Reklama

Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody

Obytné vozy bývají chatrné stroje, které se raději nevydávají mimo kvalitní silnice. Ale co když za základ takového vozu použijete bývalý armádní speciál od Mercedesu?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody

29.10.2018 | Mirek Mazal

Obytné vozy bývají chatrné stroje, které se raději nevydávají mimo kvalitní silnice. Ale co když za základ takového vozu použijete bývalý armádní speciál od Mercedesu?

V lednu letošního roku byl představen nový Mercedes třídy G. Jeho předchůdce se proslavil jako luxusní off-road pro bohaté, trochu se ale zapomíná, že svou životní dráhu začal jako utilitární armádní speciál. Sami jsme vám to kdysi připomněli testem ex-armádního speciálu Wolf, takové verze ale nemusí svůj život dožít jen jako „obyčejná” Géčka v civilním provedení. Firma Langer & Bock dělá z verze 290 extrémní off-roadový karavan určený pro pohodové přežití daleko od civilizace.

Exemplář maskovaný armádní zelenou vypadá lákavě pro všechny milovníky kempování daleko od vyznačených stanovišť. Na léty prověřený podvozek vojenského speciálu s pohonem všech kol přibylo o mnoho modernější obydlí poháněné 2,9litrovým vznětovým motorem. Zvenčí jsou nové ochranné prvky hlavních světlometů, masivní přední nárazník s navijákem a šnorchl. Na zádi pro změnu najdeme připevněné rezervní kanystry na pohonné hmoty.

Stěny karavanu jsou vyrobeny z dvouvrstvého skleněného vlákna vycpaného polyuretanovou výplní. Lehký izolační materiál umožnil dosažení vynikající pevnosti bez ztráty tepelného komfortu a přílišného navýšení hmotnosti. Střešní část je přizpůsobena vysokým postavám. Po zastavení na vyhlédnutém tábořišti je možné dálkově zvýšit vnitřní výšku obytného prostoru z přepravních 180 centimetrů na příznivějších 230 centimetrů. Vstup je na pravé straně vysoko nad zemí, ale pod dveřmi je vždy připraven skládací žebřík.

Po pěti schodech následuje rovnou kuchyňský koutek s varnou deskou splňující požadavky na klidné žití v zajetí fauny a flóry. Vedle něj se podařilo vmáčknout nerezovou lednici, pračku, sprchu a toaletu. Zadní část Mercedesu skrývá koženou rohovou sedačku s polohovacím stolkem. Prázdná místa v interiéru se proměnila v úložné prostory na potřebné věci.

Jídelna s obývacím pokojem dohromady se na noc mění v dvoumístné lůžko o rozměrech 2 x 1,6 metru. Ve tmě se hodí světelné LED-pásky na stropě, z elektroniky se starší třída G může pochlubit například audiosystémem s možností připojení zařízení přes Bluetooth. Samostatná baterie o výkonu 165 Ah slouží životu posádky, dobíjení zajišťuje generátor, střešní solární soustava o výkonu 360 W nebo připojení k energii prostřednictvím kombinované nabíječky o výkonu 2,5 kW.

Vodu posádce zajišťuje objemná nádrže s kapacitou 120 litrů. Kromě toho je sací hadice vybavena filtračním systémem, tím pádem umožňuje čerpat vodu i z přírodních zdrojů. Pod podlahou je ohřívaná zásobárna 70 litrů teplé vody.

Celková hmotnost Mercedesu G 290 od Langer & Bock dosahuje 4,5 tuny, autoři však tvrdí, že mohou udělat odlehčenou verzi, která se vejde do 3,5 tuny kvůli základnímu řidičskému oprávnění. Dům s vojenskými základy, který si může kdokoliv odvézt do jakéhokoliv terénu, může vypadat jednoduše, levný ale není. Cena začíná na 200 tisících Eur (5,2 milionu Kč) a může stoupat ještě výše - to když si vymyslíte další speciality nad rámec popsané výbavy...

Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody - 1 - Mercedes G 290 armadni Langer Bock karavan 01Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody - 2 - Mercedes G 290 armadni Langer Bock karavan 02Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody - 3 - Mercedes G 290 armadni Langer Bock karavan 03Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody - 4 - Mercedes G 290 armadni Langer Bock karavan 04Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody - 5 - Mercedes G 290 armadni Langer Bock karavan 05Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody - 6 - Mercedes G 290 armadni Langer Bock karavan 06Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody - 7 - Mercedes G 290 armadni Langer Bock karavan 07Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody - 8 - Mercedes G 290 armadni Langer Bock karavan 08Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody - 9 - Mercedes G 290 armadni Langer Bock karavan 09Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody - 10 - Mercedes G 290 armadni Langer Bock karavan 10Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody - 11 - Mercedes G 290 armadni Langer Bock karavan 11Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody - 12 - Mercedes G 290 armadni Langer Bock karavan 12Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody - 13 - Mercedes G 290 armadni Langer Bock karavan 13Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody - 14 - Mercedes G 290 armadni Langer Bock karavan 14Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody - 15 - Mercedes G 290 armadni Langer Bock karavan 15Armádní speciál přestavěný na obytný vůz je domov do hodně velké nepohody - 16 - Mercedes G 290 armadni Langer Bock karavan 16
Více než čtvrt století Michael Langer a Achim Bock staví extrémní obytná auta. Tento Mercedes G 290 je jejich nejnovějším dílem, přijde na více než 5 milionů Kč

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama

Reklama