Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostré Hyundai i30N se zatím odhaluje takto. RN30 vypadá jako závodní speciál
29.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Korejský koncept má 380 koní, pohon všech kol a rozšířenou agresivnější karoserií. Uvnitř pak najdeme na kost oholený interiér.
Po koncepčním Hyundai RN30 jsme mohli poprvé hodit očkem před několika málo dny, alespoň v náznacích. Nyní se tato novinka ukázala naplno, přičemž se zdá, že navzdory opačným proklamacím Korejců má více než s chystaným modelem i30N společné rysy s extrémní tuningovou kreací, vevnitř pak se závodním speciálem. Hledat spojitost mezi stávající verzí a produkčním modelem tedy není snadné.
Pár aspektů by tu ale bylo. I sériové provedení dostane přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, nicméně ten bude rozhodně naladěn na nižší výkon. V RN30 produkuje vskutku enormních 380 koní a 451 Nm točivého momentu, jež na všechna čtyři kola přenáší dvouspojkový automat.
Dále je možné počítat s variabilním výfukovým systémem, který umocňuje zvuk při ostré akceleraci, nebo elektronickým diferenciálem usměrňujícím proudění výkonu na každé kolo v zatáčkách. Hyundai se přitom snažilo udržet hmotnost co nejvíce při zemi, nepoužilo však karbonová vlákna. Místo toho přišly ke slevu speciální plasty vyvinuté společně s firmou BASF.
Samotná karoserie je splněným mokrým snem každého tunera. Vůči základní i30 poklesla o 84 milimetrů blíže k zemi, zároveň je o 30 mm širší. Za tím stojí nafouknuté blatníky, mimo to tu ovšem máme členitý nárazník, kapotu s průduchy, mohutné boční prahy, zadní difuzor s integrovanými koncovkami či střešní křídlo, díky němuž vůz z profilu vypadá jako kombi.
Opomenout nesmíme ani střešní „ploutev“ s integrovanou kamerou přecházející do zmiňovaného spoileru, dále pak dojem dotváří 19palcová litá kola či světlomety osazené diodami. Uvnitř lze počítat s nadmíru spartánským interiérem se skořepinovými sedadly, integrovanou ochrannou klecí či kamerami Gimbal na čelních sloupcích, jež natáčejí řidiče přímo v akci.
Nic bližšího již Hyundai o této novince nezveřejnilo, tedy stran faktu, že produkční model dorazí v příštím roce. My se tedy přesuneme k závodnímu speciálu i20 WRC, jenž se po boku konceptu RN30 představí na stánku značky ve francouzské metropoli. V souvislosti se změnou pravidel přitom máme i u tohoto vozu čekat 380 koní, produkuje je však jedna-šestka.
Nové regule rovněž umožnily instalaci rozměrnějšího zadního křídla a nafouklejších blatníků, kromě toho značka zmiňuje úpravy na podvozku. Nic konkrétního však uvedeno nebylo, odhalení finálních parametrů i designu máme čekat před Vánoci. Ostrý debut se pak odehraje již v lednu při Rallye Monte Carlo.








Hyundai RN30 naživo v Paříži dokazuje, že se skutečnou ostrou i30N zase tak moc společného nemá
















































Kromě velmi agresivní karoserie dostal vůz 380 koní a spartánský interiér






Kromě konceptu se v Paříži ukázalo i závodní i20 WRC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
včera
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
včera
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
včera
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
