Peugeot 3008 GT: překvapení je venku, má 180 dieselových koní

(+ videa) Nová verze druhé generace 3008 dostala výkonný dvoulitr BlueHDi. Chlubí se také dvoubarevným lakem, kůží a dřevem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 3008 GT: překvapení je venku, má 180 dieselových koní

16.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot 3008 GT: překvapení je venku, má 180 dieselových koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Nová verze druhé generace 3008 dostala výkonný dvoulitr BlueHDi. Chlubí se také dvoubarevným lakem, kůží a dřevem.

Francouzská automobilka jen před pár hodinami poslala do světa první upoutávky na novou verzi modelu 3008. Ten byl sám o sobě představen před pár týdny, krok Peugeotu je tak docela překvapivý. Značka celkem správně hovořila o variantě, jíž „nikdo nečekal“ - vážně nešlo očekávat, že nabídku dosud neprodávaného vozu tak brzy rozšíří další verze.

Možná Peugeot mohl ještě nějaký ten pátek otálet a odhalovat jen další a další detaily, čímž by si vysloužil více mediální pozornosti. Francouzi ale byli (díky bohu) poněkud nedočkaví, načež si nový Peugeot 3008 GT můžeme představit takřka s plnou parádou. I když ve výsledku o úplně komplexní prezentaci nepůjde, k té nám ještě pár údajů chybí. Logicky tak vlastně můžeme očekávat ještě alespoň jednu tiskovou zprávu, díky čemuž oněch zmínek v médiích až tak málo nebude.

Omáčku ale již necháme být a místo toho přistoupíme k hlavnímu chodu. Verzi GT se tedy podíváme do motorového prostoru, který je exkluzivně vyhrazen dvoulitrovému turbodieselu BlueHDi. Ten byl naladěn na 180 koní, o jejichž přenos se standardně stará šestistupňový automat. Data o dynamice či spotřebě však oznámena prozatím nebyla.

Přesunout se tedy můžeme k exteriéru, který počítá s 19palcovými litými koly a pneumatikami o rozměru 235/50. Mimo to jsou standardem čelní LEDková světla nebo unikátní chromová maska chladiče. Vzadu se pak objevuje dvojice rozměrných koncovek výfuku (nejspíše falešných) a lehce přifouknuty byly také blatníky.

Po stránce venkovní pak vše uzavírá kontrastně lakovaná střecha, která je součástí standardní výbavy, v té příplatkové ovšem dále nechybí ještě dvoubarevný nátěr karoserie. Za další proměnou již musíme do kabiny, která je zasvěcena hlavně bronzovým detailům. V tomto odstínu jsou jak švy, tak digitální přístrojový štít.

Dále můžete počítat se sedadly čalouněnými Alcantarou, již je možno za příplatek vyměnit za pravou kůži Nappa Mistral. Objednat lze také pravé dřevěné dekory, volant se zploštělou spodní částí je však již opět standardem. Do prodeje zamíří GT krátce po pařížském autosalonu.

Součástí nabídky Peugeotu 3008 přitom nebude jen vrcholná verze, ale také její levnější klon. Tedy výbava GT Line, kterou je možné osadit jakoukoliv motorizaci s výjimkou zmíněného dvoulitru a 1,6litrového turbodieselu o výkonu 100 koní. Jedinou změnou oproti skutečnému GT je přitom nahrazení 19palcových kol 18palcovými.


Peugeot 3008 GT: překvapení je venku, má 180 dieselových koní - 1 - Peugeot 3008 GT 2016 prvni foto 01Peugeot 3008 GT: překvapení je venku, má 180 dieselových koní - 2 - Peugeot 3008 GT 2016 prvni foto 02Peugeot 3008 GT: překvapení je venku, má 180 dieselových koní - 3 - Peugeot 3008 GT 2016 prvni foto 03Peugeot 3008 GT: překvapení je venku, má 180 dieselových koní - 4 - Peugeot 3008 GT 2016 prvni foto 04Peugeot 3008 GT: překvapení je venku, má 180 dieselových koní - 5 - Peugeot 3008 GT 2016 prvni foto 05Peugeot 3008 GT: překvapení je venku, má 180 dieselových koní - 6 - Peugeot 3008 GT 2016 prvni foto 06Peugeot 3008 GT: překvapení je venku, má 180 dieselových koní - 7 - Peugeot 3008 GT 2016 prvni foto 07Peugeot 3008 GT: překvapení je venku, má 180 dieselových koní - 8 - Peugeot 3008 GT 2016 prvni foto 08
Peugeot 3008 GT dostal 180 dieselových koní ve standardu a dvoubarevný lak karoserie za příplatek

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.