G se ukázal na oficiálních fotkách pár dnů před oficiální premiérou. Jak je patrné, vizuální změny jsou spojeny hlavně s interiérem
Zdroj: Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 10 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejčtenější články
- Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 19:51 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 19:07 - řidičBOB
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch