Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Targa 4 GTS: s větrem ve vlasech a 430 koňmi dá stovku za 4,3 s
13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další inkarnace devětsetjedenáctky dorazila s vyšším výkonem, který směřuje na všechna čtyři 20palcová kola. Volit můžete manuál či PDK.
V případě automobilky Porsche jsme tak trochu čekali, že na autosalonu v Detroitu představí vrcholnou podobu modelu Cayman, tedy verzi GT4. Tu jsme vlastně čekali již na sklonku loňského roku v Los Angeles, nakonec však tato novinka ze Zuffenhausenu nedorazila ani na jednu americkou motor show. Tedy prozatím. Možné samozřejmě je, že si značka ponechává dané eso v rukávu na druhý novinářský den, nicméně s touto variantou příliš nepočítáme. Dá se tedy předpokládat, že vůz nejspíše dorazí až do Ženevy.
To ovšem neznamená, že by na stánku německé automobilky nebylo na co koukat. Nový Cayenne Turbo S jsme vám již představili, nyní pro změnu přichází řada na Porsche 911 Targa 4 GTS. To bychom pomalu mohli brát jako vrcholný kompromis všech možných sfér, neboť stojí mezi standardní nabídkou a ostrou verzí GT3. Zároveň díky legendárnímu oblouku za předními sedadly nabízí o poznání vyšší tuhost než kabriolet, jízdu s větrem ve vlasech však dokáže nabídnout rovněž.
Pod zadní kapotou se nachází 3,8litrový plochý šestiválec, který oproti základnímu provedení nabral třicet koníků. Ve výsledku tedy pohonná jednotka produkuje 430 koní, což modelu GTS stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 4,3 sekundy, nejvyšší rychlosti 300 km/h a průměrné spotřebě 9,2 litru na sto kilometrů. Všechny tyto hodnoty jsou přitom poplatné verzi osazené automatickou převodovkou PDK, na manuál však tisková zpráva tak trochu zapomněla.
Porsche ovšem dodává, že spotřeba odpovídá modelu Targa 4S, díky čemuž si jízdní dynamiku verze se samočinnou převodovkou můžeme odvodit. Akceleraci by tedy takový model měl zvládnout o dvě desetiny sekundy pomaleji, zatímco v případě nejvyšší rychlosti můžeme naopak počítat se dvěma kilometry v hodině navíc. Normovaná spotřeba pak byla vypočtena na 10 l/100 km.
Zda skutečnost bude taková, jakou zde malujeme, to je zatím ve hvězdách. Jisté ovšem je, že v obou případech míří výkon na všechna čtyři kola. Z toho důvodu lze počítat s karoserií, která je v rámci zadních kol širší o 22 milimetrů než u modelu s jednou poháněnou nápravou. Kromě toho lze počítat také s 315 milimetrů širokými zadními pneumatikami a 20palcovými litými koly.
Mimo to dostalo Porsche 911 Targa 4 GTS v rámci standardní výbavy podvozek PASM, sportovní výfukový systém s chromovými koncovkami či paket Sport Chrono. Dále nechybí zatmavené čelní světlomety, nápisy GTS na dveřích či sportovní sedadla v kabině, na jejichž hlavových opěrkách opětovně trůní vyšité logo modelu.
Zmínit můžeme ještě čalounění, kde dominuje Alcantara vážící polovinu hmotnosti pravé kůže, nebo cenu. Ta byla v případě německého trhu stanovena na 137 422 Eur (cca 3 903 000 Kč) včetně daně, v České republice ale nejspíše dojde k lehčímu nárůstu v řádu několika málo tisícikorun.






Porsche 911 Targa 4 GTS je kromě automatu PDK k mání také s manuální převodovkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nejnovější články
Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda se dá nevyužitá koupit ve verzi, kterou nechtěl a nechce už téměř nikdo
před 9 hodinamiNové Lamborghini Fenomeno fenomenálně bledne vedle novinky doslova garážové firmy, i na skutečná Lamba navazuje nesrovnatelně líp
před 11 hodinamiDrahé německé značky pláčou, náhlý krok Číňanů je tvrdě zasáhl ve chvíli, kdy to nejmíň potřebují
včeraItalové začali používat nový typ radaru. Zaznamená i přestupky, na které byla dosud technika krátká
včeraMercedes dál střílí naslepo, i po všech přehmatech a strojených obratech sází na stejně slabou kartu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 08.23. 22:59 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 20:12 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.23. 19:09 - Brus
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 08.23. 15:49 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 15:51 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 08.22. 14:21 - pavproch
- Onboard videa 08.22. 13:43 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000