Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Targa 4 GTS: s větrem ve vlasech a 430 koňmi dá stovku za 4,3 s
13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další inkarnace devětsetjedenáctky dorazila s vyšším výkonem, který směřuje na všechna čtyři 20palcová kola. Volit můžete manuál či PDK.
V případě automobilky Porsche jsme tak trochu čekali, že na autosalonu v Detroitu představí vrcholnou podobu modelu Cayman, tedy verzi GT4. Tu jsme vlastně čekali již na sklonku loňského roku v Los Angeles, nakonec však tato novinka ze Zuffenhausenu nedorazila ani na jednu americkou motor show. Tedy prozatím. Možné samozřejmě je, že si značka ponechává dané eso v rukávu na druhý novinářský den, nicméně s touto variantou příliš nepočítáme. Dá se tedy předpokládat, že vůz nejspíše dorazí až do Ženevy.
To ovšem neznamená, že by na stánku německé automobilky nebylo na co koukat. Nový Cayenne Turbo S jsme vám již představili, nyní pro změnu přichází řada na Porsche 911 Targa 4 GTS. To bychom pomalu mohli brát jako vrcholný kompromis všech možných sfér, neboť stojí mezi standardní nabídkou a ostrou verzí GT3. Zároveň díky legendárnímu oblouku za předními sedadly nabízí o poznání vyšší tuhost než kabriolet, jízdu s větrem ve vlasech však dokáže nabídnout rovněž.
Pod zadní kapotou se nachází 3,8litrový plochý šestiválec, který oproti základnímu provedení nabral třicet koníků. Ve výsledku tedy pohonná jednotka produkuje 430 koní, což modelu GTS stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 4,3 sekundy, nejvyšší rychlosti 300 km/h a průměrné spotřebě 9,2 litru na sto kilometrů. Všechny tyto hodnoty jsou přitom poplatné verzi osazené automatickou převodovkou PDK, na manuál však tisková zpráva tak trochu zapomněla.
Porsche ovšem dodává, že spotřeba odpovídá modelu Targa 4S, díky čemuž si jízdní dynamiku verze se samočinnou převodovkou můžeme odvodit. Akceleraci by tedy takový model měl zvládnout o dvě desetiny sekundy pomaleji, zatímco v případě nejvyšší rychlosti můžeme naopak počítat se dvěma kilometry v hodině navíc. Normovaná spotřeba pak byla vypočtena na 10 l/100 km.
Zda skutečnost bude taková, jakou zde malujeme, to je zatím ve hvězdách. Jisté ovšem je, že v obou případech míří výkon na všechna čtyři kola. Z toho důvodu lze počítat s karoserií, která je v rámci zadních kol širší o 22 milimetrů než u modelu s jednou poháněnou nápravou. Kromě toho lze počítat také s 315 milimetrů širokými zadními pneumatikami a 20palcovými litými koly.
Mimo to dostalo Porsche 911 Targa 4 GTS v rámci standardní výbavy podvozek PASM, sportovní výfukový systém s chromovými koncovkami či paket Sport Chrono. Dále nechybí zatmavené čelní světlomety, nápisy GTS na dveřích či sportovní sedadla v kabině, na jejichž hlavových opěrkách opětovně trůní vyšité logo modelu.
Zmínit můžeme ještě čalounění, kde dominuje Alcantara vážící polovinu hmotnosti pravé kůže, nebo cenu. Ta byla v případě německého trhu stanovena na 137 422 Eur (cca 3 903 000 Kč) včetně daně, v České republice ale nejspíše dojde k lehčímu nárůstu v řádu několika málo tisícikorun.






Porsche 911 Targa 4 GTS je kromě automatu PDK k mání také s manuální převodovkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
včeraNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včera
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 07:35 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan