Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový typ parkoviště zvládá „ustájit” o 70 procent víc aut než konvenční plochy
6.6.2019 | Petr Prokopec
Problémy s parkováním známe i od nás, ještě mnohem větší problém ale představuje v Číně, která se během několika málo let stala největším automobilovým trhem světa. A tak právě tam vznikají nová řešení.
Čína byla během posledních dvou desetiletí nejrychleji rostoucím automobilovým trhem světa. Loni se sice její vzestup na úplný Olymp poněkud zadrhl, neboť prodeje meziročně poklesly o 3 procenta, i tak ovšem bylo v zemi registrováno 28 milionů aut. Tedy výrazně více než ve Spojených státech, které se poněkud krčí na druhém místě žebříčku s „pouhými“ 17 miliony nových vozů. Pro letošek pak analytici sice předvídají další pád, a to o nějakých 5 procent, ovšem i tak bude Čína stále světovou jedničkou. A to sebou nese i jisté problémy.
Mluvit dnes nebudeme ani o nedostačující infrastruktuře, ani s tím spojenými zácpami, ve kterých můžete strávit i desítky hodin. Naši pozornost místo toho zaujal nový typ parkoviště, se kterým přišlo vedení města Chongqing. V něm žije 8,5 milionu lidí, tedy prakticky stejně jako v celé České republice. To sebou samozřejmě nese nemalé nároky na parkování velkého množství aut, které není schopné uspokojit ani samotné centrum metropole, jenž se rozkládá na 5 473 kilometrech čtverečných, tak ani přilehlé okrsky, se kterými Chongqing zabírá plochu neskutečných 82 403 kilometrů čtverečních.
Jak jsme tedy uvedli, město přišlo s novým typem parkoviště, které se zatím nachází jen ve vědeckém a technologickém centru a jenž vzniklo přestavbou původního tradičního. Pod vedením šéfa projektu Yang Zizhonga byla plocha o rozloze 400 metrů čtverečných osazena speciálními platformami, na něž se auto zaparkuje. Poté dojde k jejímu naklonění v úhlu 30 stupňů, což logicky redukuje nároky na uskladnění vozu. Parkoviště tak nyní dokáže uskladnit 40 vozů namísto předchozích 24. Samo o sobě tak sice problémy Číny neřeší, použitá technologie by v tom ale nápomocna být mohla.
Zizhong přitom uvedl, že každá platforma je osazena dvanácti senzory a osmi radary, jenž neustále monitorují vzdálenost od případných překážek. Pokud se přitom nějaká taková objeví, pohyb platformy je automaticky zastaven. Aby toho navíc nebylo málo, lze zařízení osadit i dobíjecím portem pro elektromobily. Ty ovšem musí být indukčními dobíjení uzpůsobené, klasická stanice se na platformu nevejde a navíc by působil problém její náklon.
Ani to ovšem neznamená konečnou pro čínské inovace. Dle Zizhonga bude totiž v budoucnu představen ještě robot, který bude držet stráž u vjezdu na parkoviště, kde od vás převezme klíčky i samotný vůz a parkování i následné přistavení obstará sám. S ohledem na velikost čínského vozového parku zjevně bude v permanenci, pročež bychom se zakrátko ani nedivili, kdyby si tamní motoristé museli i parking dopředu objednávat přes aplikaci.
Čínský Chongqing používá nový typ parkoviště, kde auta parkují na speciálních platformách umožňujících náklon o 30 stupňů. Stejný prostor tak pojme o 70 % aut více
Zdroj: New China
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda