Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pininfarina H2 Speed: vodíkový sporťák jde do výroby, vznikne jen 10 kusů
30.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ženevský koncept se dočká realizace. Za 60 milionů korun nabídne 510 elektrických koní, jenž zvládnou stovku za 3,4 sekundy a maximálku 300 km/h.
Pokud v současné době potkáte na autosalonech odvážně střižené koncepty, navíc s pomalu až futuristickým pohonným ústrojím, můžete se víceméně vsadit, že nikdy nespatří montážní linky. Výjimkou z tohoto pravidla budiž prototyp supersportu Pininfarina H2 Speed, který debutoval letos na autosalonu v Ženevě. V té době sice asi nikdo netipoval, že se vodíkem poháněný koncept dostane do výroby, nicméně přesně takový je nakonec jeho osud.
Informaci pustil do světa Silvio Pietro Angori, který je šéfem italské karosárny, jenž od loňského roku spadá pod indický konglomerát Mahindra. Dle něj máme očekávat edici deseti exemplářů, z nichž každý vyjde přibližně na 2,5 milionu dolarů (cca 59,6 milionu korun). Pro Pininfarinu přitom tato série nebude představovat předraženou reklamu, na které karosárna netrhne ani cent, ale naopak výdělečný podnik.
Jedním z důvodů je i fakt, že H2 Speed bude postaveno na základech šasí prototypu LMP2 ze série Le Mans. Ve srovnání s tímto závoďákem však nová kreace zůstane u pohonného ústrojí, jímž se pyšnil koncept. Očekávat tedy můžeme pár elektromotorů produkujících 510 koní. Výkon zamíří na zadní nápravu, zrychlení z klidu na stovku zabere 3,4 sekundy a nejvyšší rychlost má činit 300 km/h.
Součástí kompletu je taktéž systém palivových článků se dvěma nádržemi vodíku, za kterým - stejně jako za oněmi elektromotory - stojí společnost GreenGT. Ta s karosárnou spolupracovala již na výrobě konceptu, nově pak chystá pojízdný prototyp. Ten bude k dispozici na počátku příštího roku, ryze produkční verze by ovšem měla dorazit až za dalších 12 či 14 měsíců.
Závěrem již jen zmíníme, že Angori tituluje H2 Speed jako tzv. gentlemanský závoďák, tedy auto sloužící pro kratochvíle bohatých. Jestli máme očekávat registrační značku nebo nikoli, není jasné, už s ohledem na šasí posvěcené certifikátem FIA bychom očekávali spíše druhou možnost. To ale beztak nemusí být konec příběhu, movitá klientela si případně ráda připlatí za konverzi na silniční provedení...















Pininfarina H2 Speed se nakonec dočká malosériové výroby, za takřka 60 milionů korun nabídne 510 elektrických koní, zrychlení z klidu na stovku za 3,4 sekundy a maximálku 300 km/h
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 5 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 8 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 10 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
