Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel

Vizuální změny kompaktního Peugeotu spočívají spíše v detailech. Výrazněji se modifikovalo hlavně pod kapotou, a to u benzinových i dieselových motorů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel

5.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vizuální změny kompaktního Peugeotu spočívají spíše v detailech. Výrazněji se modifikovalo hlavně pod kapotou, a to u benzinových i dieselových motorů.

O faceliftu Peugeotu 308 jsme mluvili již před měsícem, kdy na světlo světa unikly první snímky vozu. Nyní byla modernizace hatchbacku a kombíku představena oficiálně, přičemž na první pohled možná budete kroutit hlavou a hledat novinky. Těch je ale ve skutečnosti docela přehršel, kupříkladu maska chladiče se totiž již nepyšní horizontálními lamelami, ale malými „plovoucími“ obdélníky.

Lehčí modifikací prošly rovněž světlomety, mimo ně dorazil i odlišný nárazník s falešnými vstupy vzduchu a hranatými mlhovkami. Vzadu je pak možné očekávat odlišnou grafiku lamp a přepracovaný nárazník. Tím jsou změny u konce, v rámci boků lze totiž zmínit pouze jiný design litých kol. Osvěžení se pak nejspíše dočkala i paleta barev karoserie, tisková zpráva ale v tomto ohledu mlčí.

Přesunout se můžeme do kabiny, kde již novinek příliš nenajdeme. Peugeot pouze sáhl po nejnovější generaci multimediálního systému, který počítá s konektivitou s Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Vsadit lze nejspíše také na obměněnou selekci čalounění a dekorů, také v tomto případě se ale francouzská automobilka o detailech příliš nerozepisuje.

Mnohem více toho ale víme o modernizaci motorového prostoru, zde totiž došlo k řadě změn. Peugeot se totiž již připravuje na změnu metodiky normovaného měření spotřeby, jenž má více reflektovat reálný svět. Proto kupříkladu 1,2litrový přeplňovaný tříválec dostal filtr pevných částic. Zatím se tak ovšem stalo pouze u varianty naladěné na 130 koní.

V případě vrcholného turbodieselu se 180 koňmi je pro změnu možné počítat s novou osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin, která nahradila postarší šestistupňovou skříň. Dle Peugeotu se nové provedení má pyšnit extrémně hladkou změnou rychlostí či specificky nastaveným systémem start-stop, který zvládne vypnout motor již při poklesu tempa na 20 km/h.

Ve finále tu pak máme zcela nový 1,5litrový turbodieselový čtyřválec BlueHDi, který zatím disponuje 130 koňmi, posléze by ale měla dorazit ještě jeho úspornější 100koňová varianta. I tento agregát se přitom zaměřuje hlavně na redukci emisí, proto ostatně dostal vylepšenou selektivní katalytickou redukci SGR, která byla umístěna co nejblíže samotné jednotce.

Motorické změny jsou tím u konce, v rámci novinek, jimiž se faceliftovaný Peugeot 308 chlubí, ovšem nejsme v úplném závěru. Zmínit totiž ještě musíme navýšení bezpečnosti, které spočívá v příchodu autonomních brzd a aktivního monitoringu jízdních pruhů. Kromě toho dorazil i systém automatického parkování VisioPark1. To je ale skutečně již vše.


Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 1 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 01Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 2 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 02Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 3 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 03Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 4 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 04Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 5 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 05Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 6 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 06Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 7 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 07Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 8 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 08Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 9 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 09Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 10 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 10Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 11 - Peugeot 308 2017 facelift prvni sada 11
Oficiální snímky faceliftovaného Peugeotu 308 se zaměřují hlavně na příď či techniku

Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 12 - Peugeot 308 2017 facelift unik 01Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 13 - Peugeot 308 2017 facelift unik 02Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 14 - Peugeot 308 2017 facelift unik 03Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 15 - Peugeot 308 2017 facelift unik 04Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 16 - Peugeot 308 2017 facelift unik 05Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 17 - Peugeot 308 2017 facelift unik 06Peugeot 308 2017: to podstatné se skrývá uvnitř, třeba i úplně nový diesel - 18 - Peugeot 308 2017 facelift unik 07
Předchozí uniknuvší sada nám ale ukázala i zadní partie

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše