Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na prodloužené novinky Audi, BMW, Mercedesu a Jaguaru pro Čínu
26.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Číňané jsou sice vesměs menšího vzrůstu, milují však prostor na zadních sedadlech. Právě pro ně vznikly modely A4 L, X1 Long Wheelbase, E-Class L a XFL.
Začátek tohoto týdne se nese hlavně ve znamení premiér autosalonu v Pekingu, z nichž velká část je vázána na čínský trh. Mezi takové vozy patří Citroën C6 nebo Peugeot 308 Sedan, jež oba sází především na velký prostor na zadních sedadlech. Zrovna tato oblast je pro čínskou klientelu více než důležitá, nad čímž můžeme při pohledu na postavy tamních zákazníků jen nechápavě kroutit hlavou.
Nicméně proti gustu žádný dišputát, Číňané zkrátka touží po dlouhém rozvoru a většina značek jim jej samozřejmě dá. Výjimkou v tomto ohledu nejsou ani prémioví výrobci. Spíše naopak, právě tyto automobilky již hezky dlouho odhalují prodloužené verze postavené na míru čínskému trhu. Letos tomu není jinak, aktuálně si tak můžeme představit hned čtveřici z nich.
Audi A4 L
Nová generace německého sedanu nabídne délke 4,81 metru a rozvor 2,91 metru, čímž svého předchůdce u rozvoru překonává o čtyři centimetry. Její hmotnost však navzdory tomu poklesla o 110 kg. K mání je se dvěma verzemi benzinového dvoulitru TFSI, z nichž první nabízí 190 a druhý pak 252 koní. V obou případech nechybí sedmistupňový automat, na výběr je přitom pohon předních nebo všech čtyř kol.
Uvnitř najdeme 12,3palcový přístrojový štít, se kterým dorazilo standardní připojení k internetu pomocí sítě LTE či vylepšená konektivita s mobilními telefony. Dále je k mání audio systém Bang & Olufsen s 19 reproduktory o výkonu 755 wattů či head-up displej, venku je možné vsadit na příplatkové matricové LEDky.
BMW X1 Long Wheelbase
Také nové X1 Long Wheelbase navazuje na předchozí generaci, vůči níž je o přibližně 8 centimetrů delší, 2 cm širší a 4 cm vyšší. Ve srovnání se standardním provedením došlo k nárůstu hlavně v oblasti zadních sedadel, kde cestující mají v závislosti na poloze sedadla (lze jej posunovat o 13 cm) k dispozici o 5 až 18 cm více místa. V rámci zavazadelníku lze pak mluvit o 465 až 675 litrech, které lze sklopením opěradel dělených v poměru 40:20:40 navýšit až na 1 650 l.
Navzdory větším rozměrům je i prodloužená varianta k dispozici ve verzi sDrive18Li, tedy s tříválcem o výkonu 136 koní. Mimo to mají zákazníci k dispozici varianty sDrive20Li/xDrive20Li (192 koní) nebo vrcholné provedení xDrive25Li (231 koní), pro které je standardem osmistupňový automat. V rámci výbavy lze pak sáhnout po liniích xLine či Sport, dále k mání je pak i automatické otevírání zádě či čelní LEDky.
Mercedes-Benz E-Class L
Třetí z německého prodlouženého trojlístku narostl v rámci rozvoru o 14 centimetrů. Prakticky celá tato porce bez pouhého půl centimetru připadá na prostor vzadu, kde mají cestující k dispozici také vylepšenou středovou konzoli. Ta počítá s portem na USB či podsvícenou schránkou, za příplatek pak může zahrnovat i dotykovou obrazovku, bezdrátové dobíjení mobilů nebo držák na nápoje.
Jedinou dostupnou verzí je Mercedes-Benz E 320 L, který ve má svých útrobách šestiválec naladěný na 272 koní a 400 Nm točivého momentu. Tento výkon může být přenášen na zadní nebo všechna čtyři kola, přičemž akcelerace v obou případech zabere necelých 7 sekund a nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.
Jaguar XFL
Ve finále se podíváme na prodloužený Jaguar XF, který sice v rámci délky narostl „jen“ o 14 cm, vlivem přepracování karoserie a posunu zadních sedadel však cestující ve druhé řadě mají k dispozici o 157 milimetrů více místa pro natažené nohy a 116 mm více místa pro kolena. Britové přitom již od počátku počítali s tím, že majitelé verze XFL budou mít k dispozici šoféra, pročež je veškerý luxus soustředěn právě dozadu.
Počítat je tedy možné s dvojicí osmipalcových monitorů, jenž byly integrovány do opěrek předních sedadel. Nechybí ani výklopné stolky, porty na USB či HDMI nebo zásuvka na dvanáct voltů. Samotná sedadla jsou vyhřívaná a chlazená, přičemž zahrnují i masážní strojek. Vše pak uzavírá ionizační klimatizační systém nebo audio systém Meridian se 17 reproduktory o výkonu 825 wattů, v rámci motorového prostoru je k dispozici přeplňovaný dvoulitr naladěný na 200 nebo 240 koní, případě šestiválec produkující koní 340.
Kompletní fotogalerie
Audi A4 L
BMX X1 Long Wheelbase
Mercedes-Benz E-Class L
Jaguar XFL
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
včera - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
včera - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva