Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Insignia Country Tourer: konkurence Allroadu sází na elektronickou čyřkolku
3.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka bude k mání s jedním benzinovým motorem a dvěma diesely. Jistotou je vyšší světlá výška a šedé plasty, prodej má začít v září.
O nové „off-roadové“ verzi Opelu Insignia jsme poprvé zaslechli již předloni. Z vozu se ale nakonec vyklubal jen tuningový paket firmy Irmscher, zatímco v Rüsselsheimu bylo i nadále ticho po pěšině. To bylo nakonec prolomeno až letos v červnu, kdy britský Autocar informoval o premiéře verze Country Tourer na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Tak se skutečně i stane, přičemž v den debutu (10. září) Opel dokonce oznámí ceny a spustí prodej.
Již od počátku přitom bude možné vybírat ze tří motorizací - jedné benzinové a dvou dieselových. Ve všech případech se přitom jedná o dvoulitrový objem, kdy základní pohonná jednotka 2,0 CDTI nabídne 163 koní a 350 Nm točivého momentu, jež lze pomocí funkce overboost navýšit na 380 Nm. Vrcholným dieselem pak bude motor 2,0 CDTI BiTurbo, který již produkuje 195 koní a 400 Nm.
Ještě větší sílu (250 koní) ovšem nabízí přeplňovaný benzinový čtyřválec 2,0 SIDI, který je možné stejně jako slabší diesel spřáhnout s šestistupňovým manuálem či automatem. Pro silnějšího „naftožrouta” je ovšem k dispozici pouze samočinná převodovka. Jde tedy o stejnou nabídku jako u standardní Insignie, jízdní dynamiku a spotřebu nám ovšem Opel oznámí až ve Frankfurtu.
I tady lze ovšem očekávat jen drobné odchylky od „neoplastovaného” modelu, ve srovnání s ním dojde k menšímu zhoršení. A to především vlivem světlé výšky zvednuté o 20 mm. O trochu horší aerodynamiku pak budou mít na svědomí ochranné šedé plasty či mohutnější čelní maska, které společnost dělá chromová lišta vespod nárazníku naznačující ochranný kryt motoru.
V terénu by se přitom Insignia Country Tourer neměla zcela ztratit, neboť na rozdíl od mnohé konkurence podobného ražení dorazí výlučně s pohonem všech kol. Elektronický systém Haldex je přitom schopen přerozdělování výkonu mezi přední a zadní nápravou od 0 až po 100 procent, přičemž zároveň zvládne kontrolovat i jednotlivá zadní kola.
V kombinaci s elektronickým diferenciálem a adaptivním podvozkem FlexRide by pak Opel měl snadno zvládat i větší nerovnosti, přičemž po návratu na pevný asfalt chytré senzory šetří palivo vysíláním výkonu pouze na přední kola. Uvnitř nás pak zřejmě žádné změny nečekají, na potvrzení si ale raději počkáme do zmiňovaného autosalonu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Opel Insignia Country Tourer se představí v září ve Frankfurtu, přičemž již v den premiéry odstartují také objednávky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
před 9 hodinami - Dekádu staré elektromobily zažívají předčasnou smrt v chudobě, majitelka se zbavila Tesly původně za miliony jen za 58 tisíc
před 11 hodinami - Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
včera - VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
včera - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva