Opel Insignia 2,0 BiTurbo CDTi se 195 koňmi: lépe pozdě nežli vůbec

Německá automobilka uvedla v naprosté tichosti na německém trhu nový čtyřválcový diesel s dvojitým sekvenčním přeplňováním.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Opel Insignia 2,0 BiTurbo CDTi se 195 koňmi: lépe pozdě nežli vůbec

3.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Opel Insignia 2,0 BiTurbo CDTi se 195 koňmi: lépe pozdě nežli vůbec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá automobilka uvedla v naprosté tichosti na německém trhu nový čtyřválcový diesel s dvojitým sekvenčním přeplňováním.

Opel před téměř třemi lety oznámil na ženevském autosalonu doplnění palety pohonných jednotek Insignie o dvoulitrový, dvakrát přeplňovaný diesel s výkonem 190 koní při 4 000 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 400 newtonmetrů při 1 750 otáčkách. Motor nesl obchodní označení BiTurbo a jak se najednou objevil, tak náhle zmizel.

Naftová jednotka pocházela od vývojového týmu Saabu, který ji má pro typ 9-5 dodnes v nabídce jako 2,0 TTiD a dvakrát přeplňovanou (předchozí) devatenáctistovku TTiD s výkonem 180 koní prodává i v menším modelu 9-3. Jak správně tušíte, Opel nedokázal naplnit svůj slib kvůli komplikacím švédské automobilky, které dodnes pečlivě mapujeme.

Němci se ovšem dvakrát přeplňovaného dieselu vzdát nemínili. A to už proto, že konkurenční Ford, Peugeot a Citroën těží výkon z většího objemu 2,2 l a 160 koní dvoulitru Insignie nestačilo ani na silnější provedení 2.0 TDI v Passatu. Zákazníci Opelu se dočkali až teď, ačkoli automobilka uvedla nový čtyřválec na domácím trhu v naprosté tichosti - možná aby nerozptylovala pozornost od nové Astry GTC a OPC.

Výkon 2,0 BiTurbo CDTi činí 195 koní při 4 000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 400 newtonmetrů odevzdává v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min. Motor bude možné objednat se šestistupňovým manuálem nebo automatem o stejném počtu převodových stupňů a obě skříně bude navíc možné kombinovat s pohonem všech kol. Spotřeba čtyřdveřové Insignie se pohybuje od 4,9 do 6,4 l/100 km a čas potřebný ke zrychlení na stovku potrvá podle použité techniky od 8,7 do 9,0 s.

Pokud se vám zdá, že to zase nejsou nějak světoborná čísla, máte pravdu. Insignia trpí vysokou hmotností, což dokládá například to, že Volkswagen Passat 2,0 TDI (170 k) akceleruje na 100 km/h za 8,6 sekundy a výrobce udává průměrnou spotřebu 4,6 l/100 km. Ani Peugeot 508 ale nezůstává pozadu a ve verzi 2,2 HDi se dokáže i s automatem (jedinou možnou volbou pro tuto motorizaci) dopracovat ke stovce za 8,2 vteřiny, ačkoli jeho spotřeba je poněkud vyšší (5,7 l).

Parametry konkurenčních dieselových čtyřválců jsou proto také možným důvodem, proč Opel zůstává zticha, ačkoli jejich motory jsou také příčinou, proč Rüsselsheim chtě nechtě musel s novým vznětovým agregátem vyrukovat.

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.