Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Astra 2016: tohle je on, unikly první fotky
1.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zásadní letošní novinka Opelu se nechala inspirovat Corsou i studií Monza. Uvnitř nabízí více digitálních displejů a co nejméně tlačítek.
Tip: Projděte si již úplně oficiální představení nového Opelu Astra se všemi známými detaily.
Novou generaci Opelu Astra jsme si mohli vcelku podrobně představit na počátku května, kdy německá automobilka pustila do světa obsáhlou tiskovou zprávu a balík fotografií. Na těch sice pětidveřový hatchback halila ochranná kamufláž, přesto ale šlo vysledovat, že design bude evoluční. To nám ostatně nyní potvrzuje první sada uniklých fotografií. Na nich si můžeme prohlédnout siluetu, kterou známe již hezkých pár let.
Změny oproti minulosti jsou schované v detailech, mezi nimiž nejvíce patrný je koncový sloupek s černou vsuvkou navozující dojem plovoucí střechy. V tomto ohledu je nová Astra ovlivněna menším Opelem Corsa, vpředu pak naopak jakožto inspirace posloužil koncept Monza. Samotné světlomety přitom užívají nové technologie IntelliLux LED, diody ovšem můžeme najít také vzadu.
Na bocích si můžeme všimnout pozměněného uchycení zpětných zrcátek, které již nejsou součástí bočních oken, ale přestěhovaly se na vnější panely dveří. Jejich součástí ale kupodivu nejsou směrová světla, ty najdeme i nadále na předních blatnících. Mimo to je jistotou nový design litých kol a více prominentní je i linka, která směřuje od oněch blinkrů přes oboje kliky dveří až ke koncovým světlům.
Zadní partie jsou nyní daleko členitější než kdy předtím a tak trochu v nás vzbuzují vzpomínky na někdejší modely Alfy Romeo. Tím ale popis zevnějšku můžeme ukončit a zamíříme do interiéru, který chce působit „prémiovějším” dojmem. Zároveň zde najdeme i méně tlačítek, neboť většinu funkcí nyní ovládáte skrze rozměrný dotekový displej usazený uprostřed palubní desky.
Další digitální obrazovku najdeme uprostřed přístrojového štítu, jeho kraje jsou však již analogové. Zmínit můžeme rovněž zcela nový tříramenný volant, který nám rozhodně nejde proti srsti, jistotou je pak i nové kožené čalounění či sedadla s lepším vedením. Vše pak okořenil příchod metalických nebo lesklou černí lakovaných doplňků či systémy Apple Car Play a Android Auto.
Po stránce technické lze očekávat především výraznou dietu, která počítá s úbytkem přibližně stovky kilogramů. To je dáno zejména novou platformou D2, díky níž je nová Astra o 49 milimetrů kratší a 23 mm nižší než stávající model. O dalších 23 milimetrů byl navíc zkrácen i rozvor, padáka pak dostaly i některé objemné agregáty, zejména dvoulitrový turbodiesel.
Některé vybrané verze osazené „producentem sazí“ tak budou ve výsledku lehčí až o 200 kg oproti předchůdci, na konkrétní data si ovšem budeme muset počkat do příchodu oficiální tiskové zprávy. S ohledem na stávající únik se ovšem dá předpokládat, že marketingové oddělení značky nyní vyhlásilo červený poplach a valnou část informací pustí online záhy.














Venkovní design Opelu Astra 2016 je spíše evoluční, revoluce se skrývá pouze v detailech
Zdroj: Car Passion
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
Nejčtenější články
Majiteli začala reznout nová Alfa Romeo pouhý rok po její koupi, dealer na to říká, že je to normální
2.6.2025Známý fotograf ukázal, jak to dnes vypadá na dubajských vrakovištích, je to skutečně úplně jiný svět
2.6.2025Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.03. 19:31 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 07.03. 13:15 - Vrooom
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas