Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní
7.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Bylo jen otázkou času než Opel nasadí do Astry GTC silnější verzi agregátu 1,6 SIDI Turbo. Nová motorizace v ceníku zaplní místo vedle vznětového BiTurba.
Opel si dával ještě do minulého roku s přímým vstřikováním benzinu zatraceně načas. Musel ale snížit normovanou spotřebu resp. redukovat emise oxidu uhličitého a tím pádem také omezit své výdaje za pokuty do euro-kasičky za vyšší než limitní hodnoty. Proto ve snaze tohle manko dohnat vyrukoval s novými jednotkami SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Turbo Ecotec. S nejsilnějším provedením ale přesto v třídveřové Astře až dosud vyčkával.
Pokud tedy netoužíte po vrcholném a velmi povedeném OPC a vůně benzinu vám byla stále bližší než mastnota nafty, měli jste až dosud na výběr jen dynamičtější, avšak nepříliš oslnivou variantu se starším motorem o výkonu 180 koní nebo modernější, ale o deset koní slabší 1.6 SIDI Turbo. Jenomže otevírají se i další obzory, neboť Opel zavádí silnější provedení 1,6 SIDI Turbo z kabrioletu Cascada a MPV Zafiry Tourer i pod kapotu Astry GTC.
Výkon 200 koní (Opel tak přepočítává 149 kW) při 5 500 otáčkách z objemu 1 598 cm3 znamená samozřejmě o něco lepší dynamiku, byť zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 7,9 sekundy (o 0,7 sekundy lepší) ani maximálka 230 km/h (o 11 km/h rychlejší) asi někoho bůh ví jak neohromí. Přední kola jsou roztáčena až 300 Nm, kterých je dosahováno v rozmezí 1 650 až 3 500 otáček. Dobře vypadá na papíře alespoň spotřeba, která se usadila na průměrných 6,6 litru. Kdo má zájem, ten může tenhle motor zvolit ve všech třech nabízených úrovních výbavy.
V té základní, pojmenované Enjoy, vychází nejnovější motorizace na 487 900 Kč. Pro nadšence o „mastnější“ varianty GTC je tu z těch silnějších jednotek nadále dvoulitr CDTI s jedním turbodmychadlem a 165 koňmi a dvojitě přeplňované BiTurbo se 195 koňmi. Zbytek portfolia reprezentují taktéž inovované motory 1,7 CDTI z nové řady a benzinové čtrnáctistovky s přeplňováním i bez. Nejzvláštnějším mohykánem ceníku je ovšem atmosférická jednotka 1,8 Ecotec s výkonem 140 koní, která dává vzpomenout na minulost. Pro úplnost přidáváme oficiální český ceník (PDF, 353 kB).














GTC není ošklivé, ale stále tomu něco chybí. OPC je naším oblíbencem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nejnovější články
Systém na výrobu elektřiny přímo „ze silnice” s pomocí brzdících kamionů je žhavý kandidát na cenu Leštěný prd roku
včera
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Někdo spočítal přesný počet log na nejvíc kolotočářském Mercedesu dneška a výsledek bere dech
včera
Západní politici se báli čínských elektromobilů, světový trh s auty ale zatím začínají ovládat docela jiné vozy
včera
Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.07. 21:20 - řidičBOB
- Politický koutek 12.07. 21:16 - řidičBOB
- BMW Divize 12.07. 14:30 - pavproch
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
