Nový nejsilnější motor silničních aut poprvé nahodili, 1 626 koní ohlušilo dílnu

Více než megawattový motor bere dech už na papíře, teď se ale poprvé rozezněl do prostoru. Plechový zvuk si premiérově přišel poslechnout každý, kdo zrovna mohl.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový nejsilnější motor silničních aut poprvé nahodili, 1 626 koní ohlušilo dílnu

12.12.2019 | Mirek Mazal

Nový nejsilnější motor silničních aut poprvé nahodili, 1 626 koní ohlušilo dílnu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Více než megawattový motor bere dech už na papíře, teď se ale poprvé rozezněl do prostoru. Plechový zvuk si premiérově přišel poslechnout každý, kdo zrovna mohl.

Christian von Koenigsegg se svými nápady nikdy nebál bourat zažité pořádky. Sympatický majitel stejnojmenné automobilky vždy s radostí předbíhal dobu a posouval hranice technické vyspělosti aut. Nový vrchol jeho snah nese označení Jesko, je to hypersport poháněný historicky nejsilnějším motorem silničních aut.

Dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 5,1 litru dosahuje astronomického výkonu 1 195 kW (1 626 koní) při 7 800 ot./min a 1 500 Nm po dosažení otáčkoměru na 5 100 ot./min. Nálož energie putuje přes revoluční převodovku Light Speed Transmission s osmi spojkami (sic) na hnaná zadní kola. Tímto způsobem tunu a půl těžký stíhač nechává všechny homologované automobily za sebou, slibovaná maximální rychlost je neskutečných 483 km/h.

Uplynulo devět měsíců od představení konkrétních informací Jeska a poprvé můžeme slyšet projev extrémní pohonné jednotky. Přímo v hale švédské firmy nastartoval připravený motor jeden z konstruktérů technického unikátu. Pod dozorem kolegů muž s úsměvem lehce prošlápl plyn a naznačil tím zvukovou charakteristiku strašidelně výkonného ústrojí. Nejnovější Koenigsegg bude rozpoznatelný z velké dálky.

Továrna je připravena vyrobit pouze 125 exemplářů a všechny už dávno znají prvního majitele. O pořadí v seznamu zájemců se kupci poprali ještě před dokončením mezinárodní prezentace na ženevském autosalonu. Dohromady 83 jednotek zmizelo ještě před otevřením výstaviště, dalších 42 vozů si rozebrali multimilionáři během pěti následujících dnů. Základní cena každého z nich nebyla nižší než 65 milionů Kč.


Nový nejsilnější motor silničních aut poprvé nahodili, 1 626 koní ohlušilo dílnu - 1 - Koenigsegg Jesko start motoru foto 01Nový nejsilnější motor silničních aut poprvé nahodili, 1 626 koní ohlušilo dílnu - 2 - Koenigsegg Jesko start motoru foto 02Nový nejsilnější motor silničních aut poprvé nahodili, 1 626 koní ohlušilo dílnu - 3 - Koenigsegg Jesko start motoru foto 03Nový nejsilnější motor silničních aut poprvé nahodili, 1 626 koní ohlušilo dílnu - 4 - Koenigsegg Jesko start motoru foto 04Nový nejsilnější motor silničních aut poprvé nahodili, 1 626 koní ohlušilo dílnu - 5 - Koenigsegg Jesko start motoru foto 05
Rozestavěný Koenigsegg Jesko má za sebou první krátkou zkoušku extrémně silného motoru

Zdroj: LAOC Exotics@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše