Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Peugeot 208 nafocen bez špetky maskování. Vypadá ještě líp, než se čekalo
15.1.2019 | Petr Prokopec
Francouzské mini se s novou generací změní k nepoznání. Novinka převezme styling o dvě třídy většího modelu 508 a jakkoli se takový přístup může zdát bláhový, v praxi funguje na jedničku.
Pozornost většiny automobilového světa je momentálně upřena k detroitskému autosalonu, brzy se ale přesune k březnové ženevské motor show. Jednou z novinek, které budou na výstavišti Palexpo naživo debutovat, bude Peugeot 208. Francouzi v jeho případě vůbec poprvé převezmou označení od předchůdce novinky. V předchozích případech vždy šplhali po žebříku směrem vzhůru, po Peugeotu 205 tak přišla 206, již následně v nabídce vystřídala 207.
Název ovšem zůstane prakticky jediným pojítkem mezi starým a novým provedením. Chystaný Peugeot 208 bude založen na modulární platformě CMP, se kterou naroste do délky. Konkrétně by mělo jít až o 4,05 metru, což jej zařadí mezi největší obry v daném segmentu. Stávající provedení by překonal o takřka deset centimetrů, jež by šly hlavně na konto rozvoru. Počítat lze tedy s citelně větším prostorem v kabině i v zavazadelníku.
Navzdory většímu obrysu na silnici hmotnost neporoste nebo dokonce poklesne. Alespoň u základních modelů, které shodí až 100 kilogramů. Pokud si uvědomíme, že stávající generace startuje pod jednou tunou, pak Peugeot 208 nebude patřit jen k největším, ale také nejlehčím zástupcům segmentu. Logicky lze tedy očekávat nižší spotřebu i zlepšení jízdní dynamiky, ač zrovna druhá zmíněná oblast nebude pro maloobjemové jednotky prioritou.
Peugeot aktuálně plánuje nabídnout novinku se třemi motory. Benzinový 1,2litrový tříválec by měl výkony pokrýt škálu od 82 až možná po 155 koní, v případě 1,5litrového turbodieselu pak máme kromě vstřikování roztoku močoviny očekávat 75-130 koní. Tato pohonná jednotka se však u modelu 208 vydává na svou úplně poslední štaci, v roce 2022 by měla být z nabídky vyřazena. Hybridem jí však Francouzi kvůli ceně nenahradí.
Na elektrifikaci však u Peugeotu nebylo zapomenuto, ryze bateriové provedení by mělo disponovat kapacitou 50 kWh, jež by měla vystačit zhruba na 300 kilometrů dojezdu. To sice na první pohled není světoborná porce, nicméně model 208 si nikdo nepořizuje na to, aby s ním pokořil polovinu Evropy na jeden zátah. Spíše se počítá s provozem ve městě, šance na úspěch chce přitom značka navýšit i zavedením indukčního dobíjení.
Elektrické provedení se v Ženevě asi neobjeví, stejně jako na výstavišti nenajdeme ani vrcholnou variantu GTI. Pod její kapotu by se měla nastěhovat čtyřválcová jedna-šestka, jež bude naladěna na zhruba 225 koní. Zajímavé ovšem je, že nové zvěsti zmiňují i příchod vrcholného elektrického provedení. Zda se však skutečně ukáže, a to pod spekulovaným názvem GT-e, je aktuálně ve hvězdách.
Dodat tak již můžeme jen pár zmínek k designu, jenž plně odhaluje fotografie, která unikla z interní prezentace. Potvrzuje to, o čem se již delší dobu šuškalo v zákulisí - tedy že Peugeot 208 zamíří stejným směrem jako model 508. Namísto oblin, jimiž disponovaly předchozí generace, tu tedy máme především velmi ostré hrany. Těm pak dělají společnost mohutné „lví šrámy“, jak značka tituluje neobvyklý styl LEDek v přední části.
Tento dekorativní prvek se objevil již na neoficiálních ilustracích, nyní si ale jej ale konečně můžeme prohlédnout v reálu. Je ovšem jisté, že disponovat jím budou pouze výše položené úrovně výbavy, v případě základního modelu lze tak jako u většího sourozence očekávat plastové záslepky. V tomto případě ale jejich přítomnost nebude vzbuzovat takové emoce, přece jen nejde o vlajkovou loď francouzské automobilky.
Na další snímky vozu či rovnou oficiální představení si budeme muset ještě chvíli počkat, nicméně fakt, že Peugeot jej již odhaluje nejspíše prodejcům, naznačuje, že virtuální premiéra bude za rohem. Dále tedy již nebudeme navyšovat konto neoficiálních informací a jen dodáme, že do prodeje by se malý Francouz měl dostat až ve druhém pololetí letošního roku. Vyráběn pak znovu bude ve slovenské Trnavě.
Nový Peugeot 208 byl nafocen bez maskování
Ukazuje se tedy, že neoficiální ilustrace míříly částečně do černého, odlišný je pouze vzhled předního nárazníku...
...jenž byl ostatně patrný již na snímcích zakamuflovaného vývojového prototypu
Zdroj: CarBlogItalia
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23