Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Touran 2011: druhý facelift bestselleru
16.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Kompaktní MPV německé automobilky patří mezi nejprodávanější modely této kategorie na evropském trhu. Na autosalonu v Lipsku se představila již druhá zásadnější inovace Touranu, která aktualizovala jeho vzhled s ohledem na ostatní současné modely z Wolfsburgu.
Typický představitel značky Volkswagen obvykle nenadchne designem, ale spíše kvalitním zpracováním a dobrou funkčností. Během úspěšné kariéry se modelů Touran prodalo po celém světě okolo 1,13 milionu. V Německu má tento model podíl ve svém segmentu téměř 50 procent a v ostatních evropských zemích patří z hlediska prodejů většinou do první pětky.
Současná aktualizace vzhledu Tourana se nezaměřila jen na přední světlomety a masku chladiče ve stylu Golfu VI. Celkem zásadně se proměnila i záď. Sdružená světla mají nyní podobný tvar jako u terénního Touaregu či nového Sharanu, upravená odtoková hrana pak eliminuje turbulence a má i vliv na snížení součinitele odporu vzduchu cx, který klesl ze současné hodnoty 0,32 na velmi dobrých 0,29. Zadní výklopné víko je také celé nové a s větším oknem, což umožňuje lepší výhled dozadu. Jiný charakter zadní části pak umocňují boční okénka za C-sloupkem, která stejně jako u nového Sharanu porušují rovnou linii spodního okraje oken.
Novinkou jsou poprvé v této třídě použité bi-xenonové světlomety s funkcí Dynamic Light Assist, která pomocí kamer sleduje provoz a mění výšku světelného paprsku tak, aby nedocházelo k nežádoucímu oslnění řidičů v protijedoucích vozidlech. Jednodušší systém pracující na podobném principu je použit i u standardních halogenových světlometů. Verze s bi-xenonovými světlomety bude navíc disponovat denními světly LED. Vylepšen byl parkovací asistent, který dokáže prakticky sám zaparkovat jak do mezery podélně tak i napříč stojících vozidel.
Interiér prošel podobným zušlechtěním jako třeba v případě modelu Multivan. Tvar palubní desky se nezměnil, ale nové jsou materiály, ovladače, kontrolní přístroje s bílým podsvícením a také volanty. Touran se bude nabízen jako pětimístný s třetí řadou nouzových sedadel za příplatek. Druhá a třetí řada má navíc velmi chytrý mechanismus sklápění sedadel, přičemž opěradlo prostředního sedadla ve druhé řadě a sedadlo spolujezdce vpředu lze sklopit dopředu a použít jako stolek. V pětimístném uspořádání Touran disponuje zavazadlovým prostorem o objemu 695 l, po sklopení druhé řady se zvětší na 1913 l a po jejich vyjmutí na „stěhovacích“ 1989 l. Nosnost je pak také velice solidních 660 kg.
Nový Touran nabídne vylepšenou paletu motorů, kterou tvoří přeplňované čtyřválce s přímým vstřikováním paliva jak vznětové (všechny se vstřikováním common-rail), tak zážehové ve výkonovém rozpětí 66 až 125 kW. Ve spojení s menšími zdvihovými objemy to samozřejmě znamená nižší emise, nižší spotřebu paliva ale zároveň větší točivý moment. Všechny Tourany dnes splňují emisní normu EU5.
Základní pohonnou jednotku představuje v Mladé Boleslavi vyráběný přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI použitý již například ve Škodách Yeti a Octavia. Motor disponuje stejným výkonem 77 kW, k tomu však nabídne až 175 N.m točivého momentu okamžitě od volnoběžných otáček. Kombinovaná spotřeba této verze je 6,4 l/100 km a emise 149 kg/km. Motor 1.2 TSI vybavený systémem start-stop a rekuperací kinetické energie se bude nabízet rovněž jako BlueMotion se spotřebou 5,9 l/100 km (139 kg/km). Větší čtyřválce 1.4 TSI (103 a 125 kW) byly součástí nabídky již u předchozího provedení, silnější verze je však nyní standardně dodávána se sedmistupňovou samočinnou dvojspojkovou převodovku DSG. V nabídce zůstala i verze EcoFuel, která si vystačí s 4,7 kg zemního plynu na 100 km a vykazuje emise CO2 do 128 kg/km (s příplatkovou DSG jen 4,6 kg a 125 kg/km).
Čtyři turbodiesely představují vlastně po dvou výkonových verzích motorů TDI 1,6 litru (66 a 77 kW) a TDI 2,0 litru (103 a 125 kW). Ekologická varianta slabšího TDI 1,6 litru (77 kW) s názvem Blue Motion bude ve třídě sedmimístných MPV rekordmanem z hlediska spotřeby, neboť si v kombinovaném cyklu vystačí s 4,6 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 121 kg/km. Koncem roku by se jako BlueMotion měl objevit i slabší dvoulitr (104 kW), který slibuje kombinovanou spotřebu 4,8 l/100 Km. Všechny turbodiesely disponují šestistupňovou ručně řazenou převodovkou až na dvoulitr o výkonu 125 kW, který má standardně sedmistupňové DSG.
Základním modelem (na německém trhu) bude verze s motorem 1.2 TSI (77 kW) ve výbavě Trendline. V sérii bude mít mimo jiné klimatizaci, audiosystém, elektrické ovládání oken a specifickou dekoraci interiéru. O stupínek výše je postaven model Comfortline (dešťový a světelný senzor, samočinně stmívající zrcátko, chromované doplňky, komfortnější sedadla, skladací stolky pro druhou řadu a tónovaná skla) a topmodel představuje provedení Highline s čalouněním v kombinaci látka-Alcantara, sportovními sedadly, koženým volantem, hliníkovými ližinami a 16palcovými koly z lehkých slitin. Novinkou příplatkové výbavy bude panoramatické střešní okno, navigační systém s menší dotykovou obrazovkou a zadní parkovací kamera. Zákazník si bude moci také připlatit za adaptivní podvozek DCC.
Nový Touran se v srpnu letošního nroku začne prodávat nejdříve v Německu, během podzimu se pak objeví i v České republice.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB