Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Touran míří do Ženevy, nabídne více prostoru posádce
27.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Třetí generace Touranu se má objevit už v březnu v Ženevě. Díky platformě MQB bude prostornější a lehčí a s novými motory i úspornější.
Model Touran je pro německou automobilku zlatým dolem, který těží již více než deset let. Za tu dobu už byly k vidění hned dvě generace, přičemž druhá z nich dorazila na trhy v roce 2010. Letos by tedy měl být podle původních pravidel koncernu na řadě facelift, s ním ale VW zřejmě nepočítá, však postupně přechází na kratší životní cykly. Namísto něj totiž ukáže rovnou novou generaci, která bude dle očekávání postavena na modulární platformě MQB, a co víc - novinku uvidíme už v březnu na autosalonu v Ženevě (koná se od 5. do 15. března).
Spolu s novou platformou střídající základ z užitkovějšího Caddy se u rodinného MPV očekává - stejně jako u Golfu Sportsvan coby nástupce Golfu Plus - nejen mezigeneračně nižší hmotnost (vyčíslená zhruba sto kilogramy), ale také nárůst délky karoserie údajně až o deset centimetrů na finálních 4,4 metru.
Takové protažení vozu bude mít jistě jedině pozitivní dopad také na prostornost kabiny, která by tak získala k dobru několik centimetrů v podélném směru, a v neposlední řadě by se tato změna obtiskla i v podobě nárůstu objemu zavazadlového prostoru. Na variabilitě by měl podstatně přidávat systém sklápění a posunu sedadel EasyFold (převzatého z většího Sharanu). Přístup k nim však bude na rozdíl od většího sourozence konvenční cestou a ne skrze posuvné boční dveře.
Technika však už díky základu v podobě MQB takovým překvapením nebude, očekávat se totiž dají identické pohonné jednotky, jakými disponuje poslední generace Golfu. Základem tedy bude zřejmě dvanáctistovka TSI se 110 koňmi (81 kW), výše pak 1,4 TSI (110 kW) a mezi naftovými motory by rozhodně neměl chybět agregát 2,0 TDI se 150 koňmi (110 kW), přičemž ve všech případech samozřejmě poklesnou hodnoty normované spotřeby. Standardem bude samozřejmě tradiční pohon předních kol, ale do budoucna se počítá i s verzemi 4Motion, které využívají pro přenos výkonu také na zadní osu systému Hladex páté generace.
Spolu s tím se nový Touran samozřejmě objeví i s řadou nových asistenčních systémů podporující komfort a bezpečnost řidiče a cestujících - z nich se sluší zmínit například upozornění na vozidla v mrtvém úhlu a díky elektrickému posilovači řízení také parkovací asistent či systém, který vás korekcemi volantu jen tak nenechá přejet do jízdního pruhu. Uvedení této novinky na trh je naplánováno podle zpráv našich německých kolegů na druhou polovinu letošního roku. Finální podobu mohou do jisté míry napovídat dříve zveřejněné snímky, ale spíše bychom sázeli na novější ilustrace...





Nový Touran byl zřejmě už zachycen na trajektu do Skandinávie. Takové snímky jsme však zveřejňovali před rokem, což znamená, že se ještě ledacos mohlo změnit - zřejmě v duchu nových ilustrací
Zdroje: Autobild, Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
včera
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Van den Goorbergh zůstává v týmu RW Racing včera 22:39
- Na čele v Sepangu je Acosta včera 11:00
- Salač v úvodu v Sepangu 11. včera 10:50
- Road is Calling: Atény v sedle Harley-Davidson včera 08:25
- Marc Marquez už letos závodit nebude 23.10.2025
Nejnovější články
Porsche už se propadlo do mohutné ztráty. A i další čísla jsou těm červeným tak blízko, že zkázu nejspíš odvrátily jen účetní triky
před 2 hodinami
Tento obyčejně vypadající, 32 let starý hatchback s víc jak 140 tisíci km se prodává za 600 tisíc Kč. Není to vtip ani překlep
včera
Tesla šetří, na čem může. V tichosti autům sebrala i poslední zbytek klíčů a lidé nejsou šťastní
včera
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
včera
Jedno z posledních pořád levných větších aut v Evropě žije dál, s dieselem koupíte ho i v roce 2026
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
