Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrá Toyota Yaris GRMN se ukázala v Ženevě, stovku udělá v úctyhodném čase
7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský hot hatch bude tak rychlejší a zřejmě i levnější než GT 86, spoustu konkrétních dat ale Toyota stále neprozradila.
Únorové prodejní statistiky odhalily jednu nemilou skutečnost - o sportovní Toyotu GT 86 na českém trhu dále není pražádný zájem. Loni byl prodán jediný exemplář, pro letošek má pak kupé na svém kontě nulu. To rozhodně není dobrá zpráva pro tuzemské zastoupení, které nejspíše zvažuje, zda bude na českém trhu nabízet zcela nový Yaris GRMN. Tento model by přitom Toyotu GT 86 mohl překonat minimálně ve sprintech.
Důvod najdeme v motorovém prostoru, kde kupé disponuje atmosférickým dvoulitrem. Yaris místo toho dostal 1,8litrový čtyřválec, který dopuje kompresor. To je dnes ojedinělá kombinace a GRMN je vlastně jediným modelem ve svém segmentu, jenž jí používá. O naprostý unikát ovšem nejde, právě tuto pohonnou jednotku totiž Toyota dodává Lotusu.
Japonci nám přitom již před několika týdny oznámili, že agregát bude produkovat přes 210 koní. Konkrétní číslo ovšem neupřesnili ani na výstavišti Palexpo. Neznámá jsou i data týkající se jízdní dynamiky, byť v tomto ohledu Japonci alespoň naznačovali - Yaris GRMN by měl zvládnout sprint na stovku pod 6 sekund, tedy rychleji než GT 86 i Ford Fiesta ST.
Veškerý výkon bude směřovat na přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku, systém 4x4 či automat nebudou k dispozici ani za příplatek. Toyota místo toho dodala přední nápravě mechanický samosvorný diferenciál, který má řidičům napomoci hlavně v zatáčkách. Ve srovnání se základní verzí modelu Yaris pak byl přepracován i podvozek, který značka ladila na Ringu.
Zakázkové tlumiče vznikly ve spolupráci se společností Sachs, přičemž speciální vzpěra usazená v motorovém prostoru mezi pouzdry tlumičů navyšuje torzní tuhost. Dále můžeme zmínit tužší stabilizátory či zkrácené pružiny, součástí kompletu jsou ovšem i 17palcová litá kola BBC a za nimi se ukrývající odvětrávané kotoučové brzdy svírané vpředu čtyřpístkovými třmeny.
Opomenout nesmíme ani na agresivní vzhled, jehož součástí jsou nové nárazníky, střešní spoiler a zadní difuzor. Grafické polepy nejspíše budou součástí příplatkové výbavy, sportovní sedadla lze ale očekávat již ve standardu. To samé platí také o kůží obšitém volantu, který byl převzat ze zmiňovaného kupé GT 86, a sadě hliníkových pedálů.
O ceně se Toyota prozatím nezmínila, nicméně očekávat lze sumu na úrovni Fordu Fiesta ST. Tedy pod úrovní sesterského kupé, což jen naznačuje, že Yaris GRMN by nakonec mohl mít na českém trhu větší úspěch než GT 86. Zda tomu tak ale skutečně bude, to zjistíme nejdříve ve druhé půli letošního roku, kdy půjde výkonná předokolka do prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Toyota v Ženevě potvrdila, že nový Yaris GRMN skutečně nabídne přes 210 koní. Konkrétní výkon však neupřesnila
Japonský hot hatch si ovšem můžeme představit také na dalších oficiálních fotkách...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva