Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo
18.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
AMG pokračuje v downsizingu, stávající S 63 je prý poslední novinkou s 5,5litrovým motorem. Další modely zřejmě vsadí na 4,0 V8 a elektromotor.
Ve včerejším reportu, který hovořil o souboji německé kancléřky Angely Merkelové s Evropskou unií, jsme zmiňovali také nejnovější modely Mercedesu. Tedy jak hybridní třídu S, tak i sportovní verzi S 63 AMG. Naznačovali jmsme, že první jmenovaný vůz vznikl hlavně proto, aby redukoval emise produkované tím druhým. Zároveň jsme ovšem dodávali, že to bude trochu problematické, neboť po hybridu asi sáhne méně zákazníků než po osmiválci. To si ale očividně uvědomuje i divize z Affalterbachu. A proto s největší pravděpodobností přeplňovaný 5,5litrový osmiválec nabídla naposledy.
Co se ale pod kapotami vrcholných modelů AMG objeví? Jistou nápovědu můžete nalézt v našem dalším včerejším článku, který pro změnu informoval o možném konci Mercedesu SLS AMG a jeho nástupci v podobě modelu SLC. Ten by podle všeho měl v motorovém prostoru nabídnout čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který zřejmě vznikne spojením dvou pohonných jednotek z Mercedesu A 45 AMG.
Třícípá hvězda tak s objemnými motory opravdu zamává, neboť novým agregátem nahradí 5,5litrový osmiválec s kódovým označením M157 i 6,2litrový atmosférický motor V8 M159. Jedinou potenciální nadějí tak zůstává zachování dvanáctiválců, i když skepse je v tomto případě na místě. Tlak na emise totiž může převážit i požadavky zákazníků. Zvláště, když u Mercedesu již mají v rukávu náhradu.
Novému osmiválci by totiž podle všeho měl s absencí výkonu vůči předchozím pohonným jednotkám pomoci elektromotor. Ten by zároveň mohl umožnit i jízdu čistě na elektřinu, čímž by se redukovaly emise CO2 i u modelů AMG na úroveň malých městských hatchbacků. Zákazníci by přitom dostali vyšší výkon než dříve, což je prý pravý důvod obměny v motorovém prostoru - podle zdrojů by totiž jakýkoliv další ladění 5,5litrového osmiválce způsobilo ztrátu jeho spolehlivosti. Tomu se nám ale nechce moc věřit...









































Mercedes-Benz S 63 AMG je prý posledním modelem třícípé hvězdy, který se může chlubit 5,5litrovým osmiválcem. Příští modely prý již půjdou s objemem motoru dolů
Zdroj: Car sales
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
včeraŽádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
6.9.2025Existuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
5.9.2025
Nejčtenější články
VW bere svým autům poslední zbytky identity, tato novinka by mohla být skoro čímkoli v nabídce kohokoli
10.8.2025Němci srovnali spolehlivost luxusních domácích cesťáků Audi, BMW a Mercedesu, našli jasného poraženého
10.8.2025Automobilka chtěla testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, dokázala pravý opak
11.8.2025Někdo to říct musel: Stesky nad cly jsou přehnané, radši se ptejte, jestli vaše auta za něco stojí, dráždí šéf BMW
11.8.2025Dodnes nevyužitý Golf TDI po 1. majiteli ze zlaté éry VW je za tyhle peníze laciná holka pro všechno snad navěky
11.8.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.07. 22:32 - Zajda
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 09.07. 20:06 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.07. 18:43 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 09.06. 19:05 - Zajda
- IT poradna 09.06. 09:03 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.06. 08:40 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.05. 22:25 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.05. 20:16 - Truck Daškam