Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Mégane RS plně odhalen. Downsizingu podlehl, „automatizaci” ne
12.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Uctívaný Francouzský hot hatch je tu definitivně ve své nové generaci. Na jeho kola míří 280 koní z menšího motoru, povinný automat ale nemá.
Nepopulární downsizing se nakonec skutečně dotkl i našeho oblíbeného francouzského hot hatche. Nový Renault Mégane RS totiž již nebude pohánět dvoulitrový čtyřválec, místo toho vůz přepřáhne na přeplňovanou jedna-osmu. V rámci firemní hierarchie přesto stále stojí nad variantou GT, která dnes používá už jen motory 1,6, naftový i benzinový.
Dvě deci rozdílu v objemu se mohou zdát nepatrné, výkonnostní stránka je ale jinou věcí. Nový 1,8litrový čtyřválec převzatý přímo z nového kupé Alpine A110 byl totiž vyladěn na 280 koní a 390 Nm točivého momentu. Pohonnou jednotku s předními koly propojuje manuál či dvouspojkový automat, obě převodovky přitom disponují šesti stupni. EDC navíc dostalo pádla řazení, Launch Control i systém Multi-Change Down umožňující podřazení o několik rychlostí.
O jízdní dynamice se značka bohužel nerozepisuje, pouze zmiňuje průměrnou spotřebu 6,9 l/100 km, jenž je vůči předchůdci nižší o 11 procent. Od motoru proto můžeme zamířit k podvozku, který bude k dispozici ve dvou verzích Sport a Cup. V obou případech lze přitom počítat s řízením zadní nápravy 4Control a hydraulickými kompresními dorazy vpředu a vzadu, jenž eliminují negativní efekt odskoků kol.
V případě přední nápravy lze počítat s novou geometrií a tužším nastavením, pro variantu Cup nabízí Renault ještě samosvorný diferenciál Torsen. U obou verzí navíc řidiči mohou volit z pěti jízdních režimů Comfort, Normal, Sport, Race a Perso, pomocí krátkého či dlouhého stisknutí tlačítka R.S.Drive pak mohou využít zkratky a jednoduše aktivovat režimy Sport a Race. U druhého přitom dochází k plné deaktivaci ESP.
Přesunout se můžeme k venkovnímu vzhledu, který nepočítá s nikterak výrazným přerodem oproti variantě GT. Přední blatníky tak byly rozšířeny o 60 milimetrů, zadní pak o 45 mm. Nový je také čelní nárazník inspirovaný monoposty Formule 1, u čelní masky lze očekávat specifický výplet a zadní difuzor hostí uprostřed umístěnou koncovku výfuku. Specifická 18palcová standardní kola lze pak vyměnit za devatenáctky.
Automobilka dále rozšířila paletu barev o nový odstín Volcanic Orange, stran toho lze ale sáhnout také po klasické žluté Liquid Yellow, jenž je tradičním podpisem Renaultsportu. Uvnitř pro změnu nechybí sportovní přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, s nimiž dorazily kontrastní červené švy nebo sada hliníkových pedálů. Zákazníci pak budou moci volit mezi čalouněním napodobujícím karbonovou strukturu a Alcantarou.
Další volba je spojena s oněmi převodovkami, v případě manuálu totiž středový tunel zdobí klasická ruční brzda, automat je spojen s elektronickou parkovací. Dále pak musíme zmínit ještě vylepšený RS Monitor, který disponuje dvěma konfiguracemi - ta první zobrazuje jízdu v reálném čase, druhá zvaná RS Monitor Expert umožňuje nahrání vašeho řádění na okruhu či silnici a následné přehrání či sdílení na sociálních sítích.
Ve finále již jen zmíníme rozsáhlou bezpečnostní výbavu a také variantu Trophy, která dostane do vínku 300 koní, 400 Nm a podvozek Cup. Dorazit přitom má v závěru příštího roku, zatímco základ bude v prodeji již od letošního prosince. Na ceny je tak ještě příliš brzo, nicméně oproti těm stávajícím nejspíše narostou jen nepatrně.
Nový Renault Mégane RS je zatím poslední obětí downsizingového šílenství. Automobilka naštěstí zákazníkům alespoň zachovala manuální převodovku, nejspíše naposledy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 8 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 9 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz